Muuttaako kolmas lapsi elämää hurjasti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Haaveilen kolmannesta lapsesta, mutta pelottaa oma jaksaminen ku en oo mikään "rento" äiti.. Lapset nyt 2 ja 4.
Tuleeko elämästä kovin paljon raskaampaa kolmannen myötä?!

on näköjään vauvakuumeinen. meillä lapset myös 2 ja 4 ja kauhea vauvakuume. mies onneksi jarruttaa vähän koska ei halua vielä tai ehkä enään koskaan lapsia. kuitenkin on puhuttu josko ensi kesänä jätän kierukan pois.

Meidän elämän ns. ulkoiset puitteet muuttui ihan täysin. Mutta se olisi tapahtunut joka tapauksessa, kolmas lapsi oli vaan kimmoke toteuttaa asioita siinä aikataulussa.

Ei tuo muuten ole juuri mitään muuttanut. Esikoinen oli 4,5v. ja keskimmäinen 1v3kk kun kolmas syntyi.
Mutta mä olen oikeasti ihan löperöimmästä määstä mutsi. Ei pipo kiristä, enkä stressaa mistään ylimääräisestä.

Riippuu vauvastakin hurjasti. Jos on tyytyväinen ja "helppo", niin siinä se menee sivussa. Mutta jos koliikkivauva, tai esim. kehitysvammainen, niin saattaa sekoittaa pakkaa paljonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Meidän elämän ns. ulkoiset puitteet muuttui ihan täysin. Mutta se olisi tapahtunut joka tapauksessa, kolmas lapsi oli vaan kimmoke toteuttaa asioita siinä aikataulussa.

Ei tuo muuten ole juuri mitään muuttanut. Esikoinen oli 4,5v. ja keskimmäinen 1v3kk kun kolmas syntyi.
Mutta mä olen oikeasti ihan löperöimmästä määstä mutsi. Ei pipo kiristä, enkä stressaa mistään ylimääräisestä.

mä taas oon ihan toisesta päästä... =)

Täällä myös kolmannesta kuumeileva... ollut kohta jo 2v. Mies jarruttanut tähän asti, mutta nyt en enää jaksa odottaa "sopivampaa ajankohtaa"! Pojat 3v. ja 4,5v.

Jos nyt on jo hermo kireällä lasten kanssa, niin hillitse ihmeessä vauvakuumettasi ja jätä ainakin pari vuotta väliä kolmanteen lapseen! Hyvä aika voisi olla silloin, kun esikoisen kouluun meno lähestyy.

Tuo riippuu niin paljon perheestä ja syntyvän lapsen luonteesta, ettei sitä voi ennalta tietää.

Jos lapsesi ovat rauhallisia ja mukautuvia pienokaisia, voi perheen elo muuttua ratkaisevasti, jos tulokas on erityisen vilkas, kovasti sairasteleva tai helposti ärsyyntyvä luonne.

Meillä on kolme lasta noin 1,5vuoden ikäeroilla. Kolmas lapsi tuplasi siivouksen määrän. Tappeluiden, kiukuttelun ja melun määrä lisääntyi yhden lapsen panoksella. Suukot ja halaukset triplaantuivat. Menot kasvoivat yhdellä lapsella. Rakkauden määrä kymmenkertaistui.

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä kannata:
Jos nyt on jo hermo kireällä lasten kanssa, niin hillitse ihmeessä vauvakuumettasi ja jätä ainakin pari vuotta väliä kolmanteen lapseen! Hyvä aika voisi olla silloin, kun esikoisen kouluun meno lähestyy.

niin siis se on ihan mun perusluonne että stressaan aina ja kaikesta ja pipoa kiristää aina ja kaikesta...

Ja jos olet ollut tähän asti vain lasten kanssa kotona, niin mene ihmeessä välillä töihin. Itselleni ainakin kävi niin, että kun sai taas muutakin ajateltavaa kuin kodin ja lapset, niin kummasti se vauvakuume katosi ja olen kyllä ratkaisuuni erittäin tyytyväinen. Ehtii sen kolmannen vielä myöhemminkin, jos sitten vielä siltä tuntuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ei voi ennustaa:
Tuo riippuu niin paljon perheestä ja syntyvän lapsen luonteesta, ettei sitä voi ennalta tietää.

Jos lapsesi ovat rauhallisia ja mukautuvia pienokaisia, voi perheen elo muuttua ratkaisevasti, jos tulokas on erityisen vilkas, kovasti sairasteleva tai helposti ärsyyntyvä luonne.

Meillä on kolme lasta noin 1,5vuoden ikäeroilla. Kolmas lapsi tuplasi siivouksen määrän. Tappeluiden, kiukuttelun ja melun määrä lisääntyi yhden lapsen panoksella. Suukot ja halaukset triplaantuivat. Menot kasvoivat yhdellä lapsella. Rakkauden määrä kymmenkertaistui.

ihanasti sanottu <3

No mulla oli 2 ja 4 vuotiaat lapset kun kolmonen syntyi. Sen jälkeen elämä oli aika rankkaa...Jo ihan perus kauppareissu oli mahdottomuus, sillä 3 pientä oli kaikille tutuille ja sukulaisille vain liikaa, jopa omalle miehelleni. Eli kyllä, työmäärä kasvoi ihan kivasti. Jälkiviisaana pitäisin ehkä pienen paussin, toisaalta aika 3 pienen kanssa on ollut myös melko ihanaa. Jos ei kaipaa yhtään omaa aikaa ja jaksaa hyvin useamman vuoden yövalvomiset. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ei vielä:
Ja jos olet ollut tähän asti vain lasten kanssa kotona, niin mene ihmeessä välillä töihin. Itselleni ainakin kävi niin, että kun sai taas muutakin ajateltavaa kuin kodin ja lapset, niin kummasti se vauvakuume katosi ja olen kyllä ratkaisuuni erittäin tyytyväinen. Ehtii sen kolmannen vielä myöhemminkin, jos sitten vielä siltä tuntuu.

Oon ollut töissä molempien välissä, nytkin reilun vuoden ollut töissä. Tähän asti oon ollut varma etten halua lisää, mutta tää syksy on muuttanut ajatukseni... siis syksyllä itsessään ei oo mitään tekemistä asian kanssa =)

Meillä esikoinen 10 v ja keskimmäinen 8 v. Vauvakuume pukkas ja kolmas syntyi lähes vuosi sitten :). Aikas ihana tilanne kun saa olla kotona vauvan kanssa, vanhemmat lapset nauttii myös ja haluavat kovasti hoitaa pikkusisartaan. Minäkin olin väsynyt kahden jälkeen kun olivat pieniä, nyt ei väsytä :)

Uusimmat

Yhteistyössä