Muuttaisitteko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuota tuota
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuota tuota

Vieras
Me ollaan mietitty talon ostoa. Periaatteessa ei olis pakko muuttaa, kyllä tässäkin on tilaa. Mut sitä lisätilaa vois olla enemmänkin ja asutaan nyt rivarissa (ostettais omakotitalo). Oikeestaan eniten haittaa pyykkihuoltopuoli eli mä kaipaisin kodinhoitohuonetta. Plus ois kiva, jos ois koneellinen ilmanvaihto, tässä ei oo ja joskus se rassaa.

Mut siis ei mitään sen suurempaa syytä muuttaa. Nyt olis kiva talo tarjolla, ei paha hinta, ihan kiva talo, tossa lähellä vielä (kun alueesta tykätään).

Mutta tässä nykyisessä on paljon meidän lapsen ikäisiä lapsia. Tossa pihassa on vuotta vanhempaa ja vuotta nuorempaa vaikka kuinka monta eli lapsella on paljon leikkikavereita. Tuolta uudesta en tiiä.

Ei tietenkään lopullista päätöstä tehdä tällä perusteella, mut kyllä se vaan mietityttää, kun lapsi on kotona hoidossa muutenkin (toistaiseksi) eli ei niin paljon nää toisia lapsia sit muualla.

Muuttaisitteko?

Muuttaisin. Jos tykkäätte alueesta ja talo ois lähellä ja vieläpä kiva sellainen, mistä tykkää ja tilava jne ja muutenkin ois kaikinpuolin omantuntuinen talo ja tosiaankin mahdollisuus se ostaa, niin ilman muuta oisin muuton kannalla. Niitä kavereitahan on aika varmasti sielläkin ja jos ei, niin viimeistään kun lapsi menee kouluun ja alkaa liikkumaan yksinään lähialueella, niin ei luulis olevan yksinäistä lapsella, kun lähialueella kuitenkin niitä kavereita asuu. Muutenhan siinä voi käydä niin, että joku toinen ehtii ostaa talon ja itse mietit ja murehdit vielä vuosienkin päästä menetettyä mahdollisuutta. Ja onhan se extratila kotona aina mukavaa, jos sitä vaikka innostuisitte perheenlisäystä hankkimaan. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
paljonko on nykyisen ja uuden talon välissä matkaa?

muutama kilometri. Veikkaisin, että 3 max (uus talo on mun nykyisen kävelylenkin varrella, joten ei ole kaukana, mut oon tosi huono arvioimaan kilsoja :D).

Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Muuttaisin. Jos tykkäätte alueesta ja talo ois lähellä ja vieläpä kiva sellainen, mistä tykkää ja tilava jne ja muutenkin ois kaikinpuolin omantuntuinen talo ja tosiaankin mahdollisuus se ostaa, niin ilman muuta oisin muuton kannalla. Niitä kavereitahan on aika varmasti sielläkin ja jos ei, niin viimeistään kun lapsi menee kouluun ja alkaa liikkumaan yksinään lähialueella, niin ei luulis olevan yksinäistä lapsella, kun lähialueella kuitenkin niitä kavereita asuu. Muutenhan siinä voi käydä niin, että joku toinen ehtii ostaa talon ja itse mietit ja murehdit vielä vuosienkin päästä menetettyä mahdollisuutta. Ja onhan se extratila kotona aina mukavaa, jos sitä vaikka innostuisitte perheenlisäystä hankkimaan. ;)

No siis joo, kaikin puolin muuten ois tosi järkevää ostaa toi talo ja muuttaa. Mut mut. Pakostihan sitä ajattelee myös tuota lapsen puolta. :D Toisaalta on vielä niin pieni, et ei tajua itse "menettäneensä" kavereita. Siis ne on vaan seuraa pihalla vielä tässä vaiheessa. Mut jos ootetaan muutama vuosi, tottahan on, et tilanne on siltä kannalta myös hankalampi. Ja parin vuoden päästä meillä on kyllä sit muutto eessä, just jos perheenlisäystä tulee (kuten on tarkotus). Mut toisaalta silloin lapsi on jo hoidossa, jossa tapaa toisia lapsia enemmän jo muutenkin...

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
eri tilanne tietty, mutta mä muutin 1300 km Turusta pohjoiseen nykyisen mieheni luo. Lapsia ei silloin vielä ollut mutta olipa muutosta kerrakseen...

Mä oon muuttanu niin monta kertaa, et ei riitä varpaat ja kädet laskemaan. :D

Mut nyt ekaa kertaa mietin ja mietin ja mietin. Kaikkea se äitiys tekeekin. Ei tästä varoteta. =)

Yhteistyössä