Muuttaisitteko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietiskelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietiskelijä

Vieras
Nyt kysyn tälläistä, ihan uteliaisuuttani (ja että saisin miehelle faktoja)
Asutaan rivarikämpässä 3h+k+s+kylmävarasto 75neliötä. Pitäisi rempata kokonaan tulevaisuudessa (siis kylppäri, sauna, parketit, keittiö). Plussaa on sijainti ja naapurit ja autokatos ja aika iso, mukava piha. Miinusta tilanpuute (no ei välttämättä, mutta ehkä vähän enemmän kaipaisi etenkin kun toinen muksu tulossa), tosin minun mielestä 12neliön huoneeseen mahtuu 2 lasta vaikka laittaisi väliseinän tms.

Vaihtoehtona olisi muuttaa 4h+k+kph(pieni sauna, sellainen koppi). Muuten rempattu kokonaan, mutta kylppäri ja vessa pitäisi rempata tulevaisuudessa. Piha on 2x nykyinen piha. Miinusta olisi huoneiden pienuudet (2mh) ja autokatoksen puute. Plussaa siisti kunto ja järkevä pohjaratkaisu muuten paitsi ne 2 mh.

Nykyinen asunto on lähellä kaikkea, bussipysäkki on melkeen takapihalla ja muutenkin mukava paikka.
Toinen vaihtoehto on syrjemmässä, bussit ei niin kulje, mutta koulut, päiväkodit, tk, pieni kauppa ym. on 1km säteellä.

Vielä yksi mikä vaikuttaa on että mun miehellä ei ole ajokorttia.

Muuttaisitteko vai jäisittekö vanhaan?

Mä muuttaisin siihen 4 h + k ja laittaisin miehen autokouluun.
Pienet huoneet mulla ja veljelläkin oli, mutta hyvin me huoneisiimme mahduttiin =) ja molemmilla oli oma rauha, mitä väliseinällisessä huoneessa ei oikein ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Pienet huoneet mulla ja veljelläkin oli, mutta hyvin me huoneisiimme mahduttiin =) ja molemmilla oli oma rauha, mitä väliseinällisessä huoneessa ei oikein ole.

Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

no siinä ne 2 mh on yhteensä samankokoisia kun tuo meidän yks iso huone.... Ja mies ei mene autokouluun, ensinnäkään ei halua ja mä en antais sille autoa, saati lasta tai itseäni sinne kyytiin. on meinaan niin paha hahmotushäiriö.
Ja se kylpyhuone/sauna mua siellä toisessa tökkii (kylpyhuone on 4neliöö ja siihen on tungettu se sauna). Nyt meillä on 6,5neliön kylppäri + iso sauna.

eikä tätä nykyistä ole pakko edes remontoida, itse vaan haluisin vähän uudempaa. (yritän itsellenikin selitellä että tää vanha on ihan hyvä) Ehkä tulevaisuudessa (ennen kun vanhempi menee kouluun) muutettaisiin isompaan.

se niin riippuu, kannattaa miettiä mikä olisi oikein teidän kaikkien kannalta -tosin tuskin koskaan löytyy keinoa saada kaikki tyytyväiseksi.
:) tietenkin peruhuoneen ja saunan olisi ihan hyväkin olla isompi ja näin, kun on pieniä lapsia, mutta mieti kuinka paljon maksaa remppa vanhaan?
entä uusi asunto tai sen vuokra, onko asunnoissanne nyt vuokrat? -jos niin kumpi on halvempi tulisiko edullisemmaksi laitattaa vanha asutno kuntoon ja jäädä siihen vai muuttaa toiseen. myös iso pihahan on plussaa lasten kasvaessa ja pienennäkin tilaa leikki, pitää synttäreitä ym. :)

tsemppiä teille ja jaksamisia muuttoon tai remppaan!

Alkuperäinen kirjoittaja nuori-likka:
se niin riippuu, kannattaa miettiä mikä olisi oikein teidän kaikkien kannalta -tosin tuskin koskaan löytyy keinoa saada kaikki tyytyväiseksi.
:) tietenkin peruhuoneen ja saunan olisi ihan hyväkin olla isompi ja näin, kun on pieniä lapsia, mutta mieti kuinka paljon maksaa remppa vanhaan?
entä uusi asunto tai sen vuokra, onko asunnoissanne nyt vuokrat? -jos niin kumpi on halvempi tulisiko edullisemmaksi laitattaa vanha asutno kuntoon ja jäädä siihen vai muuttaa toiseen. myös iso pihahan on plussaa lasten kasvaessa ja pienennäkin tilaa leikki, pitää synttäreitä ym. :)

tsemppiä teille ja jaksamisia muuttoon tai remppaan!

siis asunnot on omistusasuntoja. Vastikkeet suht samat (tosin vanhaan kuuluu vastikkeeseen kaapeli, uudessa se olisi 85e/vuosi). Molempiin tulisi kylppärirempat ja samoissa hinnoissa liikutaan, tosin uuteen pitäisi maksaa vesieristeet eli olisi ehkä kuitenkin kalliimpi remppa, vanhaan ei. Vanhassa kylppärissä on ns. kodinhoitotila (isotaso ja kaapit alla), jossa myös vauvan hoitopöytä päällä ja vaatteet (yöpuvut, vaipat ym. elfakorissa)pöydän alla.
Nykyisessäkin on kohtuullisen iso piha rivariksi, toisessa on saman kokoinen plus yhtä iso tila metsää (jota nyt raivataan, mutta pitäisi oma kustanteisesti maa täyttää ym)

Yhteistyössä