Muutetaan vuokrakämppään, jossa lastenhuoneissa tyttömäiset tapetit ja meil on poikia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vuokranantajalta on varmaan turha pyytää toisenlaisia tapetteja, kun ei ole kunnon "syytä". Mitä mä niihin keksin, jos itse ostan tapetit ja laitan mieleiset, niin tarviiko siihen kysyä lupaa?

Vai laittaisko jotain julisteita tms. Ei voitu jättää tätä kämppää ottamatta pelkkien tapettien takia, mut kyllä se vähän häiritee, että molempien poikien huoneissa on vaaleanpunaista kukkatapettia.

Vai häiritsiskö muita?

Tarvii varmaan kysyä.
Mekin harkittiin yhtä asuntoa joka oli muuten ihan jees,mutta siellä oli sama homma että oli niin vaaleanpunaiset makkarit ja olisin pojille halunnut "poikamaisen" huoneen.
Vuokranantaja totesi että vaikka maksaisimme uudelleenremontoinnin itse ja tekisimmekin itse niin ei käy koska "vanhat" ovat niin hyvässä kunnossa.
No emme sitten ottanneet sitä asuntoa.

Tottakai täytyy kysyä vuokranantajan lupa, ei toisen omistamaan asuntoon voi tehdä isoja muutoksia omin luvin. Ja kannattaa ottaa se lupa kirjallisena, myös kirjatkaa siihen kuka maksaa ja mitä. Ettei tule perästäpäin sanomista.

Meidän edellisessä vuokrakämpässä piti vaihtaa tapetteja, kun olivat niin huonossa kunnossa. Silloin isännöitsijä sanoi, että saan valita vuokranantajan osoittamista neutraaleista vaihtoehdoista.

Naapuriin muutti vähän myöhemmin nuori pariskunta ja he halusivat just tietyn väriset tapetit. Se onnistui, mutta heille isännöitsijä sanoi, että jos eivät ole asunnon mahdollisen seuraavan asukkaan mieleen, niin ne sit vaihdetaan näitten tietyn väristä halunneiden kustannuksella. Mikäli siis ei kunnon puolesta tartte vaihtaa.

Kannattaa kysellä asiasta vuokranantajalta. Joku vuokranantaja muistaakseni tarjoaa uudelle asukkaalle tarvikkeet ja välineet pintaremppaa varten eli saa laittaa mieleisekseen.

mikäs vuokrayhtiö on kyseessä?? ainaski VVO:lta saa remppamaalit/tapetit. ja kyllä vuokrakämppiin yleensä saa laittaa maalia/tapettia kunhan se ei ole tyyliin mustaa. Neutraalit värit jos on ni kyllä pitäis käydä.

Mun yhdet vuokralaiset kerran halus kans laittaa eteiseen toisenmoiset tapetit. Sovittiin, et saavat vaihtaa, kunhan itse kustantavat homman. Siellä sitten oli vuotaa vähän mihin suuntaan sattui. Oikeesti oven päällä oli vuota poikittain...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai pitää kysyä lupa!! Olisiko sinusta kivaa, jos vuokraisit asuntoasi ja vuokralaiset tekisivät omin päin noin isoja muutoksia asuntoon?

Siis en missään nimessä tarkoittanu etteikö tarvitsis kysyä lupaa, tottakai kysyn, jos nyt ylipäätään alan niitä tapetteja vaihtamaan...ehkä peitän vaan isoilla disney julisteilla tai jollain.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Mun yhdet vuokralaiset kerran halus kans laittaa eteiseen toisenmoiset tapetit. Sovittiin, et saavat vaihtaa, kunhan itse kustantavat homman. Siellä sitten oli vuotaa vähän mihin suuntaan sattui. Oikeesti oven päällä oli vuota poikittain...

Tuskin alkaisin niitä itse laittamaan, mun vaari on rakennusmestari ja pyytäisin luultavasti hältä apua.

Alkuperäinen kirjoittaja noppa:
mikäs vuokrayhtiö on kyseessä?? ainaski VVO:lta saa remppamaalit/tapetit. ja kyllä vuokrakämppiin yleensä saa laittaa maalia/tapettia kunhan se ei ole tyyliin mustaa. Neutraalit värit jos on ni kyllä pitäis käydä.

Meillä on yksityinen vuokranantaja

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai pitää kysyä lupa!! Olisiko sinusta kivaa, jos vuokraisit asuntoasi ja vuokralaiset tekisivät omin päin noin isoja muutoksia asuntoon?

Siis en missään nimessä tarkoittanu etteikö tarvitsis kysyä lupaa, tottakai kysyn, jos nyt ylipäätään alan niitä tapetteja vaihtamaan...ehkä peitän vaan isoilla disney julisteilla tai jollain.

jos vuokraaja on yksityinen niin he ovat varmasti tarkempia kuin taas jos esim. kaupungin asunto

Yhteistyössä