Myöhäinen plussa = myöhäinen ovis ?

Vieläkään ei tätiä näy enkä jaksa enää testailla, odottelen nyt vaan kiltisti tätiä kun olen 99,9 % varma edelleen että täti tulee =)

Mutta kysymys kuuluu: MITÄ SYITÄ VOI OLLA SIIHEN ETTÄ RASKAUSTESTI NÄYTTÄÄ MYÖHÄÄN POSITIIVISTA? TARKOITTAAKO SE AINA SITÄ, ETTÄ OVIS OLI MYÖHÄSSÄ?
VAI ONKO MUITA SYITÄ ALHAISEEN TAI MYÖHÄISEEN HCG-
PITOISUUTEEN (esim. kohdunulkoinen raskaus, munasarjakystat tms., yksilölliset olosuhteet esim. hcg- herkkyys tai jotain sinnepäin)?

Juu, ikävä kyllä, syitä voi olla useita..Ekassa raskaudessa ovulaatio oli ollut myöhässä, toisessa raskaudessa kyse oli kohdunulkopuolisesta raskaudesta ja kolmas raskaus näyttikin plussaa ihan niinkuin pitääkin..

Sit taas toisilla hcg vaan nousee hitaammin.

Mulla viime raskaudessa kävi näin.
Hätäisenä testasin herkällä testillä kp 22/28(tän palstan lukeminen ja muiden testailut saa tekemään kaikkea älytöntä kuten testaamaan aivan liian aikaisin:D)ja sainkin testiin selkeän plussan.

Seuraavana päivänä(ja useampana sitä seuraavana)ei testiin kuitenkaan enää piirtynyt plussaa.

Ajattelin että tais olla kemiallinen ja niin sanoivat neuvolastakin kun asiaa kyselin.Käski odottaa vaan vuodon alkamista.

Kuitenkin menkat viipyivät ja olo alkoi olla todella raskautunut.

Viimein kp 34/28 päätin vielä testata ja yllätykseksi plussa piirtyi taas testiin (ja seuraaviin vaikka kuinka moneen)

Jälkeenpäin ultra kertoi selityksen asialle.Ovis ja sitä myöten hedelmöittyminen oli tapahtunut silloin kp 22,eli mulle normaalia myöhemmin.Ja jostain kumman syystä herkkä testi näytti plussana oviksen:O
Ja samalla myös laskettu aika siirtyi viikolla eteenpäin.

Eli mun kohdalla ainakin myöhäinen ovis =myöhäinen plussa(vaikka sen yhden plussan sainkin väärään aikaan)

ja tais mennä vastaus hieman kysymyksesi ohi,mutta antaa nyt olla tuossa...
Kiitti vastauksesta kiva vaan että vastaus meni ohi, ois muuten jäänyt paljon tietoo vaille :) uskomatonta että ovis näkyi plussana! Toisaalta näkyyhän plussakin usein ovistiukuilla 'oviksena' jo ennen kun raskaus näkyy raskaustestissä! :D

Itsellä tänään kp40/ kp30 eli menkat myöhässä, aamuvirtsasta testattu tyylipuhdas nega tänään aamulla. Kierto on jokseenkin epäsäännöllinen silloin kun stressaan tai laihdutan tai sellaista (olen herkkä tyyppi :) ja uskon kyllä etten ole raskaana ja tuskin nyt näinkään myöhä ovis... Tulispa täti vaan nyt niin pääsisi 2. yk kierrokselle! :) Taidan ovistikuttaa ens kierron :)

Yhteistyössä