Myydä sormukset ja ostaa uudet, vaiko teettää niistä uusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perintösormukset
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perintösormukset

Vieras
äh, olipa vaikea keksiä sopiva otsikko :D

eli siis minulla ukin ja mummon vihki ja kihlasormuksia, paksuja vahvoja kultasormuksia. Tuolla ne vaan on laatikossa piilossa kun ei niitä voi pitää mutta ajattelin että olis kiva saada ne muistot käyttöön.
Kannattaisiko minun teettää niistä itselleni joku kiva kultasepällä? Vaiko myydä ne johonkin, "Kultarahaksi" tms ja ostaa niillä sitten joku muistosormus?

jos oikeesti haluu et se on muisto heistä niin teettäsin niistä muokaten jotain niin et jotain vanhaakin säilyy... jos laitat vaan rahaks ja ostat uutta niin sehän on sit vaan rahalla ostettua uutta...

Mä myös tekisin samasta kullasta jotain uutta. Meidän kihlasormukset on tehty mun isäni kihlasormuksesta. Oli niin leveä ja paksu että yhdestä tuli helposti kaksi ja tehtiin vielä samannäköiseksi kuin alkuperäinen niin säilyy kivasti muistona.

Ei taida saada saman arvosta (jos puhutaan ihan pelkästään kullan hinnasta, ei mistään tunnearvoista jne) korua tilalle, jos ensin myy nuo vanhat ja sen jälkeen ostaa jotain ihan uutta. Romukullalla taitaa olla suht heikko arvo, eli painossa ei samaa kultamäärää takas saa. Veikkaan että edullisemmaksi tulee teettää just joku sopiva muisto, oli se sitten sormus, riipus tai mitä nyt itse kukin pitääkin. Kannattaa ehkä kysellä useammalta kultasepältä mitä maksaa, sen jälkeen kun tietää mitä haluaisi niistä.

Jos haluaa säilyttää muistona, niin säilyttää soemukset ihan ilman mitään muokkauksia. Minusta on hauska verrata käsien kokoa eri sukupolvien ja eri ikäisten kesken kesken :).

joo eli taidan niistä teettää jotain, massaa on ainakin paljon niissä, ja jos jotain timanttia sitten lisäisi, olisi ainakin tavallaan iholla samaa mitä rakkailla isovanhemmilla on ollut.

Yhteistyössä