Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Että oikein kieli oppi!!!
niimpä
Piruuko siitä kieliopista. Ei sitä jaksa aina ruveta niuhottamaan, varsinkin kun kiireessä kirjoittaa.
Ei se ois enää niin haaskoo ku kaikki ois niin pirun tärkeetä ja pinkeetä tekstiä.
Siitä se osa palstan hauskuudesta tulee..
B) :xmas:
Tästä mä olen aina ja ikuisesti eri mieltä. Jos esimerkiksi yhdyssanat osaa, ei niitä tarvitse ruveta erikseen kirjoittaessaan miettimään. Tällöin ne tulevat automaattisesti oikein, kirjoittipa nopeasti tai hitaasti. Tuo kiireessä kirjoittaminen on typerin tekosyy huonolle kielelle mitä ikinä olen kuullut. Totta on se, että tällainen palstakirjoittelu on oma genrensä eikä näitä tekstejä hiota niin tarkasti kuin virallisia tekstejä (luojan kiitos ei), mutta silti ihminen joko osaa kieliasiat tai ei. Ei se taito mihinkään kiireen myötä katoa.
ei jaksanut ees lukea..no sä oot sitä mieltä ja toiset on toista mieltä.
Ei se ole tekosyy vaan ihan tosiasia. Kiihtyneenä sitä ei kykene kirjoittamaan tasaista ja virheetöntä laatua kun jos esim. on aikaa harkita kirjoittamisiaan.
Liian äidinkielellisesti oikein kirjoitettu teksti kuullostaa tympeältä, tylsältä ja väsyttävältä(sitä varten on kirjat jos haluaa sellaista tekstiä lukea).
"small talk keskustelun" kuuluu olla mielenkiintoista ja helposti luettavaa.