myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)



[color=SkyBlue2]Mukana menossa perjantaina 25.4.2008[/color]


Popsy ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 15.4. pp10

Viivi73 ; 1.IVF, siirto 23.4. pp2

Saana79 ; 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS siirto 24.4. pp1

Inari ; 1.IVF, punktio 22.4. siirto 25.4. pp0

Johanna72 ; viimeinen ICSI, punktio 28.4. pp

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Matilda2008 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68 ; 2.ICSI-hoidosta nega, 3.ICSI punktio vk 21 pp

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008



[color=SkyBlue2]Plussanneet[/color]

Annuli81
Kati231
PeePee77

[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Siisami
Soraya
Finttu
Taivaansilpoja
Kamilla
Stella75
Onneliina




 
PeePeelle mega hali :hug: :heart: :heart:

Oletteko muuten huomaneet, että kun aika monessa paikassa sanotaan, että onnistumisprosentti per hoitokerta on noin 30 niin se pitää ihan näin meidän omienkin laskelmien mukaan aika hyvin paikkansa. Tammikuun pinossa oli noin 30 jäsentä joista noin 10 plussasi eli yksi kolmasosa. Tästä pinosta on nyt 3 plussannut ja 7 negannut eli taas noin yksi kolmasosa. Nyt tarvittaisiin siis se poikkeus mikä vahvistaa säännön... Mä en ole ikinä tota sanontaa ymmärtänyt :ashamed:

Pitiköhän mun matikka kutinsa? Cantina West kuulostaa hyvältä...
 
Siisami. Olen huomannut ihan saman asian. Me todellakin toteutetaan oikeastikin sitä tilastoa. Se tuntuu aina niin surulliselta sen 70 prosentin osalta, joka sillä kertaa ei onnistu.

Mutta kuten on nähty, niin onneksi jokaisen vuoro kyllä sieltä tulee pikku hiljaa päästä onnistuneiden listaan. *vakuuttaa*
 
Peepee, hurjasti onnea! :flower:

Siisami, mä oon myöskin huomannut saman jutun. Edellisessä pinossa laskeskelin myös noita onnistumisprosentteja ja aika hyvin ne näytti toteutuvan. Eli jos samalla kaavalla menee nytkin, niin lisää plussia pitäis tähänkin pinoon vielä tipahtaa :D

No joo, itse en taida ainakaan tota plussanneiden osuutta kasvattaa, negafiilis meinaan vahvistuu, tänään ilmestynyt jo hyvin lieviä menkkamaisia tuntemuksia. Menenkin testiin jo maanantaina, jos sinne asti siis selvitään, joten sittenhän se selviää kuinka tässä erässä kävi.

 
Onneaaaaaaaaa PeePee!!! :flower: :flower: :flower: Fantastista, ihanaa! :heart:

Cantina West käy. Kiitos ideanikkareille!

Meidänkin päivän uutiset on hyviä. =) Niistä 10 munasolusta jopa 9 oli hedelmöittynyt. Pari alkiota oli olleet epämuodostuneita ja pari oli diskattu 5-6 soluisina, kun niissä kuulemma selvästi oli ollut pinnalla sellaisia muutoksia, jotka viittaavat niiden luovuttamiseen. Mutta loput neljä olivat lääkärin mukaan "hyviä" (ei suostunut kertomaan numeroluokituksia). Sain siis tänään kyytiin yhden hyvälaatuisen alkion :heart: ja loput kolme pakastettiin kahteen eri olkeen. Lääkäri sanoi, että se yksi pakastettiin vähän poikkeuksellisesti yksinään kun se oli niinkin hyvä. Alkiot olivat 8-soluisia paitsi yksi 7-soluinen, joka pakastettiin "kaverin kanssa", jos oikein ymmärsin.

Kysyin vielä erikseen tuosta 5-6 -soluisten hylkäämisestä, kun usein kai niitäkin pakastetaan - ? Sain sen kuvan, että koska hyviä saatiin yhteensä kuitenkin neljä, noita huonompia ei katsottu "tarpeelliseksi" tms pakastaa. Lääkärin mukaan "noista neljästä saatte vauvan". Itse olisin mielelläni pakastanut huonommatkin samalla vaivalla, mistä sen ikinä tietää...

Annuli, kysyit aiemmin meidän neuvotteluista alkiomäärästä. Lääkäri sanoi, että kaksi kannattaa siirtää, jos ovat hiukka heikkolaatuisempia, mutta jos hyviä, onnistumisen todennäköisyys on sama yhdelläkin alkiolla.

Inari ktt 0 =)
 
PeePee, mielettömän mahtavat onnittelut sulle plussasta!!! :heart: Sitä se vatsan juiliminen sitten oli. Tämä oli kaiketi kans hyvä esimerkki siitä, ettei oireisiin kannata luottaa ja pelätä pahinta ennen kuin on oikeasti testannut. Onnea vielä kerran :flower:

Oireista sen verran, että mullahan oli toinen korva kans noin viikon verran lukossa. Sitä silloin kovasti kummastelin, kun ei tuntunut aukeavan. En olisi kyllä ihan heti raskausoireeksi sitä lukenut :LOL: . Hauska kuulla, että PeePeelläkin ollut samanlaisia kokemuksia - en sitten olekaan hullu ja vainoharhainen... ;)

Tosta kohdunnapukasta vielä, se on kyllä niin kummallinen ruumiinosa. Olen koittanut sen elämää seurata vielä tässäkin vaiheessa, ja se tuntuu seilaavan eestaas. Välillä ihan ylhäällä, välillä taas alempana. Ota siitä nyt sit selvää; itse en ainakaan siihen luottaisi minkäänlaisena oireena.

Voisin kans olla tulossa Cantina Westiin tiistaina, jos vaan väsymys ei kaada mua petiin. Moneltako? Tavataanko Cantinan edessä ulkona?
 
Ihanaa, Inari! Kaikki meni kuin menikin sitten tosi hyvin! Onnea kovasti! Meillä oli kans niiden 9 hedelmöittyneen joukossa jokunen 4-, 5-, ja 6-soluinen, joita ei kelpuutettu. En koskaan saanut tietää, mitä niille kävi. Tai siis tiedän, että roskiin meni, mutta että olivatko huonoja vai vaan määrältään pienisoluisia.
 
Moikka! Mulle laitettiin eilen tayssissa jarrupiikki jonka vaikutus on 4 viikkoa. 6.5 on seurantaultra ja sitten ilm. alan piikittämään puregonia. Ihanaa kun ei tartte sumutella synarelaa. Mulla toi synarela ei toiminut ekassa hoidossa sillain kun piti ja sen takia vaihdettiin tohon jarrupiikkiin.
 
plussanneille iiiso hali :hug: , onnea mielettömästi!
Täällä ollaan menossa taysiin icsiin toukokuussa. Päätimme jättää passin väliin ja siirtyä suoraan hoitoihin. Pitkällä kaavalla mennään ja sumut alkaa parin viikon päästä.
 
Lauantaita kaikille! :flower:

Ronttuli, onnea matkaan! Onko teillä siis vielä huuruneniä pakkasessa, mutta jäävät tällä erää sinne? Jännä juttu, oon tällaisesta puhunut joidenkin muiden kanssa ennen ja ollaan ymmärretty, että uuteen hoitoon ei pääsisi, jos on pakasteita jäljellä. Onkohan tässä klinikkakohtaisia eroja vai pitääkö vain osata neuvotella taitavasti? :eek: No, hyvää ja satoisaa kevätkesää sinulle joka tapauksessa! :flower:

Saana ja Inari, miten piinikset lähteneet sujumaan? :heart:

Sitten kysymys pitkän kaavan kokeneille: :attn: Minä kp:nä teillä on ollut punktio? Ja minä päivänä alkaneet piikitykset? Täällä kovasti katsellaan kalentereita kesäkuulle ja arvotaan työmatkapäiviä - neuvot siis kullan kalliita. KIITOS!
 
Sahrami, en muista ollenkaan noita kiertopäiviä. Mutta taisin piikitellä n. 10pvaa, sitten oli viikonloppu väliä, jolloin lauantaina pistin pregnylin ja maanantaina oli punktio. Piikitykset taisi alkaa n.15pvaa sumutteiden ottamisesta.Sekin varmaan vaihtelee, riippuen mm. miten viikonloput taikka muut pyhäpäivät sattuu. Menkkojen pitää ainakin olla alkaneet ennen nollaultraa, sen muistan. Eli aika paljon niistä kiinni piikittelyn alkaminen, ja tietenkin siitä onko sumut tehonneet ja munasarjat lepotilassa.Kiertopäivillä ei taida olla juurikaan väliä.
Menkat saattavat muuten kuulema viivästyä sumutteiden takia, itselläni tulivat kuitenkin ihan ajallaan. Kohta sinulla sumuttelut alkaa, jee pääsette viimeinkin tositoimiin!! =)

Tosiaan mites Saana ja Inari? Entäs Popsy? Sinulla alkaa testipäivä olla jo kovin lähellä!
 
Viivi; periaatteessa soluvaiheet on hedelmöittymisestä laskien 1.pv 2, 2. pv 4 ja 3.pv 8-soluvaihe. Laatuluokitukset vaihtelee klinikoittain. Jossain pakastetaan 2. pvnä eli nelisoluisia ja esim. Felicitaksessa vain 3.päivänä eli noin 8-soluvaiheessa.

Nami: en valitettavasti yhtään muista, mutta mun mielestä vasta nollaultrassa kuukautisten alettua voidaan tehdä pvm-suunnitelmia...riippuu siis koska alkaa sumujen seassa menkat ja miltä sisuksissa näyttää... Lisäksi mä hyppäsin piikitysten aikaan 3 kertaa ultrassa ja piikkiannosta muutettiin sen mukaan, jotta hyvään tulokseen päästiin ja hyperiltä niukin naukin vältyttiin... eli tosi hankalaa töiden kannalta...mä otin hermolomaa koko IVF-hoidon ajaksi... (heikko pää :headwall: )

Sitten tänne: ahdistaa joka toinen minuutti ja joka toinen minuutti osaan olla kiitollinen että sinne saatiin edes yritys. Nyt pitäisi olla positiivinen, mutta miten 30% todennäköisyydellä voi olla kovin positiivinen????????
 
Moi, mä tulin taas takas reissusta.. Ja onhan täällä vihdoin jotain kivaakin taas tapahtunut, eli vautsi Peepee ja Saana ja Inari!! Isot onnittelut jokaiselle.

Ai oliko sullakin Saana pitkällä kaavalla hoito? Mua on nyt ruennut mietityttämään, että miksi mulle ei tehty toista IVFää pitkällä kaavalla. Millaiset annostukset sulla oli? Mua on kans mietityttänyt, kun mulla on ollut niin pienet annostukset lääkkeitä, olisikohan tulos ollut yhtään parempi isommilla. Jotain siis vielä jäänyt mietityttämään...

Nami Mulla oli siis antagonistihoito, eli ei ollut sumuvaihetta. Muuten pistelyt menee kai samalla tavalla kuin pitkässä. Eli neljäs kp päivä aloinpistelemään noin kymmenen päivän ajan, sit oli punktio kp 16. Voi kun jännää, et säkin pääset tositoimiin!

Vitsi me on naurettu tänään mun sukulaisten kanssa tätä lapsettomuutta! Täti ehdotti, eikö mun äiti voisi vähän lainata kohtuaan, että pipetillä täti voisi vaikka auttaa ja laittaa mun miehen spemat sinne. Toinen ehdotus oli jo vähän villimpi, että mieheni äiti ja minun isä hoitaisivatkin hommat.. Siis täällä ollaan nyt mietitty kaikki vaihtoehdot kun ne adoptioneuvontajonot on niin pitkiä... No mut tää kaikki lähti siis siitä että kysyin sukulaisilta, että voisinko muuttaa kirjoille heidän luokseen adoptioneuvonnan ajaksi, kun joissain kunnissa pääsee siis jopa vuoden lyhyemmällä jonotuksella siihen neuvontaan..
Mut sukulaiset on näköjään valmiita auttamaan vähän enemmänkin...

Huomenna mennäänkin uimaan ensin miehen isän ja sisarusten kanssa ja sitten vielä syömään meidän äitien kanssa. Ehkä tulee vielä uusiakin risteytysvaihtoehtoja siis ilmoille.

Meneeköhän tää huumori nyt vähän tolle Pömppispinon puolelle???

Hauskaa iltaa kaikille, paitsi te lukuisat raskaana olevat tietty hiipparoikaa te kotona villasukissa! :heart: Mä lähden juhliin!
 
Hyvä Onneliina!! Niin sitä pitää. Olet oikein reippaalla asenteella matkassa :heart: :heart:
Toivottavasti oli hauska viihde!!

Mulla oli kans pitkä kaava, jonka tehtyämme lääkäri myönsi tehneensä virhearvioinnin ja et mulle sopisi lyhyt paremmin. Eka kerta on kuulemma usein kokeilukerta. Mulla se tosiaan oli sitä. Mun munasarjat venyi ihan hillittömästi ja vasta nyt huhtikuussa (IVF tammikuussa) lääkäri sanoi et olen palautunut muniksien kasvattelusta. Myös tuntuu siltä vasta nyt. Huhtikuuhun asti munasarjat arat ja juili ja tuntui hyppiessä....Meillä vikaa siis miehessä ja seuraava ivf päätetty tehdä lyhyellä kaavalla (onneksi).
Pitkällä saatiin 9 hedelmöitettyä ja 6 hyvää alkiota loppupeleissä. Jaksamista!!!!!!! :flower:
 
Helystin: En mä usko, että sillä on vaikutusta jos alkio vain lähtee kasvamaan. Hippunen enemmän siinä on tuuripeliä kun ei ole nähty lähteekö jakautumaan mutta toisaalta kohtu voi olla parempi paikka alkiolle kuin maljalla kasvaminen. Eli siis pidetään peukkuja pystyssä. Missä hoitopaikassa ne tolleen sekoili??

Sahranami: Mulla on se nollaultran paikka vaihdellut joten kiertopäiviä en muista mutta suunnitelmat on ollut aina niin, että piikitysten aloittamisesta punktio olis kahden viikon kuluttua. Viimeksi tosin aikaistui parilla päivällä kun munikset oli kasvanut niin nopeasti. Piikitykset on aina alkanut nollaultraa seuraavana päivänä.

Onneliina: Toivottavasti oli hauska bileilta :D Mäkin oli eilen liikenteessä mutta hieman puolipakolla kun kaverit niin kovin pyysi mukaan. Ei kuitenkaan ollut mikään ihan huippu ilta. Mä en ymmärrä miksi mulla on kahdella viimeisellä kerralla tullut huono olo vaikka olen juonut vain noin puolet normaalista. Tai ehkä se vika onkin siinä... Kohtuus on liian vähän, elimistö hylkii :LOL:

Mä en ole koko näiden hoitorumbien aikana nähnyt aiheeseen liittyviä unia mutta viime yönä olin miehen kanssa etsimässä hautapaikkaa tuolta meidän metsästä sille keskenmenneelle alkiolle :/ Se oli vielä semmoisessa ihme pahviputkessa ja mä sanoin miehelle, että älä katso kun sun tekee pahaa. Oliskohan toi juttu jotenkin juontanut juurensa siitä kun luin, oliko se tuolla pömppisten pinossa, puun istutuksesta surua helpottamaan.

Olipas eilen kiva päästä ajamaan vaikka työn takana olikin. Varmaan 20 minuuttia tahkosin pyörää käyntiin :LOL: Sen siitä saa kun ajaa vanhoilla romuilla.

Viivi: Ensimmäisestä siirrosta en tiedä moniko soluinen oli ja sen jälkeen on siirretty 8 ja sitten 6 soluiset.
 
Ihan vaan pikaisesti - on mennyt viikonloppu vähän eri tavalla kuin kuviteltiin. Miehen rakas vaari kuoli eilen :'( - oli ehtinyt jo muodostua mullekin siksi vaariksi, jota mulla ei ole koskaan ollut. Nyt ollaan anoppilassa, puhuttu paljon. Kirjoittelen enemmän illalla, kun ollaan taas kotona, tai jos en ehdi niin huomenna. Mm Sahranamille voin kertoa meidän IVF:n kulun päivä päivältä. Sen verran vaan, että ymmärsin, että lääkkeillä voi hyvinkin paljon säädellä homman etenemistä. Esim meillä oli ressinaiheena lomamatka, mutta aloitin sitten Synarelan jo esikierron kp 16, jotta varmistettiin, että edeltävä kierto ei jäänyt liian lyhyeksi (niin kuin edellisen perusteella oli pelättävissä). Nollaultrassa olin muistaakseni kp 8 ja piikit alkoi heti seuraavana päivänä. Mut tosiaan lähetän myöhemmin tarkat tiedot, kun pääsen käsiksi hoitokaavioon.

Fyysisellä puolella olen edelleen punktion jäljiltä kipeä, enkä halua yrittää tarkkailla mitään mahd. oireita vielä pitkään aikaan. Tällä kierrolla kun ei ole luomun kanssa mitään tekemistä, ja lääkkeet ovat sitä luokkaa, että ihme olisi, jos kaikki oireet eivät johtuisi niistä.

Mies meillä siis lähinnä piinistelee, toivoo, uskoo, juttelee mahalle ("kiinnity, pöljä!" -> työnimeksi tälle alkiolle taisi tulla Pöljä...), silittelee sitä... Itsellä samoja fiiliksiä kuin Saanalla - miten siitä 30%:sta voi repiä optimismia? Tosin meille lääkäri heitti jopa 40% - liekö Felicitaksen virallista optimismia.

Päätin kokeilla onko onnistuminen mahdollista heittämällä noppaa - kutonen, vitonen tai ehkä myös nelonen olisi merkinnyt, että onnistua voi heti tässä yrityksessä. Heitin heti kutosen. B) Onnistumisen mahdollisuudet on siis todistettu lähes tieteellisesti!
 


[color=SkyBlue2]Mukana menossa sunnuntaina 27.4.2008[/color]


Popsy ; 1.IVF-hoidosta nega, 1. PAS siirto 15.4. pp12

Viivi73 ; 1.IVF, siirto 23.4. pp4

Saana79 ; 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS siirto 24.4. pp3

Helystin ; 1.IVF, pp3

Inari ; 1.IVF, punktio 22.4. siirto 25.4. pp2

Johanna72 ; viimeinen ICSI, punktio 28.4. pp

Ronttuli08 ; 2.IVF-hoidosta nega, ICSI toukokuussa pp

Matilda2008 ; 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68 ; 2.ICSI-hoidosta nega, 3.ICSI punktio vk 21 pp

Puoli-enkeli ; 1.IVF toukokuu 2008



[color=SkyBlue2]Plussanneet[/color]

Annuli81
Kati231
PeePee77

[color=SkyBlue2]Myöhemmin onnistuvat [/color]

Siisami
Soraya
Finttu
Taivaansilpoja
Kamilla
Stella75
Onneliina
 
Inarille :hug: vaarin poismenon johdosta!
Minä vietin eilen viitisen tuntia eläinlääkäripäivystyksessä,jossa oli hieman ruuhkaa. Meidän kollikissa oli jo pari päivää ollut tosi hiljainen ja lähinnä vaan nukkunut meidän vaatekaapissa, ja eilen huolestuin tosissaan kun ei tullut edes syömään herkkuaan. Ja yrittäessäni nostaa häntä kaapista kiljaisi siihen malliin, että kovat kivut oli. Virtsakiteitä löytyikin sitten pissasta runsaasti, ja nyt on kovalla kipulääkekuurilla. Oli inhottava katsoa eilen miten toinen kärsi kun otettiin verikokeita, ennen niitä lääkäri ei uskaltanut antaa kunnon rauhoitusta. Kanyylia herra ei antanut tassuun laittaa, niin kovin pisti vastaan. Tulipa nyt ensimmäistä kertaa kuultua kisun sähinääkin,hän kun on yleensä sellainen kovin leppoisa pakkaus. Onneksi tajusin viedä kisun lääkäriin, siinähän menee henki jos pissa ei pääse kulkemaan pitkään aikaan. Melkein 300 euroa tuli tuo eilinen keikka maksamaan, mutta meillä nuo meidän kisut ovat niin tärkeitä että ne kyllä hoidetaan kuntoon yhtälailla kuin ihmisetkin.

Hui, huomenna onkin jo Popsyn testipäivä!! Mites siellä menee? Lähetän paljon plussatuulia sinne suuntaan.
Oikein mukavaa viikonalkua kaikille. :heart:
 

Yhteistyössä