Myöhäisin ekan hampaan puhkeaminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 456789
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi!
Meidän tytöllä eka hammas puhkes 11 kk:n iässä. Hammashoitaja sanoi vain että todennäkösesti maitohampaat lähtevätkin aika myöhään. Nyt likka jo yli 2v ja kaikki hampaat ei oo puhjennu vieläkään.

1v 1kk tuli ensimmäinen! Kyllä niitä jo odotettiinkin kuin kuuta nousevaa, kun jo kolmekuisesta sai kuulla sitä "kyllä kohta hampaita tulee, kun noin kuolaa ja jyrsii!" -juttuja. Hammashoitaja kommentoi, että tulee vahvat hampaat, kun saavat rauhassa kehittyä. Ovatkin kyllä isot ja komeat. Nyt 1v 3,5kk ja 4 ylhäällä, 2 alhaalla, poskihampaista "piikit läpi" yhdestä ylhäällä ja alhaalla. Isällänsä tullut 11kk eka ja mulla 6kk. Joten osasi odottaakin että myöhään tulee, kun on muutenkin isäänsä tullut.

Kuulostaapa tutulta... Mekin kuullaan koko ajan kaikilta 'kyllä niitä hampaita kohta tulee kun noin kuolaa ja nyrkki menee suuhun'...
Mulla on itselläni tullut 1vuotiaana eka hammas, kuulema sitten kaikki 'kerralla'. Miehellä tullut 4kk ikäisenä ensimmäinen hammas.
Nyt esikoispoikamme 5 kk eikä hampaita näy eikä kuulu...

Itelläni on ollut käsitys, että hampaat tulee suurin piirtein samaan aikaan kuin vanhemmillakin eli jonkin verran perimästä kiinni, mutta näin se ei taida ollakkaan.
Mulle on tullut eka hammas 4kk, miehelleni 7kk ja poikamme on nyt 9,5kk eikä merkkiäkään hampaista, tosin on kuolannut jo 3kk iästä aika ajoin todella paljon mutta mitään ei näy ei kuulu. Nykyään kun alkaa kuolailu kausi, niin ei enää edes oottele et sieltä jotain tulis :D Tulee sit kun on tullakseen, on ihan hyvin pärjätty näinkin...ja taitaa äippäkin päästä helpommalla kun ei oo pojulla, millä purra ;)

Minulle eka hammas on tullut vuoden ikäisenä ja samoin kävi lapsillenikin. Ainaskin imetys on ollut helpompaa eikä ole tarvinnut hampaidenpesun kanssa taistella niin paljoa. Esikoiseni on jo 12-v ja hänellä tuo viive on näkynyt myös siinä, miten maitohampaat lähtivät eli häneltä eka hammas lähti vasta 6-vuotiaana, kun joiltakin hampaat lähti jo 5-vuotiaana. Tosin hyvä puoli on se, että hänellä ei ole reikiä lainkaan, joten ovatpahan hampaat saaneet olla kunnolla rauhassa:)

Yhteistyössä