Myresjöhus kellään?

Hei! Asutaan vuokralla ruotsalaisessa valmistalossa Myresjöhus. Onneksi vain vuokralla...on nimittäin tosi kylmä talo pakkasilla ja tuulisella ilmalla. Varaava takka on tehty jälkikäteen eli lämmittää just sen takan, eipä juuri muuta ja on suora sähkölämitys. Yhdistetystä kodinhoitohuoneesta/suihkusta on uloskäynti, on muuten ovenpielet jäässä talvella. Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 
Katiaana
En ole ikinä kuullutkaan joten kävin kurkkaamassa netti sivuilla ja huomasin että missään ei ollut saunaa?? Onko teillä? (saako edes...)

Ruotsissahan sitä ei yleensä ole, ja tämähän on ruotsalainen firma enempi. Ei niinkuin Älvsvby, joka rakentaa enempi suomeen...

Joten varmaan tuota myresjöhusia ei taida olla juuri kellään suomessa, ainakaan saunaa arvostavalle.... :whistle:
 
On meillä sauna! Se onkin parasta koko talossa, sähkärin kiuas ja kunnon ilmanvaihto. Talo on rakennettu 1991 ja monessa 2000-luvun suomalaisessa omakotitalossa olen saanut homattavasti huonommat löylyt. Varsinkin ne onnettomat "aina valmis" kiukaat, en kyllä omaan taloon sellaista huolisi.
 
Täällä Ahvenanmaalla Myresjöhus talot ja muutkin ruotsalaiset talot kuten esim. Eksjöhus ovat suosiossa! (kielen takia varmaankin) Ja perus piirustuksissa ei todella ole saunaa, mutta tiedän monen jotka ovat valinneet pois yhden makuuhuoneen tai vaatehuoneen ja rakentaneet saunan. Ruotsalaisia talopakettia sanotaan olevan helpompi verrata, sillä niiden talopakkettien sisältö on jokseenkin aivan samat, suomalaisiin talopaketteihin verrattuna.

(me emme ole valinneet ruotsalaista taloa, vaan päätimme juuri hiljattain että otamme Vaajatalon Jenkka suurelementti talon, jonka muokkaamme aika lailla....)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
On meillä sauna! Se onkin parasta koko talossa, sähkärin kiuas ja kunnon ilmanvaihto. Talo on rakennettu 1991 ja monessa 2000-luvun suomalaisessa omakotitalossa olen saanut homattavasti huonommat löylyt. Varsinkin ne onnettomat "aina valmis" kiukaat, en kyllä omaan taloon sellaista huolisi.
Noissa aina valmiissa kiukaissa on eroja. Saunatontuilla saa huonot löylyt, mutta Harvian aina valmis-kiuas on hyvä, mennen tullen hakkaa kaikki tavlliset sähkökiukaat, joista tulee kuivat löylyt. Juuri perjantaina saunoimme miehen siskon luona ja heillä on Harvian aina valmis-kiuas, ihanan kosteat löylyt. Ainoastaan paremmat saa rantasaunassa. Meille uuteen taloon tulee ehdottomasti sisäsaunaan Harvian aina valmis-kiuas.
 
esh
Myresjöhus voitti Mäntsälän asuntomessut 90-luvun alussa ja rakensimme saman valmistajan talon v.94. Ulkoseinät tulivat elementteinä ja pystytettiin, siitä eteenpäin rakennutimme talon itse käyttäen hyvää puuseppää ja muita ammattilaisia, mukaan lukien loistava vastaava mestari. Talosta tuli erittäin hyvä, valitsimme lisäeristyksen ja eristimme myös väliseinät ja teimme muitakin muutoksia tai oikeastaan päätöksiä, joita on rakentaessa tehtävä, oli talopaketti tai ei. Rakentaja/rakennuttaja vastaa siis itse paljon siitä minkälainen talosta tulee. Talon nykyiset asukkaat ovat tyytyväisiä myös, asuttuaan siinä yli kaksi vuotta. Harmi, että teidän kohdalle on rakentajaksi osunut joku "aidan alta"-menijä. Voin kyllä lämpimästi suositella ainakin silloista (-90 luvun) Myresjöhusia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja saara:
On meillä sauna! Se onkin parasta koko talossa, sähkärin kiuas ja kunnon ilmanvaihto. Talo on rakennettu 1991 ja monessa 2000-luvun suomalaisessa omakotitalossa olen saanut homattavasti huonommat löylyt. Varsinkin ne onnettomat "aina valmis" kiukaat, en kyllä omaan taloon sellaista huolisi.
Minusta taas aina valmis-kiuas on ainoa minkä sähkökiukaista huolin, ihanan kosteat löylyt, toki puukiuas on ylivoimainen, se meillä on rantasaunassa. Meillä Harvia pyöreä malli ja tosi hyvä, tosin niistä kalliista saunatontuista olen kuulluut huonoa, omakohtaista kokemusta on tuosta meidän digitaalimallista ja kahdesta Harvian perusmallista ja kaikissa huippu löylyt.
 

Yhteistyössä