Muuttaisitko syrjäseudulle?

  • Viestiketjun aloittaja Myynnissä
  • Ensimmäinen viesti
lettu
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
 
Hmm...
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Bean:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
meillä kylällä koulu ja kauppaan matkaa 20 km. Viihdyn hyvin, pääsen kaupoille kun haluan. Kotona saa olla ihan rauhassa. Eikä tuo lapsen harrastuksiin vieminen niin kamalaa ole tuonne 20 km:n päähän, onhan auto käytössä. Kavereita kylällä on, onhan täällä koulukin:)
Ei varmaan yhden lapsen vieminen mutta entäs kun niitä on 3-4?
Ei se niin hankalaa ole useammankaan lapsen kanssa kun järkevästi järjestelee
:D
Jos ei ole muuta elämää eikä omia harrastuksia niin ehkä sitten mutta minä en ehtisi viemään 4 lasta eri harrastuksiin.
Ja ihan hyvin ehtii omaakin elämää yllä pitämään, ja itsekkin harrastamaan. Kun ei vain tee kaikesta niin ylitsepääsemättömän vaikeaa.
Pojalla jääkiekkoharkat 4 krt/viikko, tytöllä taitoluisteluharkat 3 krt/viikko ja voimistelu 2 krt/viikko, kaksosilla uimakoulu 1krt/viikko sekä jumppa 2 krt/viikko. Minulla tanssi 2 krt/viikko ja japanin tunnit 1 krt/viikko, miehellä sähly 1 krt/viikko ja koripallo 2 krt/viikko. Lisäksi totta kai työssä käynti ja omakotitalon pihapiirin työt. Pitäisi olla 6 aikuista perheessä että ehtisi sekä kuljettamaan lapset että elämään omaa elämää itse.
Milloin vietätte yhteistä, rauhallista aikaa perheenä?

 
heissan
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
Kuin kauan meni kun kyllästyit? Onko siinäkin aluksi uutuuden viehätystä vai oliko heti eka talvi kamala? Mäkin ajattelen noin, että varmaan talvet on aika peestä. Muuten kiva ajatus, mutta tuo talvi on niin synkkä muutenkin, saati syrjäseudulla.

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
Kuin kauan meni kun kyllästyit? Onko siinäkin aluksi uutuuden viehätystä vai oliko heti eka talvi kamala? Mäkin ajattelen noin, että varmaan talvet on aika peestä. Muuten kiva ajatus, mutta tuo talvi on niin synkkä muutenkin, saati syrjäseudulla.
Olen asunut sekä maalla että kaupungissa, mutta täytyy sanoa että se talvi on mun mielestäni ihan yhtä ikävä kummassakin paikassa. Pitäisi ehkä muuttaa etelään niin ei talvi ahdistaisi?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
Kuin kauan meni kun kyllästyit? Onko siinäkin aluksi uutuuden viehätystä vai oliko heti eka talvi kamala? Mäkin ajattelen noin, että varmaan talvet on aika peestä. Muuten kiva ajatus, mutta tuo talvi on niin synkkä muutenkin, saati syrjäseudulla.
Olen asunut sekä maalla että kaupungissa, mutta täytyy sanoa että se talvi on mun mielestäni ihan yhtä ikävä kummassakin paikassa. Pitäisi ehkä muuttaa etelään niin ei talvi ahdistaisi?
Minun mielestäni talvi on paljon kamalampi maalla, jos tarkoitetaan maaseutua, jossa ei ole tarpeeksi valoja ja ihmisiä. Kaupungissa on kuitenkin muitakin ihmisiä ja varsinkin valoja. Maalla voi olla tosi pimeää vaikka oma piha olisikin valaistu. Sitten ehkä se yksi tie, jota tarpoa lähes pimeässä iltalenkillä.

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
Kuin kauan meni kun kyllästyit? Onko siinäkin aluksi uutuuden viehätystä vai oliko heti eka talvi kamala? Mäkin ajattelen noin, että varmaan talvet on aika peestä. Muuten kiva ajatus, mutta tuo talvi on niin synkkä muutenkin, saati syrjäseudulla.
Olen asunut sekä maalla että kaupungissa, mutta täytyy sanoa että se talvi on mun mielestäni ihan yhtä ikävä kummassakin paikassa. Pitäisi ehkä muuttaa etelään niin ei talvi ahdistaisi?
Minun mielestäni talvi on paljon kamalampi maalla, jos tarkoitetaan maaseutua, jossa ei ole tarpeeksi valoja ja ihmisiä. Kaupungissa on kuitenkin muitakin ihmisiä ja varsinkin valoja. Maalla voi olla tosi pimeää vaikka oma piha olisikin valaistu. Sitten ehkä se yksi tie, jota tarpoa lähes pimeässä iltalenkillä.
Maalla on silti talvellakin tekemistä siinä omassa pihassakin. Mitä kaupungissa tekee muuta kun värjöttelee neljän seinän sisällä ja katselee ulos pimeään ja loskaan? (No okei on siellä yleensä kelmeät katulamput ja niitä ihmisiä. )
Edes asunnon lämpötilaan ei voi kaupungissa vaikuttaa (no ainakin on aika harvinaista että asunnossa olisi takka )
Maalla heitti sylillisen puita takkaan ja pian oli sekä kodikasta että lämmintä :)

Ihmisiä kaupungissa on toki enenmän, mutta mua se enenmän ärsyttää ja ahdistaa kun lohduttaa.
 
Nii
Alkuperäinen kirjoittaja heissan:
Alkuperäinen kirjoittaja lettu:
Kyllä tähän kyllästyy syrjäseudulla asumiseen. Juu, kesällä kivaa kun linnut laulaa ja järvenvesi liplattaa, mutta talvet kyl aika peestä.....eli kaukana ihanasta tää moska.
Kuin kauan meni kun kyllästyit? Onko siinäkin aluksi uutuuden viehätystä vai oliko heti eka talvi kamala? Mäkin ajattelen noin, että varmaan talvet on aika peestä. Muuten kiva ajatus, mutta tuo talvi on niin synkkä muutenkin, saati syrjäseudulla.
Samaa kysyisi. Eli oliko heti eka talvi kamala?

Minä olen asunut maalla, eikä talvi ollut paha, mutta olisiko ne muuttuneet pahoiksi jos olisi asunut useamman vuoden?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myynnissä:
Lähellä olisi päiväkoti, koulu ja pieni kyläkauppa mutta "kunnon" kauppaan matkaa n. 15 km.
Samoten neuvola, apteekit, terveyskeskus jne. olisivat n. 15km päässä.
En haluaisi muuttaa, koska haluan, että ympärillä on elämää, että voi lähteä kauppaan kävellen ja muutenkin kävellä ympäriinsä.
 
en ikimaailmassa muuttaisi. Haluan että jokapaikkaan on mahdollista mennä pyörällä/kävellen eli niin että auton hajoaminen ei ole maailman loppu. Samoin haluan että lasten kaverit, harrastukset ym. on lähellä.
Tällä hetkellä me asutaan 1,5km päässä kaupasta ja n.5km päässä kaupungin keskustasta ja tk:sta ym. ja mun mielstä me asutaan liian korvessa...
 
Nii
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Meiltä lähi kaupunkiin joka on pieni on matkaa 9km jossa isompi kauppa, neuvolat yms. Isoon kaupunkiin matkaa 55km, jossa prismat ja vaatekaupat yms.. mein kylällä lähikauppa, eska, ryhmis, apteekki, ala-aste.
nastaa on!
Miten teillä talvet menee? Onko siellä maalla oikeasti synkempää kuin kaupungissa?

 
mitä ihmettä?
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Maalla on silti talvellakin tekemistä siinä omassa pihassakin. Mitä kaupungissa tekee muuta kun värjöttelee neljän seinän sisällä ja katselee ulos pimeään ja loskaan? (No okei on siellä yleensä kelmeät katulamput ja niitä ihmisiä. )
Edes asunnon lämpötilaan ei voi kaupungissa vaikuttaa (no ainakin on aika harvinaista että asunnossa olisi takka )
Maalla heitti sylillisen puita takkaan ja pian oli sekä kodikasta että lämmintä :)

Ihmisiä kaupungissa on toki enenmän, mutta mua se enenmän ärsyttää ja ahdistaa kun lohduttaa.
Siis onhan kaupungissa omakotitaloja, isoja pihoja ja kyllä me tosiaan voidaan oman talon lämpötilaan vaikuttaa kotonakin (ihme oletus ettei muka voisi) ja täällä on paljon takkoja omakotitaloissa kaupungissa. Ja taloja järvenrannallakin, jos sellaista kaipaa.

Kaupungissa voi talvella puuhata omassa pihassa tai lähteä kävelylle, salille, harrastuksiin, mihin vain.

Enemmän kai se vaikuttaa asuuko kerros vai omakotitalossa.

 
vieras
Koulu kun siitä lähtee, niin on petetyn oloisia nuoria vanhempia kylällä, kun ovat idyllin perässä muuttaneet sivuun. Näin meidänkin maalaiskaupungissamme. Kyläkouluja oli vielä 15 vuotta sitten 10 ja hetken kuluttua ehkä 1.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koulu kun siitä lähtee, niin on petetyn oloisia nuoria vanhempia kylällä, kun ovat idyllin perässä muuttaneet sivuun. Näin meidänkin maalaiskaupungissamme. Kyläkouluja oli vielä 15 vuotta sitten 10 ja hetken kuluttua ehkä 1.
Meillä vastaavasti koulutilanne vaan parani muutama vuosi muuton jälkeen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Meiltä lähi kaupunkiin joka on pieni on matkaa 9km jossa isompi kauppa, neuvolat yms. Isoon kaupunkiin matkaa 55km, jossa prismat ja vaatekaupat yms.. mein kylällä lähikauppa, eska, ryhmis, apteekki, ala-aste.
nastaa on!
Miten teillä talvet menee? Onko siellä maalla oikeasti synkempää kuin kaupungissa?
Meillä on kaupunkiin matkaa 22 kilometriä ja tämä oli toinen talvemme täällä. Olen aiemmin asunut korttelin päässä kaupungin torista ja täällä talvet on ylivoimaisesti helpompia.
Talvella on todella hiljaista ja kirkkainä iltoina voi tupakalla käydessään ihailla kirkkaana näkyvää tähtitaivasta. Tekemistä on myös ihan eri tavalla kuin kaupungin kerrostalossa.
Kesät sitten ovatkin _ihan_ ylivoimaisia, kun rannassa kaislikko suhiseen hiljalleen tuulessa. Luonto alkaa ulko-ovelta ja mm. merikotkia näkee viikoittain. Mieluummin katson niitä, kuin kaupungissa vaeltavia mykkiä ihmislaumoja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nii:
Alkuperäinen kirjoittaja maximillianna:
Meiltä lähi kaupunkiin joka on pieni on matkaa 9km jossa isompi kauppa, neuvolat yms. Isoon kaupunkiin matkaa 55km, jossa prismat ja vaatekaupat yms.. mein kylällä lähikauppa, eska, ryhmis, apteekki, ala-aste.
nastaa on!
Miten teillä talvet menee? Onko siellä maalla oikeasti synkempää kuin kaupungissa?
En nyt tiedä synkempää, mutta pimmeetä aenakii. Oikeeta pimmeetä ei mitään hämärää. :D Talvisin talvehditaan takan edessä. ;)
Elämää täälläkin on, mutta talvet jaksaa kesän voimalla.
 

Yhteistyössä