Myyjäisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Puuhis

Vieras
Heippa,

Tiedossa olisi lapsen urheiluseuran hyväksi tulossa olevat myyjäiset. Kaipaisin ideoita mitä siellä myytäisiin??!!
Aikaa on vielä muutama kuukausi, että ei paniikkia sen suhteen.
Meitä ois porukkaakin muutamia naisia, eli vastaanotetaan myös sellasia vinkkejä, joita vois vaikka talkoilla tehdä (käsityöt tms).
Jotain suht helpolla toteutettavaa, kustannuksiltaan edullisia (soviva hinta, jotta saatas myös kaupaksi) ja kivaa käyttötavaraa/koristetta tai muuta mukavaa, mikä menis myös hyvin kaupaksi...
Enhän vaadi paljoa?? ;)
Ideat vähä hakusassa, joten oltas tosi kiitollisia vinkeistä!!
Tai onko kokemuksia mitkä leivonnaset tekee parhaiten kauppansa?

Leivonnaisista ainakin korvapuustit, suklaapalat ja kuivakakut ovat meidän myyjäisissä menneet parhaiten, myöskin suolaiset piirakat ovat olleet suosittuja. Arpajaiset ovat takuuvarma rahankeruukonsti, se vaatii vain niiden voittojen keräämisen. Itse olen kysellyt urheiluseuroilta lippuja peleihin, kuntosaleille tutustumislahjakortteja ja sitten on "kiusattu" tuttuja yrittäjiä ja yrityksiä. Jos myyjäiset ovat joulun alla, voisi vaikka askarrella kransseja tai jouluisia ruukkuja (sillä "lautasliina -menetelmällä"). Meilläkin on myyjäiset lokakuulla, joten uusia vinkkejä otetaan myös täällä vastaan!

Arpajaiset on ihan ehdoton suosikki, sitten lapsille oma onginta. Meillä lasten koulun myyjäississä on noilla kahdella saatu aina eniten rahaa kerättyä. Lisäksi esim. karjalapiirakat(porukalla niiden paisto), samoin esim. hyytelöitä/hilloja..... ;)

Mä tein yhtenä vuonna löylypusseja ja menivät tosi hyvin kaupaksi.

Mulla oli ystävältä lainana hyötykasvikuivuri ja juhannuksen maissa keräsin koivunlehtiä ja kuivasin sillä kuivurilla.
Vanhasta lakanasta ompelin pieniä pusseja, joihin kesällä painoin koivunlehdellä kuvan, sitten täytin ne pussit ja ompelin pussin suut kiinni.
Tietokoneella tein pikkuset ohjelaput pussukoiden mukaan ja möimme euron kappale ja parilla eurolla kolme.Mukavasti meni melkeen 300 pussukkaa.

Sen kun laittaa löylyveteen niin saa ihanan koivun tuoksun saunaan, vaikka ei olisi oikeaa vastaa. Kaikkiin kerrostalon saunoihinhan ei edes saa vastaa viedä.

Halpoja, mutta työtähän se vaati.Teitä kun on useita, niin just talkoillahan noitakin voisi väsätä.

Mä muuten annoin niitä pussukoita mm.opettajille ja lasten terapeuteillekkin joulun aikaan.

Itse aina kaipailen sieniruokia (salaatteja, suolaisia piirakoita) noista myyjäisistä; itse kun en osaa "löytää" metsästä... Sellaisiin siis aina myyntipöydillä haksahdan. Arpajaisiin osallistun aina jos on jokin suloinen pehmolelu voittona.

Tavalliset pullat värillisellä nonparelleilla koristeltuina myös menevät esim. hintaan kaksi euroa pussi (pieni pakaste-sellainen).

Hyvää tiikerikakkua ja hedelmäkakkua ei kukaan voi vastustaa. Sitten itse tehdyt ja koristellut pikkuleivät kauniissa rasiassa menevät myös aina kaupaksi! Kokeile tehdä hiusdonitseja erilaisista värikkäistä ja kauniista kankaista! Kuminauhan ympärille vain rypytät kankaan ja ompelet. Edullisia ja helppoja tehdä. Nuorille urheilijoille tarpeen ja miksei vähän vanhemmillekin.Itse tehdyt karkit ja onginta tai joku onenpyörän tapainen härveli, jossa on numerot ja jota pyörittämällä voittaa jotain!

Jos aikaa on vielä muutama kuukausi ja myyjäiset ajoittuvat marras-joulukuulle, niin miksipäs ette tekisi joulukortteja? Eiväthän valmiit paljoa Tiimarissa maksa, mutta käsin tehty on erilainen!

miten ois mausteet? näitä vois kaupata muuten kuin myyjäisissä jos kiinnostaa saada suht helposti rahaa porukalle:)
Luokan ja yhdistyksen varainhankinta

Varainhankintaa Kotigastronomi tuotteilla:

Yhdistysten, urheiluseurojen ja luokkien varainhankintaa varten on tarjolla n. 20 tuotteen valikoima helposti myytäviä perustuotteitamme. Kotigastronomi tuotteet sopivat hyvin kampanja myyntiin, sillä mausteitahan ym. valikoimassa olevia tuotteita tarvitaan ja käytetään päivittäin jokaisessa kodissa.

Toimintaperiaate:
Kotigastronomi tuotteiden kampanjamyynti perustuu esitteen avulla suoritettavaan ennakkomyyntiin. Jokainen oppilas/jäsen saa oman esitteen, josta löytyy tuotteiden sisällöt ja käyttökohteet sekä keräilylomakkeen johon kootaan asiakkaiden ostot ja yhteystiedot.

Tuotteet:
Kampanjamyynnin tuotevalikoimasta löytyy maustesekoituksia, liemi-, kastike- ja dippikastikejauheita, leivontatuotteita, pata-aineksia sekä irtoteetä ym. tuotteita.
Kaikki tuotteemme ovat korkealaatuisia sekä tuoreita, mikä takaa niiden säilyvyyden ja taloudellisen käytön. Annosmäärä / tuote on n. 2dl joka on mukava kotikäyttöön soveltuva koko. Osa tuotteista on pakattu halutessanne läpinäkyvään 2,3dl kokoiseen maustepurkkiin

Tuotto:
Myynnistä luokka/seura saa tuottoa seuraavasti:
n. 1.00 eur / tuote

Esimerkki laskelma:
23 oppilaan 4.luokka Lounais-Suomesta toteutti varainhankinnan ensimmäisen kerran syksyllä -04 Kotigastronomi tuotteilla:
Lähes jokainen toteutti ennakkomyyntinä 20 pakkauksen myynnin ja paras oppilas saavutti huikean 74 pakkauksen myynnin. Tyytyväiset ostajat löytyivät lähinnä omista vanhemmista, lähisukulaisista ja naapureista.
Yhteensä luokan myynti oli 496 pakkausta. Tämä tiesi luokalle 500 euron tuottoa luokan rahastoon, kampanja tuntui helpolta ja vei aikaa kokonaisuudessaan n. 3 viikkoa. Kuluvat, jokapäiväiset tuotteet, asiakkaiden tyytyväisyys sekä hyvä tuotevalikoima kypsytti ajatuksen toteuttaa projekti uudelleen keväällä -05.

hinnasto löytyy täältä:
http://www.kotigastronomi.com/index.php?group=00001068&mag_nr=1

jos kiinnostuit ni laita meiliä, toimin jälleenmyyjänä.
tanina77@yahoo.com

Yhteistyössä