Myin rattaat, mutta en saanut rahoja heti...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pamsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pamsu

Vieras
Tein Emma Joggerin tuplarattaista kaupat maanantaina, en saanut rahoja heti koska pariskunnalla ei ollut niitä antaa (hinta 160e). Lupasivat maksaa pikimmiten. Annoin mukaan tilinumeron, nimen ja summan, veivät rattaat mukanaan. Minulla on tytön puhelinnumero ja auton rekisterinumero ylhäällä. Rahoja ei vielä ole tullut, mitenköhän on tuleeko niitä ollenkaan. Onko kovin yleistä jättää maksamatta? Itse olen niin luottavainen, että luotin siihen että nuoripari maksaisi. Otin muuten myös kuvan heistä kamerakännykällä ihan varmuuden vuoksi, kun kävin hakemassa paperia ja kynää sisältä. Täytyy varmaan vielä odotella rauhassa tämän viikon.

Itse en tuotetta luovuta ennen kun rahat kädessä/tilillä. Ostajan ulkokuori ja lupaukset valitettavasti voivat helposti pettää. Mutta toivotaan että sinä saat rahasi hyvällä =)

No jos on kyse maanantaista, niin jos heillä on eri tili, niin eihän se näkyisikään kuin aikasintaan tänään, josko heti silloin maanantaina laittoivat. Mäkin oon hirveen luottavainen ja varmasti olisin tolleen suostunut tekemään. Vieläpä ilmaan kuvaamisia ja rekkarin ylösottoja. Mut mä olenkin sitä mieltä, että jos 160 euron LASTENrattaiden varastaminen on jonkun mielestä oikein, niin menköön ne rahat. Ilmeisesti tarve on sit ollut kovempi kuin mulla.

Jos sinulla on puhelin numero ja auton rekisterinumero niin voithan tehdä rikosilmoituksen ja mainita siinä kuvasta jonka otit. Mutta kannattaisi ensin koittaa tavoittaa tyttöä ensin ja jos ei vastaa niin sitten tekisin ilmoituksen
:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Jos sinulla on puhelin numero ja auton rekisterinumero niin voithan tehdä rikosilmoituksen ja mainita siinä kuvasta jonka otit. Mutta kannattaisi ensin koittaa tavoittaa tyttöä ensin ja jos ei vastaa niin sitten tekisin ilmoituksen

Ihan vaan ohimennen, mitäs jos pariskunta sanoo maksaneensa rattaat heti käteisellä? Mitä hyödyttää rikoisilmoituksen teko, kun se on sinun sana vastaan toisen sana?

Alkuperäinen kirjoittaja svieras:

Ihan vaan ohimennen, mitäs jos pariskunta sanoo maksaneensa rattaat heti käteisellä? Mitä hyödyttää rikoisilmoituksen teko, kun se on sinun sana vastaan toisen sana?

No eiköhän se olisi painava todiste että sinulla on pariskunnan autonrekisteri numero....tuskin sitä kukaan huvikseen ylös ottaa

Siis jos tämän viikon maanantaista on puhe, niin en vielä hätääntyisi. Riippuu mikä pankki heillä on, joistakin pankeista voi mennä parikin pankkipäivää että siirto näkyy toisessa pankissa. Jos esim. ti illalla ovat maksaneet, niin näkyisi välillä Op-Nordea vasta torstai-aamuna.

Eli älä vielä hätäänny.

No eiköhän se olisi painava todiste että sinulla on pariskunnan autonrekisteri numero....tuskin sitä kukaan huvikseen ylös ottaa

Siis mitäh??? Et voi olla tosissas, että TODISTEENA on se, että sulla on jonkun auton rekisterinumero :D:D:D

Mä meen ny työpaikan parkkipaikalle keräileen todisteita siitä, että mun kaikki työkaverit on mulle velkaa. :D :D :D

Jos pariskunnalla ei maanantaina ollu niitä rahoja, niin eihän ne rahat ois ees ehtiny perille vielä jos ois tiistai-iltana siirretty. Eli rauha maahan ja oottele vielä vähän aikaa.

Siis mitäh??? Et voi olla tosissas, että TODISTEENA on se, että sulla on jonkun auton rekisterinumero :D:D:D

No miten muuten todistat? rekkari, kuva ja numero noilla voi selvittää jo aika paljon henkilöstä...

Itse en olisi koskaan uskaltanut antaa rattaita noin.
Olisin sanonut, että tervetuloa hakemaan rattaat kun olette saaneet rahat.

Sinulla on tilinumero, rekisterinumero, puhelinnumero, valokuva?
Niistä ei ole mitään hyötyä, jos aletaan asiasta virallisesti tappelemaan.
Voihan sitä ottaa kenen vaan rekkarin ylös jos haluaa,
eri ihmisten tilinumeroita voi olla kenellä vaan jos on kauppaa tehty tai muuten se annettu jotain varten, mutta todistaa et voi että on annettu rattaiden maksuun.
Valokuvan ottoa en ymmärrä, korkeintaan tämä nuoripari voi tehdä sinusta valituksen kun kuvailet heitä salaa.

Jos teet esim. poliisille valituksen he voivat sanoa, että antoivat rahat käteisellä kun hakivat rattaat ja siinä ollaan sana sanaa vastaan.

Kiitos kaikille vastanneille, taidan odotella vielä perjantaihin. Otin rekisterinumeron ylös sen tähden, että sillä saa oikeat henkiloötiedot ostajasta ajoneuvohallintokeskuksen kautta. Puhelinnumerolla ei aina löydy henkilötietoja, jos on vaikka prepaid liittymä.

Ei sillä ole mitään virkaa vaikka sulla olisi PUHELINnumerot, rekkarit, valokuvat ja ties mitä. Ne voi sanoo että on maksaneet rattaat.

Olisit sanonut että rattaat saa mukaansa sitten kun on antaa raha.

Ei kai ap:lla niiden tilinumeroa ole, vaan niillä hänen.

Eli toisin sanoen hänella on heidän rekkarinumeronsa, tytön nimi ja numero (numeron saa nimen perusteella, nimen saa numeron perusteella, nimen ja numeron saa rekkarin perusteella...), ja lisäksi hänellä on kännykuva ihmisistä seisomassa pihalla.

Entäs jos sanovat käyneensä katsomassa, mutteivat ostaneetkaan? Entäs jos sanovat käyneensä ja maksaneensa käteisellä? Entäs jos sanovat että hinnaksi sovittiin tosiasiassa 20 euroa?

Jos todisteita kaipasi, niin lappu jossa sovitaan summasta ja maksutavasta olisi aika paljon parempi kun ikkunan läpi otettu kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Itse en olisi koskaan uskaltanut antaa rattaita noin.
Valokuvan ottoa en ymmärrä, korkeintaan tämä nuoripari voi tehdä sinusta valituksen kun kuvailet heitä salaa.

.

Eikä voi, siinä ei ole mitään laitonta. Julkisella paikalla saa kuvata ihan ketä hyvänsä.

Toivotaan, että ovat luottamuksesi arvoisia. Mä itse en kyllä edes menis rattaita hakeen jos ei olis rahaa...

Mulla tuli heti mieleen, että ehkä niillä on tänään palkkapäivä. Eli jos tänään eri tililtä laittavat rahat niin ne näkyy perjantaina? Odota siihen ja sit soita.

Voi kun tyhmästi tein ja annoin rattaat ilman maksua. Jos en saa rahoja tämän viikon aikana, niin sitten harkitsen rikosilmoituksentekoa. Mietin kyllä sitä, kun eivät tinkineet yhtään ja heti olivat kovin halukkaita ottamaan. Rattaat nostettiin sitten peräkärryyn, jolla olivat tulleet hakemaan rattaita ja sen jälkeen sanoivat että nyt ei olekaan rahaa maksaa. (joo, hullua kun näin jälkeenpäin ajattelee, että oli peräkärry mukana mutta ei rahaa.)

Saan kai kuvata ketä vain omalla pihallani.

Yhteistyössä