Myydäänkö jossain talvitakkeja raskaana oleville? esim. h&m?

• Viestiketjun aloittaja "Syksy"
  • Ensimmäinen viesti
"mama"
Ei kannata ostaa yhtä talvea varten kallista mammatakkia, saman asian ajaa kun ostat jostain alesta vain isomman tavallisen takin tai lainaat joltain kaverilta/tuttavalta ylimääräistä takkia.

En mahdu itsekään, nyt rv27. Ajattelin ostaa talveksi sellaisen takin, jossa on ylhäällä vain kaksi nappia niin maha mahtuu helman alle. Tällaisia mallejahan on melkeinpä joka kaupassa, hennesiltä ajattelin käydä myös etsimässä.

"Syksy"
Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22085153:
Ostin tommosen tytön raskausaikana ja tänä talvena se menee taas tälle mahalle. Hinta oli sillonkin just joku 30 e. Nyt niitä ei enää vaan ole kokoja paljoa..

Jakku / OUTLET. A-linjainen malli

(p.s. huutiksessa oon kyllä nähny tota samaa takkia jonku myyvän ihan äitiystakkina)
Tuo on tosi nätti! Unohdin mainita, että haen takkia ulkoiluun. Ihan saa olla toppatakki, kun lasten kanssa tulee paljon ulkoiltua :)

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;22085153:
Ostin tommosen tytön raskausaikana ja tänä talvena se menee taas tälle mahalle. Hinta oli sillonkin just joku 30 e. Nyt niitä ei enää vaan ole kokoja paljoa..

Jakku / OUTLET. A-linjainen malli

(p.s. huutiksessa oon kyllä nähny tota samaa takkia jonku myyvän ihan äitiystakkina)
Oh thanks, sehän lähtikin just tilaukseen :D Normaalikokoni olis 36 mutta täytyi tilata 38, sitä löytyi vielä tummana beigenä.

"vieras"
[QUOTE="mama";22085124]Ei kannata ostaa yhtä talvea varten kallista mammatakkia, saman asian ajaa kun ostat jostain alesta vain isomman tavallisen takin tai lainaat joltain kaverilta/tuttavalta ylimääräistä takkia.[/QUOTE]

Muuten hyvä idea, mut kaikki ei todellakaan mahdu viimesillä viikoilla tavallisiin kokoihin ja kotoa oli kuitenkin kiva poistua edes hetkeksi. Mun mielestä esim Noppies merkillä on talvitakkeja mallistossa.. Happy hunting!

...
[QUOTE="Syksy";22085195]Ja vielä lisään, että iso takki näyttää kamalalta päälläni, koska olen siro. m-koko on sopiva/himpun reilu.[/QUOTE]

olen mäkin laiha (ennen raskautta koko 34), ja nyt viimeisimmilläni raskaana kuljen koon 40 takissa (10 kiloa tullut lisää, kaikki oikeastaan mahassa). ihan hyvältä tuo parka-mallinen välikausitakki päällä kuitenkin näyttää. sehän riippuu siitä takin mallista, että miltä se päällä näyttää isommassa koossa.

"vieras"
Mun kaveri käytti esikoista odottaessaan (syntyi helmikuun puolessavälissä) talvitakkina miehensä lumilautailutakkia,ja ulkoillessa myös housuja. Oli kuulemma aivan loistava kun on sen verran isompi koko kun omat takit yleensä ja riittävän väljä mitoitus,plus vielä oikeesti lämmin. Tollaset 2-nappiset villakangastakit on hyviä ihmisten ilmoilla liikkumiseen,mutta jos pitäis esim just leikkiä lasten kanssa ulkona niin masuhan siinä paleltuu.. Lautailuhousutkin oli kuulemma hyvät kun vyötärön sai säädettyä ja laskettua mahan alle mutta henkselit piti housut ylhäällä.

"mama"
[QUOTE="vieras";22085201]Muuten hyvä idea, mut kaikki ei todellakaan mahdu viimesillä viikoilla tavallisiin kokoihin ja kotoa oli kuitenkin kiva poistua edes hetkeksi. Mun mielestä esim Noppies merkillä on talvitakkeja mallistossa.. Happy hunting![/QUOTE]

no jos minä mahduin aivan järjettömän valtavan vatsani kanssa,niin luulisin muidenkin mahtuvan :D olen kokoa 36/S normaalisti ja ostin ihan tavallisen L-koon talvitakin topsportista -70%.. hvyin mahtui koko talven, eikä jälkeenpäin harmittanut, ettei myöhemmin ollutkäyttöä takille kun oli niin halpa..nyt meni kirpparilla kaupaksi :)

Oh thanks, sehän lähtikin just tilaukseen :D Normaalikokoni olis 36 mutta täytyi tilata 38, sitä löytyi vielä tummana beigenä.
Ollos hyvä. :D Oon vinkannu tota takkia jo tosi monelle mahakkaalle. =) Sopivan hintainen ja kyllä mä sillä pärjäsin sen talven, kun typyä ootin. Lisää vaan sitten neuletakin sinne alle, jos on kovemmat pakkaset.

..
Mä ostin ihan vaan yhtä kokoa isomman takin, joka sattui olemaan väljän mallinen, ei kuitenkaan mikään A-linjainen. Semmoinen Seppälän muutaman kympin toppatakki. Eli kannattaa mennä sovittelemaan kauppoihin. Tietenkin on vähän vaikea arvioida mikä mahtuu sitten mahan kanssa, mutta mulla ainakin osui arvio kohdalleen. Aion käyttää sitä ainakin kotosalla ulkoillessa edelleenkin eli ei ole niin paljoa liian suuri.

.. edelleen
Mä ostin ihan vaan yhtä kokoa isomman takin, joka sattui olemaan väljän mallinen, ei kuitenkaan mikään A-linjainen. Semmoinen Seppälän muutaman kympin toppatakki. Eli kannattaa mennä sovittelemaan kauppoihin. Tietenkin on vähän vaikea arvioida mikä mahtuu sitten mahan kanssa, mutta mulla ainakin osui arvio kohdalleen. Aion käyttää sitä ainakin kotosalla ulkoillessa edelleenkin eli ei ole niin paljoa liian suuri.
Niin ja siis mulla oli keskimääräistä isompi vauvamaha! Painoa tuli reilu kymmenisen kiloa lisää. Takki on kokoa L, kun normaalisti käytän M tai L. Ihan viimeisinä viikkoina kun olin jo mammiksella, niin käytin kotona ulkoiluun lainattua isompaa takkia ja ihmisten ilmoilla ohuehkoa vyöllistä villakangastakkia, siis oma vanha. Alle vaan paksummin, mutta koko talvea en siis tuolla ohuella olisi tarjennut, siksi uusi Seppälän toppis.

Popissa näin, ei kyllä ollut mikään kovin tyylikäs. Pari vuotta sitten sai villakangastakkeja jotka sopi hyvin odottavalle, nyt en tiedä mitkä on mallit ja onko kovin tyköistuvia. Itse käytin Oisin villakangastakkia ja sitten miehen siskon snoukka-vaatteita, löysääkin löysempi ja lämmin takki toimi hyvin :)

Yhteistyössä