Muuttaisitteko pienen kyläkoulun naapuriin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kyseessä siis tosi pieni koulu :) Talo on ihan koulun vieressä, sen takia mua haluttais tää talo ostaa, lapsilla olis ainakin turvallinen ja lyhyt koulumatka! !
Tässä nykyisessä talossa asuessamme lapset "joutuisivat" suureen keskuskouluun ja kulkemaan bussilla.
Talo on vanha, mutta remontoimalla saisi aivan ihanan. Mies on vaan vastaan, ei haluais syrjäkylälle ( keskustaan 30km) :(

Kyläkoulun naapuriin kyllä muuttaisin, mutta en 30 kilometrin päähän kaupungista. En silti tarkoita, etteikö se voisi olla ihanteellinen ratkaisu jollekulle toiselle, itse en vain usko viihtyväni maalla ainakaan kovin pitkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En muuttaisi. Olen itse käynyt pientä kyläkoulua. Normaalin kokoinen koulu on mielestäni parempi.
Mä taas olen käyny itse tätä samaista kyläkoulua, ja haluisin lapseni sellaiseen pieneen paljon mieluummin kuin suureen :)
ap

Tälläkin hetkellä asumme n. 10 km päässä kaupungista (pienestä) ja 33 km päässä isommasta kaupungista. Itse käyn tuolla isommassa kaupungissa töissä päivittäin, eikä ollenkaan liian pitkä matka. Missään nimessä en lapsiani haluaisi kaupungissa kasvattaa, mutta sehän onkin mun mielipiteeni! Musta tuo 30 km matka ei ole mikään, mutta tietty vaatii auton käyttöön ym... mutta siis vastaus, aivan heti muuttaisin jos olisi mahdollisuus!

Muuttaisin. Olen asunut kerrostalossa, minkä ihan vieressä oli päiväkoti sekä koulu.. Tein vielä silloin 3- vuorotyötä, mutta ei tuo lasten ilakointi haitannut ollenkaan (itse olin silloin lapseton) enemmän häiritsi ne naapurit =)

Muuttaisin- mielestäni lapsilla on hyvä olla kyläkoulussa ja lapset jopa pysyvätkin pidempään "lapsina" kyläkoulua käydessään!
Valitettavasti nykypäivän suuntaus on se, että kyläkouluja lakkautetaan rankalla kädellä- ainakin meidän kunnassa. Ja se on mielestäni todella typerää! Loppujen lopuksi mitään suurempia säästöjä ei kuitenkaan synny koska lapsia kuljetetaan kymmenien kilometrien päähän ja jokainen pientäkin oppimisvaikeutta "poteva" lapsi joutuu isommassa ryhmässä herkästi siihen tilanteeseen, että tarvitsee avustajan itselleen...
Meni jo asian vierestä mutta kannatan ehdottomasti kyläkouluja!

Yhteistyössä