Muuttaisitteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti, kolmelle lapselle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti, kolmelle lapselle

Vieras
Kahdessa kerroksessa olevaan ns. omakotitaloon, 2008 valmistuneeseen. 990e vuokra, + vesi ja sähkö. Olen eroamassa ja mietin miten raha riittää vuokraan, saanhan asumistukea? Laskurin mukaan saisin 470e.

Toinen vaihtoehto on jäädä nykyiseen taloon asumaan, mieheni ottaisi kuulemma velan omiin nimiin ja me olisimme tässä vuokralla lasten kanssa. Suostuisitteko ja saanko silloin asumistuen? Elarit? Yh korotukset?

En ymmärrä näistä mitään. Kaiken surun keskellä ei edes kiinnosta mutta pakko.... :'(

On kova vuokra, todellakin... Olen töissä, mutta tuloni eivät ole huikeat! Asuntoja on niin harvassa täällä meillä päin. Siksi mietin jopa sitä että jäisin tähän vuokralle.

En jäisi ex-miehelle "vuokralle" kun tulis mikä vaan riita tai kina niin mies vois vetää ton kortin esiin. Tai mitä mies sanoisi jos joskus sulla olisikin siellä uusi ukko tms. Onko laina sitten ihan liian iso, jos ottaisit sen itsellesi? Tiedän tapauksia, että nainen on saanut asunnon ja sillä on kuitattu elatusavut esim. koko ajaksi. (riippuen tietysti summista tms, mutta periaatteessa)
En muuttaisi ton hintaiseen omakotitaloon yksin lasten kanssa, vaan esim. rivitaloon. Omakotitalossa on aina paljon hommaa ja vuokra on ISO!!

tsemppiä!!!!!

[QUOTE="vieras";23567668]Entäs jos jäisit vuokralle siihen siksi aikaa, et löydät halvemman? Ei nimittäin rahahuolet yhtään helpota oloa tuossa tilanteessa...[/QUOTE]

niin, siis nykyiseen asuntoo vuokralle siksi aikaa, et löydät tuota toista asuntoa halvemman...

En jäisi ex-miehelle "vuokralle" kun tulis mikä vaan riita tai kina niin mies vois vetää ton kortin esiin. Tai mitä mies sanoisi jos joskus sulla olisikin siellä uusi ukko tms. Onko laina sitten ihan liian iso, jos ottaisit sen itsellesi? Tiedän tapauksia, että nainen on saanut asunnon ja sillä on kuitattu elatusavut esim. koko ajaksi. (riippuen tietysti summista tms, mutta periaatteessa)
En muuttaisi ton hintaiseen omakotitaloon yksin lasten kanssa, vaan esim. rivitaloon. Omakotitalossa on aina paljon hommaa ja vuokra on ISO!!

tsemppiä!!!!!

Niin, tiedän... Mitään miestä minulla ei tule koskaan olemaan tämän jälkeen, sen tiedän, mutta riidellessä mies varmasti nakkaa meidät pellolle hänen asunnostaan.
Laina on iso, en voi ottaa sitä itelleni yksin, varsinkaan kun työtilanteeni on määräaikainen koko ajan.
Aivan hirveä tilanne!!!!

Saatte varmasti asumistuen myös ex-miehesi omistamaan asuntoon.En tiedä missä asutte,täälläpäin siis pk seudulla kyllä vuokrat ovat kerrostaloissakin tuon suuruiset joten ei minusta mitenkään isot.Itse muuttaisin ehkä pois.Paljonko miehesi haluaa vuokraa?

Mitä meidän pitää tehdä? Ajattelimme varata pankkiin ajan ensi viikoksi, siirtää lainan miehen nimiin. Miten me sovimme elatusmaksuista, mies ei varmasti maksa sitä mitä pitäisi!??
Ja tosiaan, enkö saa tähän myös asumiestuen, koska teemme mieheni kanssa oikeanlaisen vuokrasopimuksen jne?

[QUOTE="ellinoora";23567698]Saatte varmasti asumistuen myös ex-miehesi omistamaan asuntoon.En tiedä missä asutte,täälläpäin siis pk seudulla kyllä vuokrat ovat kerrostaloissakin tuon suuruiset joten ei minusta mitenkään isot.Itse muuttaisin ehkä pois.Paljonko miehesi haluaa vuokraa?[/QUOTE]

Mies puhui, että sovitaan joku summa sitten... Ja maksan tietty sähkön ja veden. ja jätemaksut. Jos mies ottaa vuokraa kauheasti, silloin on sama minne muutan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap´;23567683:
Niin, tiedän... Mitään miestä minulla ei tule koskaan olemaan tämän jälkeen, sen tiedän, mutta riidellessä mies varmasti nakkaa meidät pellolle hänen asunnostaan.
Laina on iso, en voi ottaa sitä itelleni yksin, varsinkaan kun työtilanteeni on määräaikainen koko ajan.
Aivan hirveä tilanne!!!!

naputan vielä ;) mutten enää jos annat faktoja pöytään, eli minkä suuruinen laina, montako lasta, eikö vanhemmat vois ottaa esim. osan lainasta nimilleen ja maksaisit heille?
Tai onko talo sellainen että pärjäisit edes siinä lasten kanssa (siis osaisit hoitaa lämmitykset, lumityöt, kodin korjaukset yms.)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap¨;23567705:
Mitä meidän pitää tehdä? Ajattelimme varata pankkiin ajan ensi viikoksi, siirtää lainan miehen nimiin. Miten me sovimme elatusmaksuista, mies ei varmasti maksa sitä mitä pitäisi!??
Ja tosiaan, enkö saa tähän myös asumiestuen, koska teemme mieheni kanssa oikeanlaisen vuokrasopimuksen jne?

Jos on vuokrasopimus, niin kyllä saat asumistukea.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap´;23567683:
Aivan hirveä tilanne!!!!

Soita kelalle asumistuista ja kysy saatko asumistukea jos jäät nykyiseen asuntoon vuokralle. Jos saat asumistukea, kirjoittakaa miehesi kanssa sellainen vuokrasopimus, jossa irtisanomisaika on ainakin 3 kk, mieluummin pidempi ja sitten voit rauhassa ruveta katselemaan sopivaa asuntoa. Kyllä itsenäinen asuminen olisi pidemmän päälle tärkeää jokaiselle, ei tee hyvää psyykelle olla toisen armoilla, mutta ei teillä varmaan mikään kiire ole nyt alkuun. Itse asuisin mieluummin pienessä asunnossa (vaikka kerrostalokolmiossa), kuin niin isossa ja kalliissa, että toimeentulo olisi koko ajan uhattuna.

Kyllä te selviätte, vaikka alkuun onkin hankalaa käytännön asioiden ja oman pään kanssa!

naputan vielä ;) mutten enää jos annat faktoja pöytään, eli minkä suuruinen laina, montako lasta, eikö vanhemmat vois ottaa esim. osan lainasta nimilleen ja maksaisit heille?
Tai onko talo sellainen että pärjäisit edes siinä lasten kanssa (siis osaisit hoitaa lämmitykset, lumityöt, kodin korjaukset yms.)

Lainaa toista sataatuhatta reilusti... Lapsia kolme. Pieniä. Kykenen kyllä hoitamaan edellä mainitut asiat...

Tottakai miehen pitää maksaa mitä sovitte,sovitte sen keskenänne tai menette lastenvalvojalle ja sovitte siellä ja jos hän jättää maksamatta niin kele maksaa sen sinulle.Selviät kyllä!Voimia kovasti!Jos sinusta yhtään tuntuu,että miehesi voi kääntyä sinua vastaan asumisasioissa riidan tullen niin hanki toki jostain muualta asunto jos mahdollista.

En herranen aika muuttais. Hirveä vuokra. Asumismenot tulee tosi isoiksi. Vesi ja sähkö tuon lisäksi on aika hurja asumistuesta huolimatta. Eikä asumistuen saanti ole ihan varmaa. KELA katsoo neliöt ja vuokranmäärän. Niiden kriteerit on aika suppeat. Pitää olla kohtuulliset asumismenot suhteutettuna perheen kokoon.

Sun on pakko tinkiä nyt vaan asumistasosta.

Kyllä me taidetaan jäädä tähän siihen saakka, kunnes löydämme vuokra-asunnon toisaalta... Miehen kanssa täytyy sopia elarit, lasten olemiset molempien luona, vuokrat ja muut ensin.
Ja mustaa valkoiselle ottaa tietenkin.

eikös se ukkos osallistu lasten hoitoon ollenkaan. voisiko ukkos ottaa lapset itselleen vaikka vuoro
viikoin. Mä en ainakaan jäis entisen ukkoni nurkkiin vuokralle. Onhan vuokra korkee, mutta sama asia on se lainaa maksella.

[QUOTE="viiru";23567907]eikös se ukkos osallistu lasten hoitoon ollenkaan. voisiko ukkos ottaa lapset itselleen vaikka vuoro
viikoin. Mä en ainakaan jäis entisen ukkoni nurkkiin vuokralle. Onhan vuokra korkee, mutta sama asia on se lainaa maksella.[/QUOTE]

Kyllä ottaa, aluksi joka toinen viikonloppu (mies asuskelee työasunnossaan) ja toki saa niitä viikollakin jos haluaa, mutta muuten ne on minulla. En suostu viikko-viikko juttuun, koska lapset ovat minulle kaikki kaikessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap¨;23567929:
Kyllä ottaa, aluksi joka toinen viikonloppu (mies asuskelee työasunnossaan) ja toki saa niitä viikollakin jos haluaa, mutta muuten ne on minulla. En suostu viikko-viikko juttuun, koska lapset ovat minulle kaikki kaikessa.

Samanlailla he ovat varmaan miehellesikin.
Meilläkin ero tulossa ja meillä tuo vuoro viikko juuri sen takia,että lapset ovat miehelle tärkeitä ja isä on lapsilleen tärkeä. Tässä asiassa lasten paras menee muun edelle.

Yhteistyössä