Muutama ihmetyksen aihe blogeista.

• Viestiketjun aloittaja ei minun juttuni
  • Ensimmäinen viesti
Niin, eihän tässä nyt olla kielletty sitä, etteikö olisi ihan kivaa kun vieraatkin lukevat höpinöitä. Mutta mitä niin hirveän narsistista siinä sitten on? Ja miten niin ovat selitykset kumottavissa: ovathan ne ihan oikeita selityksiä, jos eivät sitten yksittäisinä koko totuus.

Pähkinänkuoressa rautalankaa sulle ap:
- blogeja on kiva kirjoittaa
- Se voi olla harrastus
- Voi toimia päiväkirjana ja muistiinpanovälineenä
- Voi olla yhteydenpitoa sukulaisiin ja ystäviin
- Voi olla kanava omien tunteiden käsittelemiseen ja taitojen esittelemiseen
ja viimeisen TITTIDII!!!:
- On mukava kun muutkin lukevat tai ainakaan se ei haittaa

Tajusitkos nyt?

floppipo
[QUOTE="a p";26210436]Jep jep. Keskity nyt vaan minun "ongelmiini" niin voit sivuuttaa alkuperäisen aiheen :)[/QUOTE]

Eikun mulla ei vaan ole muuta lisättävää aiheeseen :)

[QUOTE="a p";26210426]Kumosinhan: esim. tuo päiväkirja- ja "pidän sukulaisille"-väite. Mutta ethän sinä tietysti sitä myönnä. Olisihan se todella noloa, ymmärrän.[/QUOTE]

Siis miten kumosit sen, en ymmärrä? Vastasin sinulle jo tarkennuksen kun et muuten ymmärtänyt sanomaani... ;)

"vieras"
Omalla blogillani on yli 800 julkista tilaajaa (ja nimettömiä lukijoita tietysti vielä enemmän). En minä kuvittele olevani mitenkään erityinen, mutta itsekin luen blogeja ja saan niistä ideoita - miksi en voisi tehdä itse samaa, jos vain suinkin joku idea jotain muutakin ilahduttaa =)

ffffff
Mä ainakin luulen tajunneeni mitä aloittaja tarkoitti ja haki takaa näitä opreja, siljoja, jennejä yms yms, jotka päivittävät blogiaan... Noo, niinkuin aloittaja kuvaili. Mutta koukkuuntuu niihin silti vaikka ärsyttääkin, ehkä juuri siksi.

Blogeja on monanlaisia. Itse en lue kenenkään randomin päiväkirjatyylisiä eikä niissä ole mitään kiinnostavaakaan, mutta paljon käyn sivuilla, joissa on hyviä reseptejä kokkailuihin tai kivoja käsityövinkkejä. On kiva katsella toisten ihmisten aikaansaannoksia. Muuten tuttujen ihmisten ajatuksia on kiva lukea, mutta ei nekään mitään päiväkirjoja ole vaan asiatekstiä.

Jokainen saa kirjoittaa mitä haluaa, mutta epäilen niillä epämääräisillä päiväkirjasepustuksilla montaakaan lukijaa olevan.

Ap, minäkään en ymmärrä "päiväkirjamaisia" blogeja enkä ole kiinnostunut niistä eli kenenkään tavisyksilön elämästä ja arkipäivistä. Vajaavuus on minussa.

Sitten on niitä blogeja, joissa käsitellään mielenkiintoisia aiheita mielenkiintoisella otteella. Mutta niitäkään en jaksa tai/ja ehdi seuraamalla seurata. Jälleen vajaavuus minussa.

narskutarallaa
Mua ihmetyttää tää ihmettely ja se että niihin blogeihin on kuitenkin pakko tunkea. "Minä en yleensä lue mutta nyt satuin vilkaisemaan..." Joopa :D
Ilmeisesti niillä blogeilla on joku tilaus niitä inhoavien ja ihmettelevienkin keskuudessa. Jää sekin huomio pois omalta elämältä. Mielummin kehun itseäni omassa blogissani kuin haukun tai kritisoin muiden elämää ja elämisen keveyttä. :D

"vieras"
En pidä blogia, pari kertaa olen käynyt lukaisemassa jos joku on linkittänyt ja on vaikuttanut nimeltään mielenkiintoiselta. Enkä ymmärrä aloittajaa kyllä yhtään! Nehän on kuin päiväkirjoja, ihmiset vaan kirjoittaa touhuistaan, mitä se ketään haittaa? Jos ärsyttää, niin pakkoko niitä on käydä lukemassa?? :)

"vieras"
Okei :D Mulla on ollut hääblogi ja sitten rakennusblogi. Ja kyllä ihan itselle olen ne tehnyt. Sinne on todella kätevää kerätä kuvat ja muut tiedot yhteen paikkaan ;) Tosin on kyllä salasanasuojattu että en tiedä kuulunko edes näihin mainitsemiisi narsisteihin :D

narskutarallaa
Ja vielä, koska olen siis hieman narsismiin taipuvainen? Niin en koskaan linkitä tänne blogiani että ette saa nauttia kateudentunteesta katsellessanne uutta ihanaa sohvaani, maittavia kokkailujani, kauniita lapsiani ja ihanaa miestäni. Matkakertomuksistani puhumattakaan! :D

Itse ihmettelen tuota narsisti-sanan viljelemistä. Tuntuu että jotku käyttävät sitä kutsumanimenä kaikille ihmisille kestä eivät pidä.

Mitä muuten blogeihin tulee, jotkut on mielenkiintoisia, hauskoja, kauniita jne ja niitä on kiva lukea. Toiset ei taas ei yhtään kiinnosta. Onneksi minun ei ole mikään pakko sellaisia lukea joten niiden olemassaolokaan ei häiritse. Enkä muuten oleta että kaikki ovat kiinnostuneita samoista asioista kuin minä, eli hyvin niillekin blogeille mistä en välitä voi olla lukijoita jotka tykkäävät.

"vieras"
Mä en ymmärrä, miksi toisten blogeista pitäisi vetää hernettä nenään. Mua ei esimerkiksi henkilökohtaisesti kiinnosta blogit, joissa sisältönä on enimmäkseen se, mitä on tullut ostettua. Mitään blogeja en lue säännöllisesti, mutta esimerkiksi ruokablogeista on kiva käydä etsimässä insipiraatiota silloin, kun ei itse keksi mitä kokkaisi, ja vaikkapa sisustusblogeista taas voi saada hyviä ideoita sisustamiseen jne. Nää on siis sellaisia, joita lukee silloin tällöin, kun niiden sisältö palvelee omaa sen hetkistä tarvetta. Tykkään myös silloin tällöin lukea esimerkiksi matkakertomuksia ja ulkomailla asuvien blogeja, jos sisältönä on muutakin kuin ne shoppailut ja muut tylsät lätinät. Mutta ei mua tosiaan häiritse, vaikka ihmiset kirjoittaisivatkin tylsiä ja pinnallisia blogeja omasta elämästään, eihän mun niitä tarvitse lukea, enkä luekaan.

viidakkovilli
Onko urheilijat narsisteja, kun pullistelevat niissä kisoissaan oikein teeveestä? Miksi minua pitäisi kiinnostaa jonkun urheilijan pomppimiset? Miksi ei pompi salassa?

Tai lauluntekijät? Miksi minun pitäisi haluta juuri heidän laulujaan kuunnella? Narsisteja hekin. Tyrkyttävät itseään ja musiikkiaan.

Puhumattakaan taiteilijoista. Miksi ne luulevat, että kukaan olisi heidän rumasta taiteestaan kiinnostunut. Tehkööt töhryjään vaikka jossain perunakellarissa...

Kaikki asioiden jakaminen ja kertominen on NARSISMIA! Ei ketään kiinnosta! :D

Mun blogi on eräänlainen muistivihko. Kirjoittelen itseäni kiinnostavista aiheista, joita voin mahdollisesti hyödyntää myöhemmin. Tietysti on mukavaa, jos jotakuta kiinnostaa lukea, mutta se ei ole itseisarvo.

En kirjoita joka päivä, postauksia teen keskimäärin kymmen kuukaudessa, miten nyt sattuu kirjoitettavaa olemaan.

Mun blogissa ei ole juurikaan kuvia; en nyt yhtäkkiä muista, onko siellä sen enempää minusta kuin lapsestanikaan yhtään kasvokuvaa - jos ei lasketa profiilikuvaa.

En siis oikein millään mittapuulla sovi ap:n narsistidiagnoosiin :D.

"..."
[QUOTE="a p";26210165] Taitaa kuitenkin kiehtoa ajatus, että pääsee näyttämää "oman elämän ihanuutta" mahdollisimman monelle.[/QUOTE]

Ja tässä kaikille oikein aimo annos suomalaista asennetta, että 'mitä tuokin luulee olevansa'.. :) Musta on vaan kiva kun joku tykkää elämästään ja varsinkin jos bloggaajalla on hyvä maku esim. vaatteiden tai sisutuksen suhteen, on kiva saada ideoita. 'Vertaistukea' toisista äideistäkin sitä kautta löytyy paljon paremmin kuin esim. tämän palstan.

Ja joo munkin mielestä mun elämä on niin kivaa, että voisin siitä toisillekin kertoa, jos vaan aikaa olisi. :D

Yhteistyössä