Myydäänkö ihmesieneen niitä sieniä jossain kaupassa erikseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maatushka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Maatushka"

Vieras
Ostin toissapäivänä sen ihmesienen ja olen niiiiiiiin tyytyväinen. :) Aktiivisella kylppärin lattian hankauksella se eka sieni on jo vähän kulunut. Saako ihan tavallisesta kaupasta niitä sieniä ostettua erikseen ilman sitä ainetta?

Viimeksi muokattu:
Miksi martat on aina samanlaisia vitisijöitä, kuten tämäki typerä kommentti linkin taikasieni-arvostelussa:

""Sieni heitetään lopulta sekajätteeseen, mutta kun muruset ja palaset huuhdellessa menevät jätevesiin, miten se vaikuttaa?
Mihin se ympäristöystävällisyys perustuu paitsi ettei tarvitse käyttää pesuaineita", kyselee myös Maria King

No voi nyt hitto, jos muutama irronnut murunen pilaa jo jätevedetkin?!

Luulisi että siivous- ja kotitalousintoilijat nyt olisi keksinyt jotain aiheellista arvosteltavaa tuotteesta, eikä tuollaista pilkunrakastelua.

Alkuperäinen kirjoittaja en tykkää martoista;28379881:
Miksi martat on aina samanlaisia vitisijöitä, kuten tämäki typerä kommentti linkin taikasieni-arvostelussa:

""Sieni heitetään lopulta sekajätteeseen, mutta kun muruset ja palaset huuhdellessa menevät jätevesiin, miten se vaikuttaa?
Mihin se ympäristöystävällisyys perustuu paitsi ettei tarvitse käyttää pesuaineita", kyselee myös Maria King

No voi nyt hitto, jos muutama irronnut murunen pilaa jo jätevedetkin?!

Luulisi että siivous- ja kotitalousintoilijat nyt olisi keksinyt jotain aiheellista arvosteltavaa tuotteesta, eikä tuollaista pilkunrakastelua.
No eiväthän nuo ole ympäristöystävällisiä samoin kuin esim. mikrokuituliinat ja hyviä puolia niissä on, mutta vahinkoakin niillä saa aikaan. Nehän ovat käytännössä kuin erittäin hienoa santapaperia eli vaikutus perustuu hankaukseen.

Olen ostanut sitä Universal Stonea ja nyt kun olen sillä kylppäriä hangannut niin se eka sieni on jo kulunut. Haluaisin siis tuohon Universal Stoneen lisäsieniä ostaa jostain. Meillä on kylppärissä vaaleansinisävyinen mosaiikkilaatta (ihana... NOT!) eikä sitä saanut edes höyrypesurilla ja kaikenmaailman puhdistusaineilla puhtaiksi. Nyt kun olen muutaman kerran hangannut niitä miljoonia saumoja niin alkaa oikeesti oleen puhdasta. Varasieniä vaan kaipaisin!

[QUOTE="Maatushka";28380150]Olen ostanut sitä Universal Stonea ja nyt kun olen sillä kylppäriä hangannut niin se eka sieni on jo kulunut. Haluaisin siis tuohon Universal Stoneen lisäsieniä ostaa jostain. Meillä on kylppärissä vaaleansinisävyinen mosaiikkilaatta (ihana... NOT!) eikä sitä saanut edes höyrypesurilla ja kaikenmaailman puhdistusaineilla puhtaiksi. Nyt kun olen muutaman kerran hangannut niitä miljoonia saumoja niin alkaa oikeesti oleen puhdasta. Varasieniä vaan kaipaisin![/QUOTE]
Jaa sitä tarkoitit, et taikasientä. Nuo onkin tosi hyviä nuo Universal Stonen sienet.

Hei!:wave:

Löyisinkin eräältä keskustelupalstalta vastauksen, kysymys laiteltu firman asiakaspalveluun:
Voinko käyttää muita sieniä, kuin purkin mukana tulevia?
Kyllä voit. Sienessä ei ole varsinaisesti mitään erikoista. Tosin se on karkeutensa puolesta sopiva moneen kohteeseen, mutta muitakin sieniä voi toki käyttää.

Eli, ap voit hyvin ostaa jotakin muunkin merkkistä sientä, niitäkinhän löytyy eri karkeusasteisia.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";28380403]Jaa sitä tarkoitit, et taikasientä. Nuo onkin tosi hyviä nuo Universal Stonen sienet.[/QUOTE]
Voi käyttää muitakin toki, mutta noissa on sellainen isosoluinen rakenne, että vaahdottaminen onnistuu mukavasti (vaahto estää naarmuuntumisen) ja sitten ovat tarpeeksi napakoita, jolloin puhdistaminen on mukavaa. En ole vastaavia löytänyt muita.

Yhteistyössä