Myöhäinen ovulaatio ja lyhyt kierto

Heips. Onko täällä muita, joilla olisi ongelmana lyhyt kierto ovulaation ajankohtaan nähden? Ts. luteaalivaihe on vain 9 päivää. Ovulaatio esim. viime kierrossa tapahtui kp18-19 ja kierto jäi kuitenkin taas 26 päivään.

Oletteko hakeneet hormonaalista tukea tilanteeseen, vai voiko tilanne korjautua? Gyneni sanoi, että munasolun laatu saattaa olla tuona kiertopäivänä jo kehno, vaikka myöhäisestä ovulaatiosta puhutaan vasta, jos se tapahtuu 21kp:n jälkeen.

Muita? Lyhytkiertolaisia?
=) ; Merkku
 
Mä luulen et mulla vähä sama.. :headwall: Kierto yleensä sen 28-29 pv ja ainakaa viime kierrossa en saanu ovulaatioo bongattua ovistikuilla kp11-17 (tikut loppu sit kesken) :p, joten luulen et ovuloin myöhemmin.. jos ylipäätään ovuloin.. Tosin kaks normisti alkanutta raskautta takana, joten hankala ois ajatella et ykskaks oisin lakannu ovuloimasta, vaan eipä näitä koskaan tiedä..
 
Täällä! Ovulaatio kp 20/21 kierto 28 pv. Söin yli puoli vuotta Lugesteronia kierron pidentämiseen mutta eipä auttanut.
Joulukuussa IVF:n suunnittelu ja lääkityksen aloitus, muuta apua ei ole kun miehen siitttiöissäkin on jotain pientä häikkää.
Ja yli vuosi jo tässä yritetty. Hae asiantunteva lääkäri niin pääset eteenpäin!
 
Cassy, onnistuiko se sitten yks kaks vaan ilman apuja?
Ihmisethän on yksilöitä, ja tilannehan voi muuttua. En tiedä kuinka suuri osa meillä on sillä että vikaa myös spermassa. Toisaalta meillä on jo yksi lapsi joka sai alkunsa ekasta yrityksestä. Tosin en tiedä milloin mun ovulaatio oli silloin kun raskauduin.
 
Se tosiaan onnistui kohtuullisen helposti, yk4 tärppäsi. Mulla oli noiden ongelmien lisäksi vielä tiputteluvuotoja ennen menkkoja. Raskautumiskierrossa ne alkoi jo ennen ovista, ja lisäksi meillä oli seksiäkin useita päiviä ennen ovista, ei sen aikana. Että en mitenkään ymmärrä miten saatan olla raskaana.... Näin nyt kuitenkin on. :heart: Plussasin saman päivänä aamuna kun mulla oli aika gynepolille tutkimuksiin.
 
myymä
Heips! En ole enää virallinen kuumeinen koska raskautta nyt täynnä jo 22 viikkoa mutta halusin tulla piristämään mieltänne, koska oma kiertoni on aina tasan 28 päivää ja kierrosta jona raskauduin uskoin että mahdollisuudet olivat lähes mitättömät koska ovuloin kp 18-19 VASTA mutta uskomatonta mutta totta, tässä sitä nyt porskutetaan!
Itselläni ei ollut apuna lääkkeitä :)

Ainoa mihin vaikutti niin testi näytti plussaa (haamua) vasta kp 31/28 :)

Tsemppiä ja plussatuulia teille :)
 
Täällä kanssa yks jolla ollut ovikset aika myöhään. Esikoisen tärpätessä ovis oli ilmeisesti kp 20 ja taas sama juttu ja raskaana taas ollaan =) Kiertoni on aina ollut aika tasaisesti 31 päivää, joten aika lyhyeksi on luteaali vaihe aina jäänyt.

Tässä viimeisimmässä tärppikierrossa ovis oli kaksi kertaa kp 14 ja kp 20 ja petipuuhia vain kp 14 ja 19. Ja kp 34 näytti haalean mutta selvän plussa viivan :heart: :heart: :heart:
 
Täälläkin yksi jolla ovis on ollut vasta noin kp20 ja tuhruttelu (jota tulee aina muutama päivä ennen kun hanat aukeaa kunnolla) on alkanut jo kp28. Eli siis luteaalivaihe vain 7 vrk. Ei taida riittää :(

Nytkin jo kp 16 menossa eikä oviksesta tietoakaan..
 
Mulla on lyhimmät luteaalivaiheet olleet 8-9 päivää ja pisimmät 11-12 päivää.. Aikaisin ovis ollut kp 13 ja myöhäisin kp 35. Nyt onneksi viimeset kolme kiertoa olleet 25, 24 ja 26 päivää ja noissa ovikset kp 13, 14-15 ja 14.. Nyt meneillään oleva ollut ovuloimaton tai ovis voinut olla kp 20..
 
No täällä kans näyttäisi nyt niin, että kp 19 on tapahtunut hedelmöitys ja kierto 28 pv. Tänään tuli plus tikkuun kun eilen ei näyttänyt ja kp 31/28 meneillään. Vaan tämä jo kaikenkaikkiaan 7 plussaus ja tulosta ei vielä ole syntynyt mutta katsotaas nyt! :saint:
 
Nostellaanpa vanhaa ketjua...

Onko täällä tällä hetkellä muita, joilla lyhyt kierto ja myöhäinen ovulaatio?
Mulla oli ennen ensimmäistä raskautta samanlaista meininkiä, että ovikset myöhäsiä ja luteaalivaihe jäi sitten tyyliin max 12 päivään, oisko huonoin ollu peräti dpo7..
Nyt toista lasta yritetään ja olen tikuttanut taas oviksia. Näyttää olevan sama meininki jälleen.. :(

Nyt kp18 ja nyt vasta näyttää viiva vahvistuvan, kuitenkaan niin et ei vielä ole plussa. Kierronpituus ollut viime kerrat max 26. Mitenpä tässä raskaaksi tultais, ko sanotaan että luteaalivaiheen tulisi kestää väh. 10päivää, että alkio ehtii kiinnittyä..

Onko muita, jotka kärsii tästä? Vielä en lääkärille halua mennä, kun kuitenkin vasta yk3 menossa. Kohta vaihtuu toki neljänteen. Esikoisen alulle saantiin meni vuosi.. Että jospa se nyt vuoden sisällä tärppäis meillekin pikkukakkonen <3
 
Mulla on myös näin. Taustaa on lapsettomuusvuosia reilusti yli 10, kaks lasta ja menetettyjä vauvoja 4kpl. Vuoto alkaa usein dpo7/8.

Lyhyesti. Lyhyt luteaali johtuu yleensä vain ja ainoastaan siitä että ovulaatiosta syntynyt keltarauhanen on huono. Tämä taas johtuu yleensä huonosta tai raakana irronneesta munasolusta. Kuitenkin jokaisella naisella näitä on aina, meillä toisilla vaan muniksen laatu vieläkin heikompi tai nitä on vähän (omalla kohdalla juurikin näin). Kuitenkin joskus mullakin on irronnut kunnollinen mollukka ja olen luomuna tullut raskaaksi. Kuitenkin mun ovis on olut lähes aina kp 21-23. Satunnaisesti kp 12-13 mutta silloinkin olen joko tullu raskaaks kerran ja muina kertoina vuoto alkanut kp21/22.
Lääkärin mukaan onelmaan voi syödä keltarauhasvailmistetta mutta jos syy on alunperin surkea munasolu ei tästä yleensä ole mitään iloa. Tämän puolesta puhuu myös monet tutkimukset siitä auttaako keltarauhastuki raskautumaan. Eli mekin ketkä olemme huonolla luteaalilla plussanneet olemme siinä.kierrossa todennäköisesti ovuloineet paremman munasolun ja muodostunut keltarauhanen on ollut vahva.

Peukkuja ja tsemppiä kuitenkin. Kaikkihan on mahdollista. Kuten munkin 4 luomuraskautta joiden ei pitänyt olla mitenkään mahdollisia (tosin vauvoja niistä ei tullut mutta se ei liity tähän onelmaan )
 

Yhteistyössä