Mykkäkoulu?

Mykkäkoulu riita-aseena. Järkevää? Harrastatko tätä itse?

Mulla oli taannoin paha riita siskoni kanssa, ja hän lakkasi puhumasta mulle yli kahdeksi kuukaudeksi (koska haukuin hänet, aiheesta). Tää vieläkin jatkuisi ellen ois sinnikkäillä yhteydenotoilla saanut häneen kontaktia, itse ei olisi varmasti sitä ottanut (tiedän sen siitä, että hän on mököttänyt myös toiselle siskolleni jostain 20 vuoden takaisista asioista niin, että olivat vuosia puhumatta).

Olen ollut suht läheinen siskoni kanssa, ja mua tyrmistyttää se, että hänellä ei ilmeisesti ns. tunnu missään se ettei yhteyttä olla pidetty. Oma ylpeys on tärkeämpi kuin sisarussuhde, varsinkin kun asiat mutkistuu kun ne pitkistyy.
Oon sitä mieltä että parempi puhua tai vaikka huutaa pää punaisena viisi minuuttia ja sitten sopia asiat, kuin vatvoa ja jankuttaa vuosikausia. Siskoni on viisikymppinen nainen, ei siis mikään pikkulapsi. Arrrg. Kun sanoin hänelle että mykkäkoulun pitäminen on törkeän lapsellista ja että aikuisten ihmisten pitäisi kyetä puhumaan asiat selviksi, hän loukkaantui vain lisää.

Onko tällä palstalla sellaisia jotka harrastaa mykkäkoulua, ja miksi ihmeessä?! Kai se on vaan niin kiva kontrolloida tilannetta.
 

Yhteistyössä