myooma ja ylipaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylipainoa 20kg myoomasta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylipainoa 20kg myoomasta

Vieras
Olin ennen kokoa s-mutta 5 myooman takia olen nyt kokoa xl.O
Oletteko te muut joilla myoomia kohdussa lihonneet myoomien kasvamisen takia?
miten teillä on kohdun poisto onnistunut?

Alkuperäinen kirjoittaja ylipainoa 20kg myoomasta:
Olin ennen kokoa s-mutta 5 myooman takia olen nyt kokoa xl.O
Oletteko te muut joilla myoomia kohdussa lihonneet myoomien kasvamisen takia?
miten teillä on kohdun poisto onnistunut?

Mä en ymmärrä,miten myooma ( hyvänlaatuinen lihaskasvain) voi aiheuttaa lihomista? Runsasta vuotoa se voi aiheuttaa kuukautisten aikana mutta en oo ikinä kuulluukaan että lihomista.

Ei se varmasti välttämättä lihota vaikka olisi myoomia. Minulla on muutama myooma ja olen menossa kohdunpoistoon. Kohtuni oli kun olin tarkastuksessa kolminkertainen juuri myoomista johtuen. Raskaudessakin kohtu kasvaa ja vaikuttaahan se vaatekokoon vaikka et muuten olisikkaa lihonut. Tällä hetkellä tuntuu että pitäisi ostaa uusi vaatteita kun kaikki tuntuvat ahtailta vatsan seudulta. Minä ainakin toivon, että tuosta asiasta on kyse eikä normaalista lihomisesta.

Maallikon korviin jotenkin outoa ajatella että kohdussa oleva myooma voisi kasvaa niin isoksi että näkyisi/tuntuisi päällekkinpäin. Varmasti moinenkin silti mahdollista.

Itselläni oli isohko myooma mutta ei kohdussa. Sitä tyhjennettiin punkteeramalla aina silloin tällöin usean vuoden aikana ja vaikka koskaan ei saatu tyhjäksi (kalvoinen eli siellä sisällä paljon "taskuja") niin silti joka kerralla nestettä tuli useita litroja...

Onnea leikkaukseen ja toivottavasti et joudu jonottamaan pitkään.