Muuttaisitko yhteen miehen kanssa, jonka kuulet pahoinpidelleen ex-vaimoaan?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"..."
En todellakaan muuttaisi jollei mies sitten ole saanut apua vihanhallintaan. Jos on saanut apua ja keinoja käsitellä tunteitaan niin muuttaisin, mutta en kyllä reilun kuukauden jälkeen (tosin en muuttaisi kenenkään luo reilun kuukauden jälkeen...mut mun on paha huudella kun oon asunu yhden ja saman miehen kanssa 8 vuotta).

"jenni"
Mä en muuttaisi kenenkään kanssa yhteen pelkän kuukauden tapailun perusteella. Pahoinpitelijän kanssa en muuttaisi ollenkaan, luulisi sen olevan itsestäänselvyys. Pitäisi tietysti olla selvä näyttö pahoinpitelystä, esim. tuomio tai miehen oma tunnustus. Pelkkä eksän "se tönäs mua kerran" -selitys ei vielä riittäisi.

• Tykkää
Reactions: vaavi9.7.
"juups"
En muuttais. Normaalin ihmisen käytökseen ei väkivalta kuulu, joten jos on sitä kerran käyttänyt, todennäköisesti käyttää jatkossakin. Siis jos ei ole saanut ongelmiinsa apua.

En muuttais, tuskimpa tollanen ilman apua muuttuu koskaan. Ihan kokemuksesta sanon sulle, että pilaat elämäs väkivaltasen ihmisen kanssa, menetät lopulta itsetuntos. Voisit varmasti löytää jotain paljon parempaa, vai mitä?

ei ikinä enää
En enää ikinä muuttais. Tapailin yhtä miestä ja siis sillä oli kyllä oma asuntokin, mut käytännössä se asu mun luona jo kuukauden tapailun jälkeen. Tiesin et oli mäiskässy edellistä kihlattuaan, mut jotenkin ajattelin et ei se mulle niin tekis, siis kerto ite, että oli niin tehny (tietenkin sillä oli heti kertoo syy siihen ja miten se oli oikeesti sen naisen vika, tässä vaiheessa jo olis pitäny lähtee ja äkkiä). Eka puoli vuotta menikin tosi hyvin eikä ollu mitään viitteitäkään mistään väkivallasta, sit se alko sillai pikku hiljaa ensin puheen muodossa, sit pieni läppäsy tai kovaa kiinni pitäminen ja lopulta lähdin kun kuristi mua niin et kaveri joutu tulla väliin. TApaile jos haluat antaa mahdollisuuden, mut kattele ainakin vuosi, mielummin kauemmin et miten käytös muuttuu. Toiset voi olla parikin vuotta ihania ja kultasia ja yhtäkkiä alkaa väkivalta.

"näin meillä"
Eroni jälkeen muutin tietämättä yhteen vuoden jälkeen ihanan miehen kanssa. No, se oli kaikkea muuta kuin ihanaa ja erosin. Jälkeenpäin kuulin kaikenlaisia juttuja entisestä elämästään ja juopoksikin paljastui.
Ei enää koskaan miestä, aikaa tuostakin jo 20 vuotta, yhtä kauan kuin entisestä avioliitosta.

"vieras"
En todellakaan. Kyllä mulla hälytyskellot soisivat ekan kerran, jos kuukauden tapailun jälkeen mulle ehdotettaisiin yhteenmuuttoa. Ja viiminen niitti olisi sitten pahoinpitelyt. En kyllä tapailisikaan enää.

Useimmat ihmiset jaksavat olla kivoja kuukauden verran ;).

"Piipaa"
Muutin kerran kun en uskonut ilkeitä juoruja. Sain ekan riidan yhteydessä turpaan niin että minut vietiin tajuttomana sairaalaan, löydyin verisenä rappukäytävästä. Se juttu loppui käräjille ja toiste en koskaan ikinä luota "entiseen" pahoinpitelijään.

"vieras"
[QUOTE="Piipaa";27403995]Muutin kerran kun en uskonut ilkeitä juoruja. Sain ekan riidan yhteydessä turpaan niin että minut vietiin tajuttomana sairaalaan, löydyin verisenä rappukäytävästä. Se juttu loppui käräjille ja toiste en koskaan ikinä luota "entiseen" pahoinpitelijään.[/QUOTE]

No juuri näin.

Ja arvaapa vaan, olitko sä se suuri kyrpä, joka ajoi miehen tähän (kun asiaa seuraavalle selitellään) :(? Uskooko joku, että oikeesti pahoinpitelyt on ok, jos toinen on vittumainen? Eikö se vaihtoehto oikeesti olekaan ero?

Anonymous
Missään tapauksessa en muuttaisi. Enkä seurustelisi sellaisen ihmisen kanssa. Isäni oli väkivaltainen lapsuudessani, olen joutunut kasvamaan perheessä, jossa väkivallan uhka on olemassa.

Väkivaltaisuuden pitäisi olla ehdoton este parisuhteeseen tai yhdessä asumiseen ryhtymiselle!

Joo kannattaa ensin tutustua KUNNOLLA ennen kuin muuttaa yhteen. Varsinkin jos edes on epäilystä väkivaltaisuudesta. Naiset on yleensä niin pelkureita, etteivät uskalla lähteä hakkaavan miehen luota, joten sellaiseen tilanteeseen ei kannata väkisin hakeutua.

Muista sinä et voi parantaa etkä hoitaa tätä miestä. Ainoastaan ihme voi muuttaa tällaisen miehen tai oikea lääkitys ja terapia. Luultavasti muuten mies on tosi mukava ja katuu tekoaan syvästi, mutta itse ns. sivusta katsojana en voi ymmärtää tällaisia naisia. Mieti ainakin vuosi ennen kuin muutat hänen kanssa yhteen. Voit aina ns. vähän testata mistä mies on tehty ja kiivastuuko helposti :) Ps. katso myös jos käyttää alkoholia muuttuuko käytös agressiiviseksi silloin..

Yhteistyössä