Muutto Espooseen lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iita"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iita"

Vieras
Muutto Lintuvaaraan edessä lähiaikoina. Kaipaankin vinkkejä 2v lapsen kanssa elämiseen. Mistä löytää parhaat leikkipaikat ja kerhot, kaupat ja kahvilat? Suositelkaa mitä vaan arjen helpotusta ja aktionia! Päiväkoditkin ajankohtaisia pian kun nuorempi lapsi syntyy.

Lintuvaara on ihana alue, me asutaan aika lähellä vaikkakin Helsingin puolella nippanappa. Lähistöllähän on sello jossa on kaikenlaista mukavaa ajanvietettä. Lisäksi alueella on avoimia päiväkoteja, itse käyn Kilossa jonkin verran avoimessa. Sinne menee ihana kävelyreitti siitä golf-kentän vierestä. Lepuskissa on se hyvä puoli että siitä pääsee niin helposti mihin vaan! Itse suurena kirppisfanina matkaan joko keskustaan tai Mankkaalle Akseliin usein. Ja Lepuskissakin on se lasten kirppis (vaikken oo aikoihin käynytkään) siellä Pohjois-Lepuskin puolella.
Pohjois-Leppävaaran puolella on kahviloita ja pieni kauppakeskus Galleria mutta suurin vetonaulahan siellä radan toisella puolella on tuo Sello, sinne vaan hengailemaan ja tutustumaan muihin äiteihin joita käy paljon! :)

pohjois-leppävaarassa on avoin päiväkoti ja myöskin asukaspuisto, espoon kaupungin sivuilta löytyy tietoa. http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;10672;10682;53617;81587

sitten leppävaaran kirkolla ja uutun srk-kodissa, sekä esim sellon arkissa on seurakunnan toimintaa.

Mä käyn lasten kanssa Leppävaaran kirkolla perhekerhossa, Arkissakin tulee välillä käytyä perhekahvilassa. Lisäksi täällä eteläpuolella toimii MLL:n perhekahvila, jossa käydään.

Kaupat Sellossa ja sieltä löytyy myös loistava ja iso kirjasto.

Kiitos avusta! Tuo Åberg vaikuttaa tosi mukavalta, Sello onkin jo ennestään tuttu paikka. Seurakunnan toiminta ei oikein ole meidän juttu.
Onko teillä kokemuksia päiväkodeista?

[QUOTE="iita";23266950]Kiitos avusta! Tuo Åberg vaikuttaa tosi mukavalta, Sello onkin jo ennestään tuttu paikka. Seurakunnan toiminta ei oikein ole meidän juttu.
Onko teillä kokemuksia päiväkodeista?[/QUOTE]

Mun kaverin lapset on hoidossa vuorohoitopäiväkodissa Lepuskissa, en nyt muista sen nimeä mut kaveri kehunut sitä kovasti. Sit asuin ennen Lepuskissa yhden päiväkodin vieressä ja mun mielestä siinä oli kivan oloiset hoitajat kun katselin joskus niiden ulkoilua, olivat läsnä lasten kanssa eivätkä vaan höpötelleet keskenään. Se oli siinä Timpurinkujan lähellä P-Lepuskissa. Sit mun tuttuja on töissä Kilossa päiväkodeissa joten sielläkin kivoja paikkoja mut tietysti vähän kauempana Lintuvaarasta.

Gallerian lähettyvillä ei kauheasti kannata "hengailla", kun siellä on ihan hirveästi pulsuja ja kamalia räkälöitä. Ostokset kannattaa suosiolla tehdä Sellossa.

Ei Lintuvaarasta kannata Leppävaaraan lapsia viedä hoitoon, jos sattuu saamaan paikan joko Lintuvaarasta tai Lintumetsästä. Koulut ovat täällä erittäin hyviä myös.

Lapsen vauva-aikana kävimme uimahallilla jumpassa ja työvöenopiston muskarissa. Usein käytiin myös tuolla asukaspuistossa.http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;10672;10682;10729;10757
Erittäin hyvin löytyy palveluita ja harrastustoimintaa Lintuvaarassakin.
Tervetuloa vaan kulmille!

[QUOTE="aapeli";23270501]Anteeks vaan mut mitä vittua. Mihin sä päiväkotia kaipailet kun olet jäämässä vielä kotiin? :headwall:[/QUOTE]

Ihmettelinkin, missä tää kommentti viipyy. Vähän pitäis palstamammojen skarpata, vasta kahdeksannen viestin kirjoittaja huomas!

[QUOTE="vieras";23270982]Lintuvaara on kiva paikka jos tykkää yllätysseksistä tummahipiäisten herrasmiesten kanssa.[/QUOTE]

:headwall:
jos ei ole muuta sanottavaa, niin voi varmaan olla ihan kommentoimattakin.

[QUOTE="vieras";23270982]Lintuvaara on kiva paikka jos tykkää yllätysseksistä tummahipiäisten herrasmiesten kanssa.[/QUOTE]

No, voi kuule valopää! Suksi jonnekin huit helvettiin! Olen asunut Leppävaarassa-Lintuvaarassa jo 25 vuotta, eikä koskaan ole tapahtunut mitään.

[QUOTE="aapeli";23270501]Anteeks vaan mut mitä vittua. Mihin sä päiväkotia kaipailet kun olet jäämässä vielä kotiin? :headwall:[/QUOTE]
Hih! Kunhan testailin, että luetteko näitä viestejä! Eikös päiväkotipaikka joudu jonottamaan vuosia?
Löytyykö Lintuvaarasta lenkkimaastoja koiralle(ei asfalttikatuja), jos vaunut on mukana? Vai onko autoiltava johonkin kauemmas? mitä suosittelette?

[QUOTE="iita";23272105]Hih! Kunhan testailin, että luetteko näitä viestejä! Eikös päiväkotipaikka joudu jonottamaan vuosia?
Löytyykö Lintuvaarasta lenkkimaastoja koiralle(ei asfalttikatuja), jos vaunut on mukana? Vai onko autoiltava johonkin kauemmas? mitä suosittelette?[/QUOTE]

Ei tarvitse jonottaa vuosia, täällä on aika hyvä päivähoitotilanne. Nyt ainakin vielä ennen kuin nuo uudet alueet rakennetaan ja saavat asukkaat.

Lenkkipolkuja löytyy kilometritolkulla, ei täälläpäin ole kävelytiet asfaltoituja. Useat kadutkin on hiekkapäällysteellä. Tuossa melkein vieressä on Leppävaaran urheilupuisto, jossa on pururataa ja polkua vaikka kuinka ja paljon ja metsiäkin on vielä jäljellä.

Yhteistyössä