Myös minun lottovoitto oli lopulta vain tyhjä arpa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "qAz"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27785717]Mä en kyllä näitä sun juttujasi usko. Hiukan keksityltä vaikuttaa vai missä mt-osastolla te asutte jos tuollasta tapahtuu?[/QUOTE]

Millaisia juttuja haluat mieluummin uskoa?

No, eipä tee mieli lähteä Helsingistä johonkin tuppukylään! :D Melkein aina sanon takaisin, mutta lapsia olen kehottanut aina vain lähtemään paikalta mahdollisimman pian tai etsimään toisen aikuisen, joka vaikuttaa turvalliselta. Monesti nämä jutut, haukkumiset, tulevat vain niin yllättäen, kaupan kassajonossa, hississä jne. Poliisin apuakin on tarvittu, mutta eipä siitä lopulta paljon hyötyä ollut. Jos minua päin sylkäistään liikennevaloissa ohimenevästä autosta ja huoritellaan, mitäpä siinä tekemään.. ;)

:( Olen pahoillani puolestasi.

Joutuuhan ihan tavallinen valkoihoinen suomalainenkin kuulemaan ties mitä ventovierailta. Haukutaan huoraksi yms. Myös tummemmat syyllistyvät toisten haukkumiseen. Jos vielä puhuvat omaa kieltänsä niin ei tavallinen suomalainen voi edes tietää mitä törkeyksiä puhuvat. Mutta ilmeistä ja eleistä näkee kuitenkin sen, että selvästi halveksuvat tätä vaaleaa ihmistä.

No, eipä tee mieli lähteä Helsingistä johonkin tuppukylään! :D Melkein aina sanon takaisin, mutta lapsia olen kehottanut aina vain lähtemään paikalta mahdollisimman pian tai etsimään toisen aikuisen, joka vaikuttaa turvalliselta. Monesti nämä jutut, haukkumiset, tulevat vain niin yllättäen, kaupan kassajonossa, hississä jne. Poliisin apuakin on tarvittu, mutta eipä siitä lopulta paljon hyötyä ollut. Jos minua päin sylkäistään liikennevaloissa ohimenevästä autosta ja huoritellaan, mitäpä siinä tekemään.. ;)

Tuosta huorittelusta tuli mieleeni, että minuakin huoriteltiin tässä taannoin, joskus joulukuun alussa tai marraskuun lopussa. Ei ole pitkä aika siitä, jos olisin tummempi, niin olisiko silloin minun huoritteluni rasistista vai ei? Kun nyt huoriteltiin ja ulkonäköni on täysin suomalaisen näköinen. Ehkä moni ei huomioi sitä, että jotkut ihmiset huorittelevat ihmisiä joka tapauksessa oli sitten ihonväriltään ja ulkonäöltään millainen tahansa.

[QUOTE="qAz";27783712]Lottovoitto jäi lunastamatta - Rasismi - Sunnuntai - Helsingin Sanomat

Koskettavaa ja painavaa asiaa...[/QUOTE]

10844.jpg

sillä.....

tuo on.....

4879.jpg

[QUOTE="vieras";27785753]Joutuuhan ihan tavallinen valkoihoinen suomalainenkin kuulemaan ties mitä ventovierailta. Haukutaan huoraksi yms. Myös tummemmat syyllistyvät toisten haukkumiseen. Jos vielä puhuvat omaa kieltänsä niin ei tavallinen suomalainen voi edes tietää mitä törkeyksiä puhuvat. Mutta ilmeistä ja eleistä näkee kuitenkin sen, että selvästi halveksuvat tätä vaaleaa ihmistä.[/QUOTE]

Joutuuko? Ei minua ole koskaan kukaan tuntematon (eikä kyllä tuttukaan) huoritellut, enkä tiedä, että ketään ystäväänikään olisi. Onko tuo yleistäkin? Missä tuollaista tapahtuu ja miksi?

[QUOTE="vieras";27785705]Haukku kaikki, suomalaiset, mummot, papat, kaikki puolueet ja vielä hollannin. Akalla on tosiaan hitsannut kiinni aika pahasti.[/QUOTE]
Tolla akalla ei tosiaan ole kaikki muumit laaksossa. Sai hirveät sätkyt kun huomasi Halla-ahon lapsien olevan samassa kerhossa kuin omansa. Kai pelkäsi rasismin olevan tarttuva tauti.

Ahaaaa..siis kaikki on vain kiinni retoriikasta.

Nauruhymiöt, silmäniskut, liioittelua.
Kyllä, netissäkin joutuu vähän miettimään miten kirjoittaa, jos haluaa tulla uskotuksi. Onhan se tietenkin ikävää, jos joku oikeasti kokee noin usein tuollaista kuin mitä tuo yksi väittää, mutta sitten alkaa kyllä itse miettiä, että pitäisikö sen ihmisen vähän omaakin käytöstään miettiä.

[QUOTE="vieras";27785765]Joutuuko? Ei minua ole koskaan kukaan tuntematon (eikä kyllä tuttukaan) huoritellut, enkä tiedä, että ketään ystäväänikään olisi. Onko tuo yleistäkin? Missä tuollaista tapahtuu ja miksi?[/QUOTE]

Ihan julkisilla paikoilla (katu, juna, linja-auto jne.), myös keskellä päivää.

Nauruhymiöt, silmäniskut, liioittelua.
Kyllä, netissäkin joutuu vähän miettimään miten kirjoittaa, jos haluaa tulla uskotuksi. Onhan se tietenkin ikävää, jos joku oikeasti kokee noin usein tuollaista kuin mitä tuo yksi väittää, mutta sitten alkaa kyllä itse miettiä, että pitäisikö sen ihmisen vähän omaakin käytöstään miettiä.

Jahas. No tuo nyt on kyllä yksi klassinen dissaamisen muoto; tehdään todistaja kyseenalaiseksi. Mutta osataanhan niin toimia myös oikeussaleissa, eikö?;)

Me asutaan tuppukylässä, minä ja kaksi tummaihoista lastani ja hesalaisten juttuja kuunneltuani, en haluaisi ikinä sinne muuttaa. Mä en ole lasten kanssa kohdannut rasismia, joskus jotkut vanhemmat naiset on kyselleet, että mistä lapset on ja osaavatko suomea jne vähän päättömiä kysymyksiä ja joskus oon huomannut liian pitkiä tuimia katseita. Mutta tiedän kaveri/tuttavapiiristä, että jopa pieniä lapsia on haukuttu ja huudeltu törkeyksiä ohikulkiessa, jopa käyty käsiksi :(

Yhden maahanmuuttajanaisen kanssa puhuin, että aina ei tiedä onko joku rasisti vai vaan hapan kaikkia kohtaan. Mielellään jotkut sanoo, että olipa rasistista, jos sanotaan pahasti, vaikka sanoja voi olla kaikille samanlainen.

Abu-Hannan jutut ovat samaa tasoa kuin sen somalitytön joka joutui Espoossa junassa humalaisen miehen nimittelemäksi. Edes valvontakamerat eivät havainneet tätä törkeän rasistista hyökkäystä...

[QUOTE="vieras";27785753]Joutuuhan ihan tavallinen valkoihoinen suomalainenkin kuulemaan ties mitä ventovierailta. Haukutaan huoraksi yms. Myös tummemmat syyllistyvät toisten haukkumiseen. Jos vielä puhuvat omaa kieltänsä niin ei tavallinen suomalainen voi edes tietää mitä törkeyksiä puhuvat. Mutta ilmeistä ja eleistä näkee kuitenkin sen, että selvästi halveksuvat tätä vaaleaa ihmistä.[/QUOTE]

Juu tästä on kokemusta. Opiskelin yhdessä kurssikeskuksessa jossa oli paljon maahanmuuttajia, Sillä siellä järjestettiin suomenkielen opetusta.

Tupakkapaikalla kävi aina monenmoista väkeä, jotka puhuivat omaa kieltänsä. Yks päivä totesin, että olis kiva tietää mitä he keskenään jutustelevat, johon heidän opettajansa sanoi, -ette halua tietää.

Oli mm. kaikille meille suomalaisille keksitty mitä sairaimmat ja kuvottavimmat "lempinimet" ja muutenkin kuin tervehdin heitä hymyssäsuin aamuisin, niin vastaan on sanottu vitun spermanaamat, nussin teitä perseeseen saatanan huorat ja kaikkea sen semmoista.

[QUOTE="vieras";27785835]Abu-Hannan jutut ovat samaa tasoa kuin sen somalitytön joka joutui Espoossa junassa humalaisen miehen nimittelemäksi. Edes valvontakamerat eivät havainneet tätä törkeän rasistista hyökkäystä...[/QUOTE]

Ei kai niihin ääni tallennu?

Muistan teini-iässä kun somali poika ja venäläinen poika yrittivät raiskata mut ja mun kaverin. Teini-iässä jotkut pitsaveikot myös tulivat keskellä päivää ehottelemaan kaikenlaista ja koskettelemaan luvatta, vanhat ukot.Oli yksi niistä tyypeistä raiskannut jonkun nuoren naisen siellä pitsapaikan kellarissa. Silti en mamuja vihaa mutta todellakaan en usko kaikkeen heidän "viattomuuteensa" mitä jotkut palstailijat henkeen ja vereen puolustaa. Ja suomalaisten miesten osalta en tuollaista ole koskaan kokenut, muuta sikamaisuutta kumminkin.

[QUOTE="vieras";27785708]Suomalaiset joutuvat joka päivä pelkäämään joutuvansa mamun raiskaamaksi, tappamaksi, pahoinpitelemäksi tai ryöstämäksi. Lisäksi sitä joutuu elättämään tätä paskasakkia ja kuuntelemaan vinkunaa "rasismista".[/QUOTE]

Sekö on lasten vika ja siksi saa lapsia uhata ja pelotella?

Jahas. No tuo nyt on kyllä yksi klassinen dissaamisen muoto; tehdään todistaja kyseenalaiseksi. Mutta osataanhan niin toimia myös oikeussaleissa, eikö?;)

Onko tämän dissaamisen vastakohta sitten sokea usko siihen, mitä vieras ihminen netissä kirjoittaa? Jos oltaisiin oikeudessa, suomalaiset vs. muualta tulleet, niin silloinhan me olemme syyttömiä kunnes toisin todistetaan. Hah.

En pidä tästä aiheesta, koska siinä niin usein dissataan kaikki suomalaiset. Eikä mitään poikkiteloista saa sanoa, koska silloin tulee itsekin leimatuksi.

Uusimmat

Yhteistyössä