Muuttaisitko vanhempiesi naapuriin?

  • Viestiketjun aloittaja "Äitee"
  • Ensimmäinen viesti
"Äitee"
Poikani perheineen osti talon kadun toiselta puolelta. Ihmettelin joidenkin sukulaisten kommentteja, kun sanoivat että en kyllä olisi noin lähelle äitiä muuttanut. Mutta mun mielestä tää on aivan ihanteellinen ratkaisu. Lasten lapsilla on lyhyt matka mummulaan ja mummulla lyhyt matka tarvittaessa auttamaan esim. lasten hoidossa. Toista se oli silloin kun asuivat sadan kilometrin päässä. Silloin piti aina suunnitella menonsa. Ja vaikka noin lähellä asuvatkin, ei edes joka päivä näe vilaustakaan.
 
Tottakai. Ollaan asuttukin samassa kerrostalossa vanhempieni kanssa.

He eivät tungetelleet, emmekä me myöskään. Oli ihan oma rauha eikä aina nähty päiväkausiin. Koskaan ei tultu toistemme luo ellei etukäteen soitettu ja kysytty että sopiiko.
 
Minä en tahtoisi muuttaa kotoani minnekään. Olen asennoitunut että tässä olen kunnes kaikki lapsenlapset aikuisia.
Mutta periaatteessa ajatus vanhemmista naapurissa olisi ihanteellinen siinä vaiheessa kun tulevat niin vanhoiksi, että tarvitsevat apua.
:)
 
Pikavastaus
Eipä ole mitään syytä miksi en voisi muuttaa, tullaan hyvin toimeen eikä tungetella puolin eikä tosin. Lapsia joutuis ehkä vähän toppuuttelemaan etteivät ihan jatkuvasti juokse mummolaan.
 
"vieras"
En.

Anopin naapurissa asuttiin, nyt on onneksi jo vähän välimatkaa, tosin vain puolisen kilometriä. Vieressä asuessa ei omaa elämää tuntunut olevan lainkaan, anoppi oli työntämässä nenänsä joka asiaan. Kukaan ei voinut käydä meillä edes kylässä, ilman että anoppi olisi tunkenut samalla.
 
Voisin. Ei meillä nytkään ole kuin reipas kilsa välimatkaa. Kätevää lapsenhoitoavun kannalta ja sitten kun alkavat olla siinä iässä, että tarviivat itse apua. Meillä on mun anhempien kanssa oikein hyvät välit ja erotessa asuinkin hedän "nurkissa" hetken lapsen kanssa, ennen kun sain oman kämpän. Sillon tosin hekin asuivat eri kämpässä, eli tilaa oli - nyt ei vois aatellakaan.
 
juuuu
toki:) Nyt on väliä kilometri ja paljon vähemmänkin kävisi. Ihana ajatus, että lapset voisivat koulun jälkeen käydä mummolassa välipalalla ja katsomassa mitä vanhuksille kuuluu ja itse voisi auttaa ikääntyviä vanhempia esim lumitöissä ja muissa arjen askareissa. Kauas on valitettavasti menty vanhan ajan yhteisöllisyydestä:(
 

Yhteistyössä