[QUOTE="Vieras";25566884]Hmm... Tämä voi olla epätoivoinen yritys, mutta tulipa vain mieleeni tätä ketjua lukiessani: Minä en tällä hetkellä tunne yhtään tupakoitsijaa, joten en voi tätä kysymystä reaalimaailmassa esittää. Siksi käytän hyväkseni tätä ketjua, jossa toivon tavoittavani jonkin verran tupakoitsijoita, ja esitän kysymyksen, joka minua on aiheen tiimoilta askarruttanut:
Miksi niin monet tupakoitsijat kokevat tarvetta sytyttää tupakan heti, kun ovat astuneet ulos jostakin ovelta ja toisaalta usein polttaa kävellessä jotakin ovea kohti mahdollisimman pitkään ja heittää tupakka menemään vasta viime hetkellä ennen sisälle astumista? Ulko-ovien edusta on usein myös suosittu paikka tupakointiin. Tämä johtaa siihen, että usein julkisten kiinteistöjen ulko-ovien edustat ovat täynnä sekä savua että tupakantumppeja. Tämä on ärsyttävää tupakoimattomien kansalaisten kannalta.
Minulle ei ole suurta merkitystä sillä, tupakoitteko te vai ette, mutta en haluaisi aina julkisilla paikoilla liikkuessani altistaa itseäni tupakansavulle. Miksi siis olette usein niin piittaamattomia muiden ihmisten viihtyvyydestä ja hyvinvoinnista?[/QUOTE]
Kato kun ne on poikkeustapauksia jotka noin tekee... Just joo

Oikeasti empiirisen kokeen tehneenä voin sanoa, että n. 80 % tupakoitsijoista on kuvailemasi kaltaisia. Seuratkaapa huviksenne vaikka niitä, jotka polttavat junaa odotellessaan. Kiva mennä savupilven läpi sisälle junaan tai minne tahansa. Myös bussikatokset savustetaan aina, vaikkakin tässä keski-ikäiset naiset olen huomannut kaikkein huomaavaisimmiksi kanssakulkijoita kohtaan; he siirtyvät useimmin hieman kauemmas polttamaan. Ja roskaajia on 99,9 % tupakoitsijoista, hyyyvin harva tumppaa röökinsä minnekään muualle kuin kadulle.