Myyjä suuttui kun en muistanut tupakkani numeroa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja röökihuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja röökihuuli;25566246:
Älkää yllyttäkö, tiedä vaikka toteuttasi. Sen verran hulluiksi nämä "lait" on menneet.
Koskahan palataan siihenkin että on vain palvelutiski josta pyydetään ruokatarvikkeista lähtien kaikki.

Ja koskahan palataan kieltolakiin? Melkein (mutta onneksi vain melkein) tekisi mieli ryhtyä tupakoimaan ihan vaan uhmasta tuota naurettavaa holhousta vastaan.

Tai jos kaupoissa kassojen tuntumassa olisi juoksumatot - siinä kun juokset kilometrin, tippuu luukusta tieto minkä numeron takaa saa minkäkin tupakka-askin. (Ja numerot luonnollisesti vaihtuu joka päivä)

:laugh:

Joo tämä vois olla mahdollistakin, tokihan kukkahattujen mielestä tuopakoitsijoiden terveyttä pitäisi edistaa lisäämällä heiän saamaa liikuntaa pakolla :D Aarrekarttaa ei varmaan saada kun tupakkaan ei saa liittyä mitään kivaa :(

[QUOTE="JePjeP";25566243]Epäterveelliset- ja alkoholituotteet pitäisi myös piilottaa numeroiden taakse, kerran kukkahattulinjalle lähdettiin.[/QUOTE]

Oikeastaan makeat ja rasvaiset tuotteen pitäisi myydä erillisen punnituksen kautta... =)

[QUOTE="JePjeP";25566243]Epäterveelliset- ja alkoholituotteet pitäisi myös piilottaa numeroiden taakse, kerran kukkahattulinjalle lähdettiin.[/QUOTE]

Mielenkiinnolla odotan mitä kossuale saa aikaan kukkahatturintamalla...

Tuossa tilanteessa on kyllä ihan oikein valittaa tai jos sitä ei halua tehdä niin sitten ihan oikeasti painaa jokaista numeroa. Myyjän tehtäviin KUULUU näyttää sitä listaa ja jos hän ei sitä halua tehdä niin se on huonoa palvelua ja sietääkin saada sitten niitä ylimääräisiä askeja hoitaakseen ne takaisin oikeille paikoille.

Ja ihan sama vaikka kävisit joka päivä ostamassa sieltä tupakkaa niin silti myyjän tehtäviin kuuluu se kertoa..

[QUOTE="Vieras";25566459]Kyllä käy myyjiä sääliksi tuon lain pyörteissä...[/QUOTE]

Miksi myyjiä pitäisi sääliä? He saavat siitä palkkaa ja ei se loppujen lopuksi heidän taakkaansa kasvata. Itse säälin asiakkaita.

Onko tuo noin vaikeeta nykyisin Suomessa? :O Mun täytyy varmaankin ostaa sitten tupakkani jo täältä kotoa, ettei tartte Suomesta ostaa. Ja pitääkö nykyisin polttaa jossain piilossa? Siis saako sakot, jos polttaa esim. kadulla?

Mä en tajua tätä ollenkaan, miten se että sä kassalla sanot myyjälle mitä tupakkia haluat on yhtään vähemmän pahaa kuin se että ohimennen vain painat tupakka askia ja kukaan ei kuule eikä oikein näekkään että mitä tupakkia ostit. Monesti vielä myyjä ei tajua mikä on keskivihreä pallmall ja sit pitää siinä kaikkien nähden alkaa sitä selvittämään. Isompi haloo tupakoimattomille tästä tupakanostosta nyt tehdään kuin aiemmin, silloin kukaan tuskin ees huomasi että ketä osti tupakkaa ja ketä ei

Tänään ruuhkaratikassa ideoin yhden uuden holhouslain, jolla yhteiskuntamme välttyisi loukkaantuneiden ihmisten hoitokustannuksilta, työnantajat sairauspoissaoloilta ja liikennelaitos kaatumisten aiheuttamilta korvausvaatimuksilta.
Raitivaunuun pääsee vain istumapaikkojen verran ihmisiä, ja istumapaikoilla tulee käyttää turvavyötä.
Lastenvaunujen, isojen kantamusten tahi lemmikkieläinten kanssa raitiovaunuihin ei pääse ollenkaan.

Ajatelkaa, kohta ei satu eikä ikinä kuolla!

Olisin kysynyt mihinkäs sillä kassalla on kiire kesken työpäivän kun ei ehdi asiakasta palvella, sen jälkeen olisin alkanut painella jokaikistä numeroa järjestyksessä. Siinähän etsii sitten aikaa laittaa kaikki tarpeettomat askit takaisin.

Itse en polta mutta kyllä ärsyttää nää holhouslakiuudistukset prkl!

En polta mutta toi laki on ääliö. Myyjän työhön kuuluu kertoa asiakkaalle tuo tupakka-automaatin oikea numero. Ei muuta kuin valitusta kehiin. Mitä ne siellä neuvonnassa sulle sanoi kun valitit asiasta? Ihan käsittämätöntä toimintaa kassahenkilöltä.

Hmm... Tämä voi olla epätoivoinen yritys, mutta tulipa vain mieleeni tätä ketjua lukiessani: Minä en tällä hetkellä tunne yhtään tupakoitsijaa, joten en voi tätä kysymystä reaalimaailmassa esittää. Siksi käytän hyväkseni tätä ketjua, jossa toivon tavoittavani jonkin verran tupakoitsijoita, ja esitän kysymyksen, joka minua on aiheen tiimoilta askarruttanut:

Miksi niin monet tupakoitsijat kokevat tarvetta sytyttää tupakan heti, kun ovat astuneet ulos jostakin ovelta ja toisaalta usein polttaa kävellessä jotakin ovea kohti mahdollisimman pitkään ja heittää tupakka menemään vasta viime hetkellä ennen sisälle astumista? Ulko-ovien edusta on usein myös suosittu paikka tupakointiin. Tämä johtaa siihen, että usein julkisten kiinteistöjen ulko-ovien edustat ovat täynnä sekä savua että tupakantumppeja. Tämä on ärsyttävää tupakoimattomien kansalaisten kannalta.

Minulle ei ole suurta merkitystä sillä, tupakoitteko te vai ette, mutta en haluaisi aina julkisilla paikoilla liikkuessani altistaa itseäni tupakansavulle. Miksi siis olette usein niin piittaamattomia muiden ihmisten viihtyvyydestä ja hyvinvoinnista?

Eihän nyt herranjumala alkoholin ostamista ja käyttämistä voi mitenkään hankaloittaa, sehän ois suorastaan rikos suomalaisuutta vastaan! :D :D

Oikein teille luusereille, ettette saa myrkkyjänne helpolla. Teidän päällenne pitäisi ostotilanteessa sylkeä, sen verran aiheutatte tupakoinnillanne vahinkoa läheisillenne ja yhteiskunnalle!
miksi alkoholit sit saa olla esillä. Yhtä vaarallista sekin on . Menee melkein ihin tahansa on kajateltta olemassa, kyllä oli kelkkamessuilakin kalajteltta täynnä porukkaa, ei nitä ne kelkat kiiinnostaneet vaan se kalja

[QUOTE="Vieras";25566884]Hmm... Tämä voi olla epätoivoinen yritys, mutta tulipa vain mieleeni tätä ketjua lukiessani: Minä en tällä hetkellä tunne yhtään tupakoitsijaa, joten en voi tätä kysymystä reaalimaailmassa esittää. Siksi käytän hyväkseni tätä ketjua, jossa toivon tavoittavani jonkin verran tupakoitsijoita, ja esitän kysymyksen, joka minua on aiheen tiimoilta askarruttanut:

Miksi niin monet tupakoitsijat kokevat tarvetta sytyttää tupakan heti, kun ovat astuneet ulos jostakin ovelta ja toisaalta usein polttaa kävellessä jotakin ovea kohti mahdollisimman pitkään ja heittää tupakka menemään vasta viime hetkellä ennen sisälle astumista? Ulko-ovien edusta on usein myös suosittu paikka tupakointiin. Tämä johtaa siihen, että usein julkisten kiinteistöjen ulko-ovien edustat ovat täynnä sekä savua että tupakantumppeja. Tämä on ärsyttävää tupakoimattomien kansalaisten kannalta.

Minulle ei ole suurta merkitystä sillä, tupakoitteko te vai ette, mutta en haluaisi aina julkisilla paikoilla liikkuessani altistaa itseäni tupakansavulle. Miksi siis olette usein niin piittaamattomia muiden ihmisten viihtyvyydestä ja hyvinvoinnista?[/QUOTE]

Kato kun ne on poikkeustapauksia jotka noin tekee... Just joo :D Oikeasti empiirisen kokeen tehneenä voin sanoa, että n. 80 % tupakoitsijoista on kuvailemasi kaltaisia. Seuratkaapa huviksenne vaikka niitä, jotka polttavat junaa odotellessaan. Kiva mennä savupilven läpi sisälle junaan tai minne tahansa. Myös bussikatokset savustetaan aina, vaikkakin tässä keski-ikäiset naiset olen huomannut kaikkein huomaavaisimmiksi kanssakulkijoita kohtaan; he siirtyvät useimmin hieman kauemmas polttamaan. Ja roskaajia on 99,9 % tupakoitsijoista, hyyyvin harva tumppaa röökinsä minnekään muualle kuin kadulle.

[QUOTE="Uula";25567103]Kato kun ne on poikkeustapauksia jotka noin tekee... Just joo :D Oikeasti empiirisen kokeen tehneenä voin sanoa, että n. 80 % tupakoitsijoista on kuvailemasi kaltaisia. Seuratkaapa huviksenne vaikka niitä, jotka polttavat junaa odotellessaan. Kiva mennä savupilven läpi sisälle junaan tai minne tahansa. Myös bussikatokset savustetaan aina, vaikkakin tässä keski-ikäiset naiset olen huomannut kaikkein huomaavaisimmiksi kanssakulkijoita kohtaan; he siirtyvät useimmin hieman kauemmas polttamaan. Ja roskaajia on 99,9 % tupakoitsijoista, hyyyvin harva tumppaa röökinsä minnekään muualle kuin kadulle.[/QUOTE]
Hyvä heitää hatusta tuollaisia prosentteja. Kai ymmärrät, että et näe ihmisistä ulospäin ovatko he tupakoitsijoita vai ei. Ne tupakoitsijat, jotka eivät tupruttele ikävissä paikoissa eivät mitenkään paljastu muille ihmisille tupakoijiksi. Tuskin olet myöskään seuraamassa mihin kaikki tupakoitsijat tumppailevat tupakkejaan. Jotkut tosiaan polttavat vain tupakointitiloissa, joissa on myös tuhkakuppi.

En ymmärrä tällaista turhanpäiväistä yleistämistä ja vittuilua, joka on jotenkin sallittua silloin kun kyseessä on yleisesti paheksuttu asia. Jos joku heittelisi samanlaisia väitteitä vaikkapa homoista tai ulkomaalaisista niin kyseessä olisi kusipää juntti. Nyt samanlainen käytös on kuitenkin vain "hauskaa läppää, hihhhih".

Ja en polta.

Hyvä heitää hatusta tuollaisia prosentteja. Kai ymmärrät, että et näe ihmisistä ulospäin ovatko he tupakoitsijoita vai ei. Ne tupakoitsijat, jotka eivät tupruttele ikävissä paikoissa eivät mitenkään paljastu muille ihmisille tupakoijiksi. Tuskin olet myöskään seuraamassa mihin kaikki tupakoitsijat tumppailevat tupakkejaan. Jotkut tosiaan polttavat vain tupakointitiloissa, joissa on myös tuhkakuppi.

En ymmärrä tällaista turhanpäiväistä yleistämistä ja vittuilua, joka on jotenkin sallittua silloin kun kyseessä on yleisesti paheksuttu asia. Jos joku heittelisi samanlaisia väitteitä vaikkapa homoista tai ulkomaalaisista niin kyseessä olisi kusipää juntti. Nyt samanlainen käytös on kuitenkin vain "hauskaa läppää, hihhhih".

Ja en polta.

Kiitos. Esim. mä häpeän omaa polttamistani sen verran, etten koskaan polta muualla kuin omalla kotipihallani. Ja muutenkin poltan tosi vähän, max 10 tupakkaa päivässä. Kun olen kylillä liikkeellä, saattaa mennä montakin tuntia etten polta röökiä, joten en myöskään terrorisoi sillä ketään, enkä roskaa luontoa. Ja lähimmät naapurit meillä on kilsan päässä, joten en usko että heitäkään tupakkani savu häiritsee. :D

Jokuhan voisi tietty kysyä miksi ihmeessä poltan, siihen en osaa vastata. En vaan oo saanut vielä itteeni niskasta kiinni.

miksi alkoholit sit saa olla esillä. Yhtä vaarallista sekin on . Menee melkein ihin tahansa on kajateltta olemassa, kyllä oli kelkkamessuilakin kalajteltta täynnä porukkaa, ei nitä ne kelkat kiiinnostaneet vaan se kalja

Vois olla tupakatkin esillä, Alkossa vaikka. Tuonne ei alaikäisillä ole asiaa ostoksille ja ko. liikkeessä varmaan kysytään papereitakin herkemmin nuorilta näyttäviltä henkilöiltä kuin tavallisessa ruokakaupassa.

Oikein teille luusereille, ettette saa myrkkyjänne helpolla. Teidän päällenne pitäisi ostotilanteessa sylkeä, sen verran aiheutatte tupakoinnillanne vahinkoa läheisillenne ja yhteiskunnalle!

Joo. Kaupassahan voitaisiin aina kuuluttaa esim. "kassalla 5 punaisen marlboron ostaja!" niin muut kaupassa olijat tietäisivät tulla osoittelemaan ja sylkemään!

Yhteistyössä