Myyjäisissä myyminen. Miten vaikuttaa kotihoidontukeen?

Heippa kaikille!

Olen hoitovapaalla ja haluaisin käydä myymässä omatekemiäni tuotteitani myyjäisissä.
Nyt tiedustelen, että vaikuttaako nuo myyjäisistä saamani tulot kotihoidontukeen? Entäs jos minulla olisi toiminimi, niin voiko sillon saada Kelasta mitään hoitotukea ym.?

Olen yrittänyt etsiä tietoja, mutta en vaan ole löytänyt sellaista tietoa mistä saisi tälläinen tavan tallaaja selvän. :$
 
Kotihoidontuen perusosaan ei vaikuta. Siihen tulojen perusteella maksettavaan lisäosaan vaikuttaa, ja siitä täytyy tehdä selvitys kelalle.

Toiminimen perustaessa saa myös kotihoidontukea, jos lapset ei ole kunnallisessa päivähoidossa.
 
Juu ei vaikuta millään lailla itse kodinhoidontukeen. Mutta tosiaan siitä lisäosasta kannattaa selvittää, kela perii sen takaisin mikäli tulot ylittyy.
Itse en sen takia edes nosta sitä, niin ei tartte miettiä (joskin minulla on niin vähän väliä siihen, että saan edes koko tukea).

Kuitenkin muistelen kuulleeni, että myyjäisissä saisi käydä omatekoista tavaraa myymässä ilman ilmoitusta tiettyyn summaan asti. Kannattaa kysellä siitä verottajalta. Kun mielestäni verottaja sanoi, että se on rinnastettavissa kirppikseen ja se ei ole ammatinharjoittamista, jos käyt tyyliin parissa myyjäisissä näin joulun alla...
 

Yhteistyössä