Muutama kysymys teille jotka osaisitte vastata

15.09.2005
271
0
16
Eli minulla ei ole kokemusta erityis- tai tavallisista lapsista. Mutta ihminen pohtii asioita mitkä hänelle ei kuulu, eli olisitko halukas vastaamaan minulle tähän tai yksityisviestinä.
Saitko raskaus aikana tietää odottavasi sairasta lasta?
Mietitkö missään vaiheessa aborttia?
Tiedetäänkö mistä lapsesi sairaus johtuu, esim. geeneistä?
Onko kenelläkään sattunut sellaista että lääkäri on jo varhaisessa vaiheessa "llyönyt elinpäivät lukkoon"? Onko se arvionti pitänyt?
Onko teillä muita lapsia? Ovatko he terveitä?

kiitos jos joku viitsi vastata! Ja voimia teille tosi paljon! :)

sain tietää jo raskausaikana, rakenneultrasta eteenpäin, en miettiny aborttia ja enkä miettis toisellakaan kertaa. ei tiedetä mistä lapsemme sairaus johtuu, ainoastaan se, että ihan alkuraskaudessa eli viikoilla 4-8 on tullut häikkää. raskauden edetessä seurattiin sitä onko lapsella elinmahdollisuuksia kun syntyi, elinpäiviä ei kuitenkaan "lyöty lukkoon". on muita lapsia, kaks vanhempaa poikaa. sit tää erityislapsi, tyttö siis ja nyt neljäs tulossa, tytöksi sanottu häntäkin. pojat on terveitä, tästä neljännestä tulokkaasta ei oo "löytynyt" mitään erityiseen verrattavaa / viittaavaa, mutta mistäänhän ei koskaan voi olla sataprosenttisen varma. niin ja tällä erityislapsellamme synnynnäinen aivojen epämuodostuma, sen seurauksena paha epilepsia, psykomotoriselta kehitykseltään jälkeen jäänyt, hypotoninen jne.jne. ikää nyt 11kk.tta. :heart: =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2005 klo 09:18 PerhosVaikutus kirjoitti:
Eli minulla ei ole kokemusta erityis- tai tavallisista lapsista. Mutta ihminen pohtii asioita mitkä hänelle ei kuulu, eli olisitko halukas vastaamaan minulle tähän tai yksityisviestinä.
Saitko raskaus aikana tietää odottavasi sairasta lasta?
Mietitkö missään vaiheessa aborttia?
Tiedetäänkö mistä lapsesi sairaus johtuu, esim. geeneistä?
Onko kenelläkään sattunut sellaista että lääkäri on jo varhaisessa vaiheessa "llyönyt elinpäivät lukkoon"? Onko se arvionti pitänyt?
Onko teillä muita lapsia? Ovatko he terveitä?

kiitos jos joku viitsi vastata! Ja voimia teille tosi paljon! :)

mulle sanottiin että laps olis daun verikokeiden perusteella jotka oli salaa otettu,kun kuulemma kaikilta otetaan tälläinen koe..heh,se olikin geeni koe joka ilmeisesti otettiin koska olen epi.
en harkinnut keskeytystä,koska mielestäni sellainen karsiminen on väärin,enkä kyllä uskonut koetta..syntynyt lapsi oli geneettisesti terve.
lapsi on ainut vielä,mutta toivottavasti ei viimeinen!
tosin nyt meillä on epi myös pojalla. :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 08:10 Vieras kirjoitti:
Otonäiti: anteeksi kun olen näin tyhmä, mutta mitä tarkoitit lauseella geneettisesti terve?

otonäiti tarkoittanee ettei lapsella ollut downin syndroomaa eli trisomia 21:stä..se näkyy geeneissä

meillä tällainen "geeni"-virhe löytyy,eliikäs meidän pojalla on downin syndrooma.ei tiedetty odotusaikana,kävin kyllä np ultrassa mutta se oli ok.diagnoosi tuli 5 min synnytyksen jälkeen,varmistus verikokeesta samalla viikolla.ja on myös isosisko ja hän ihan normaali ja "keskiverto"

Yhteistyössä