Myöhäinen plussa raskaustestiin?

Heippa! Löytyiskö täältä kokemuksia "myöhäisistä" plussista raskaustestiin? Keskusteluja olen paljon yrittänyt haravoida aiheesta, mutta kaikki tuntuvat olevan 3-4 vuotta vanhoja joten sieltä tuskin enää vastauksia omaan pulmaan saa.

Eli normaali kierto minulla on ollut 28-29pv, eli odottelin kuukautisia siis alkavaksia tämän viikon ti-ke, mutta eihän niitä näy eikä kuulu. Menkat myöhässä siis 3-4pv. Ovulaation tikutin tuohon 13pv eli ovulaatio on ollut kai sitten 14päivä, eli dpoon nyt 17. Toissa päivänä tein yhden kaapissa lojuneen r-testin ja tyylipuhdas nega tuli.

Muista keskusteluista tuli usein ilmi, että jos ovulaatio on tapahtunut normaalia myööhemmin niin plussan saanti voi viivästyä, mutta itse testasin sen olevan tasan kp14, joten siitä ei nyt ole kyse. Onkohan vielä mahdollisuuksia, että plussa testiin tulisi? KOKEMUKSIA!?

Oireista sen verran, että flunssainen olen ja mahaa juilii säännöllisesti. Ovulaation jälkeen alkoi nännien arkuus joka tosin nyt jäänyt vähemmälle.
 
Jatkoitko ovulaation tikuttamista enää ton kp13 jälkeen? Kun vaihtoehtojahan on monia:
1. Ovulaatiotesti näyttää plussaa useamman päivän eli lh-huippu kestää pidempään ja munasolu irtoaa --> ovulaatio on ollut oletettua myöhemmin ja näin normikierto voi myös venyä.
2. Ovulaatiotesti on näyttää plussaa useamman päivän ja lh-hormonia erittyy kun hormoni yrittää sysätä munasolun irtoamaan, mutta munasolu ei kuitenkaan irtoa ja ovulaatiota ei tapahtu --> r-testi oletetusti nega.
3. Ovulaatiotesti näyttää negaa kp13 jälkeen ja ovulaatio on tapahtunut, munasolu on hedelmöittynyt. R-testi näyttää negaa, hormonia ei välttämättä ole tarpeeksi virtsassa jotta testi näyttäisi plussaa. (Saattaa enteillä kohdunulkoista tai tuulimunaa tai sitten jostain muusta syystä hormoonia ei ole tarpeeksi testiin)

Mutta summa summarum, niin kauan kun tätiä ei kuulu on toivoa!
Toivotaan että plussa sieltä vielä pärähtää :)
 
Ootko cb:n digillä testannu?
Eli sulla olis nyt kp31 jos oikein laskin?

Mulla itellä näkyi esikoisesta haamu dpo13 ja dpo16 oli plussa. Mutta monella näkyy myöhemminki vasta plussa. Joku (oisko ollu mur-mur) linkitti joskus tänne nettisivun missä on %todennäköisyydet minä päivänä testi näyttää plussaa... löytäisinköhän sen vielä...
 
Hmm mielenkiintonen tuo sun linkittämä juttu! Joo no en vielä ihan heitä toivoa pois ku testasin tosiaan sen negan torstaina (dpo15) cittarin liuskatestillä. Oottelen vielä pari päivää menkkoja ja jos ei kuulu nii uus kokeilu!
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa
Menkathan sieltä eilen aamuna alkoivat. Tosin erittäin niukkoina, hädin tuskin sidettä tarvii. Noh helpotus, ettei enään tarvi miettiä ollaanko sitä raskaana vai eikö olla. :) Ehkä sitten ensi kierrossa tai ensi vuonna....
 
  • Tykkää
Reactions: lintetsa

Yhteistyössä