Muutama ihmetyksen aihe blogeista.

• Viestiketjun aloittaja ei minun juttuni
  • Ensimmäinen viesti
ei minun juttuni
Itse en ole juurikaan kiinnostunut blogeista, mutta olenpa käynyt muutamia vilkaisemassa, kun tännekin niitä linkitetään. Edelleenkään en ole törmännyt yhteenkään blogiin, jota jaksaisian alkaa seuraamaan. Muutama ajatus on kuitenkin herännyt koskien blogeja ja niiden pitäjiä:

Millainen ihminen oikeasti kuvittelee, että hänen elämänsä on niin erityistä ja mielenkiintoista, että muut ihmiset sankoin joukoin ovat siitä kiinnostuneita? Eikö blogin pitäminen ole aika narsistista? Nämä ovat varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka fb:ssä kirjoittavat jokaisen kauppareissunsa ja ulkoilunsa ja kuvittelevat niiden kiinnostavan muita.

Eikö ole myös aika säälittävää, että bloggaajan elämä pyörii netin ympärillä? Joka päivä ollaan laittamassa blogiin jotain uutta tekstiä tai kuvaa. Tulee olo, että nämä bloggaajat elävät elämäänsä ajatellen "hei tästä saankin hyvän kuvan/jutun blogiini, etenkin kun muokkaan vähän tapahtuminen kulkua".

Ja viimeinen ihmetyksen aihe: moni bloggaaja varjelee omaa yksityisyyttään ja varoo tarkasti laittamasta omaa kasvokuvaansa, mutta samaan aikaan laittaa kymmenittäin kuvia lapsistaan? Eikö lapsilla ole samanlaista oikeutta yksityisyyteen?

En kyllä omaa kasvokuvaani varjele, enkä päivitä joka päivä.
Facebookissa olen melko tylsä enkä päivittele kuin harvoin.
En koe olevani mitenkään erityinen ja mielenkiintoinen kasalle tuntemattomia ihmisiä, mutta tiedän olevani sitä sukulaisilleni ja ystävilleni, kuten he myös minulle ja heille se blogi pääsääntöisesti onkin. Kivahan se on toki, jos olen sitä jollekin tuntemattomalle. :D Toinen ajatus, miksi blogia haluan kirjoittaa on se, että joku päivä voin sitä vanhempana lukea kun lapset ovat isoja, kuin päiväkirjaa. :)

Sulla on vähän hassu kuva blogeista, tai ainakin eroaa omasta kuvastani. :D

Viimeksi muokattu:
viidakkovilli
No eihän kaikki tee edes pitkiä blogitekstejä tai käytä siihen kauheasti aikaa... Mulla kaikki kuvat on kännykällä otettuja just sen takia, etten elä kamera kädessä, mutta puhelin on aina mukana. Blogi on mulle itselle ehkä sellainen asia, joka innostaa mua keksimään itselleni kivaa tekemistä ja samalla otan sitten kuvan. Olen muutenkin ottanut kuvia jutuista, joita teen, mutta ei ole ollut paikkaa, mihin niitä laittaisi.
Mun blogissa on vähän tekstiä ja aina joku kuva. Ihmiset saattaa jaksaa katsoa kuvia, vaikkei niitä kiinnostaisikaan mun elämä. Ja mähän kuvaan semmoisia juttuja, mitä olen tehnyt, tai jotka on mun mielestä hauskoja. Enkä mä postaa joka päivä. Kenenkään yksityisyyttä en ole blogssani loukannut.

Niin, kyllä mä saatan vähän narsisti olla, mutta blogi nimi on semmoinen sisäpiirivitsi, en ajattele tekeväni oikeasti mitään erityistä.

"a p"
Ja tuo naurettava selitys, että "sukulaisille ja ystävillehän minä tätä blogia pidän", mutta jos näin todella olisi, niin eikö silloin voisi pitää jotain suljettua blogia ja jakaa silloin vielä henkilökohtaisempaa tietoa? Taitaa kuitenkin kiehtoa ajatus, että pääsee näyttämää "oman elämän ihanuutta" mahdollisimman monelle.

"a p"
En kyllä omaa kasvokuvaani varjele, enkä päivitä joka päivä.
Facebookissa olen melko tylsä enkä päivittele kuin harvoin.
En koe olevani mitenkään erityinen ja mielenkiintoinen kasalle tuntemattomia ihmisiä, mutta tiedän olevani sitä sukulaisilleni ja ystävilleni, kuten he myös minulle ja heille se blogi pääsääntöisesti onkin. Kivahan se on toki, jos olen sitä jollekin tuntemattomalle. :D Toinen ajatus, miksi blogia haluan kirjoittaa on se, että joku päivä voin sitä vanhempana lukea kun lapset ovat isoja, kuin päiväkirjaa. :)

Sulla on vähän hassu kuva blogeista, tai ainakin eroaa omasta kuvastani. :D
Tai päiväkirja, juupa juu :) Jos päiväkirjaa haluaa pitää niin suosittelen pitämään sitä vain itselle, ei muille. Silloin sieltä on luettavissa rehellistä ja kokonaisvaltaista juttua eikä vaan mitään kiiltokuvaa, mitä ollaan valmiita ulkopuolisille näyttämään.

Mä en ainakaan kuvittele että "suurta yleisöä" mun blogi ja meidän perheen elämä sen kummemmin kiinnostaisikaan mutta omaksi ilokseni sitä kirjoittelen.
Kenenkään ei ole pakko lukea. Eikä ymmärtää.

Mä en ainakaan kuvittele että "suurta yleisöä" mun blogi ja meidän perheen elämä sen kummemmin kiinnostaisikaan mutta omaksi ilokseni sitä kirjoittelen.
Kenenkään ei ole pakko lukea. Eikä ymmärtää.
Minäkin voin ihan rehellisesti sanoa, että kirjoittelen ihan omaksi huvikseni. Joskus sivuilla on useampi kävijä, joskus vain muutama mutta silti jatkan. On kiva kokeilla, miten tällainen päiväkirjamainen bloggaus onnistuu.

Ap:n asennetta en ymmärrä, mutta olisi kiva ymmärtää.

Minun blogi alkoi lapsen yrittämisen aikaan, kun olin aika peloissani. Tuumin, etten taida koskaan saada lapsia. Kirjoitin alkuun blogia nimimerkillä, enkä näyttänyt sitä kenellekään tutulle tai kirjoittanut tunnistettavasti. Kai halusin kuitenkin jotenkin avautua maailmalle suruistani ja huolistani, kanavan vauvatoiveen purkuun. Kun en niille ystävillekään ihan koko aikaa voinut puhua jostain kierron vaiheista ja yrittämisestä ja mahdollisista plussista.

Mutta sitten ajan kanssa siitä tulikin odotusblogi ja lapsiperheblogi. Nykyään kirjoitan sitä etunimelläni ja kasvoillani. Lapsista julkaisen kuvia harkitusti, enkä juuri lainkaan kasvoista. Mieluummin näen, että itse voin valita näytänkö oman lärvini, mutta lapset eivät sitä valintaa voi tehdä.

Eniten blogiani lukee sukulaiset, luulen. Mutta lukee sitä muutkin ihmiset. Ja on se minusta ihan kivaa. Hauskinta on silti kuvata tapahtumia itselle muistiin. En usko olevani suurien ihmisjoukkojen mielestä kiinnostava, mutta joidenkin mielestä ehkä vähän ja se on ihan kiva.

viidakkovilli
[QUOTE="a p";26210165]Ja tuo naurettava selitys, että "sukulaisille ja ystävillehän minä tätä blogia pidän", mutta jos näin todella olisi, niin eikö silloin voisi pitää jotain suljettua blogia ja jakaa silloin vielä henkilökohtaisempaa tietoa? Taitaa kuitenkin kiehtoa ajatus, että pääsee näyttämää "oman elämän ihanuutta" mahdollisimman monelle.[/QUOTE]

Niin, kyllä minun mielestä oma elämä onkin ihana. :D Mutta en nyt ihan sentään noin ajattele. Olishan se ihan makeeta, jos blogista tulisi todella suosittu, mikäs siinä. Oikeasti lukijoita on aika hankala saada, eivät sukulaisetkaan jaksa sitä päivittäin lukea. Ja toisaalta sukulaiset taitavat tietää tekoseni jo ennestään.

Joskus minulta on kysytty, että onko minulla blogia, mihin voisin laittaa askartelujani ja muita semmoisia. olen silloin joutunut vastaamaan, ettei ole blogia. Nyt on. Ehkä joku hullu sitäkin lukee.

Ja mitä henkilökohtaiseen tietoon tulee, niin ei ole mitään niin jymyä kerrottavaa, että sellaista viitsisi edes sukulaiset lukea. Suljettuja blogeja en oikein ymmärrä. Miksi ei vaan kirjoita kirjettä, jos joku on niin salaista.

viidakkovilli
[QUOTE="a p";26210178]Tai päiväkirja, juupa juu :) Jos päiväkirjaa haluaa pitää niin suosittelen pitämään sitä vain itselle, ei muille. Silloin sieltä on luettavissa rehellistä ja kokonaisvaltaista juttua eikä vaan mitään kiiltokuvaa, mitä ollaan valmiita ulkopuolisille näyttämään.[/QUOTE]

Hihi. On luettavissa. Eihän ole, ei sieltä ole kellekään mitään luettavissa, kun jos se on kerran salainen. Olet ap ihan hassu! :D

[QUOTE="a p";26210165]Ja tuo naurettava selitys, että "sukulaisille ja ystävillehän minä tätä blogia pidän", mutta jos näin todella olisi, niin eikö silloin voisi pitää jotain suljettua blogia ja jakaa silloin vielä henkilökohtaisempaa tietoa? Taitaa kuitenkin kiehtoa ajatus, että pääsee näyttämää "oman elämän ihanuutta" mahdollisimman monelle.[/QUOTE]
Pääsääntöisesti ystäville ja sukulaisille. Joskus harkitsin että sulkisin blogin vain tietyille ihmisille, mutta 95% sukulaisista ja ystävistä ei ole edes rekkautuneita sinne, enkä edes tarkalleen tiedä ketkä kaikki sitä lukevat, usein kuitenkin törmään siihen kun kerron jotain ja joku uusi kaveri sanoo että tietää jo kun luki sen blogista. :D
Eli vähän vaikea rajata ketään. Ja muutenkin, mua ei haittaa muut lukijat ja onhan se ihan kivaakin, ne lukee ketkä haluaa, jos eivät koe minun olevan mielenkiintoinen, eivät lue, helppoa. :)

Päiväkirjana tuo on taas tosi helppoa, ei tarvitse tilailla mitään kuvia ifolorilta ja liimailla, senkus linkittää vaan. :)

En sanonut etteikö minusta olisi kivaa kun ne jotkut tuntemattomatkin lukevat, se ei vain PÄÄSÄÄNTÖISESTI ole se tarkoitus.

Booty harmaana
Minulla on pääsääntöisesti päivittäin postaus. Itse lähdin siitä liikkeelle, että laitan omaan muistiin mitä olen tehnyt. Tosin uuden blogini myötä aihe laajeni sitten jo muuhunkin, eli matkat ikuistan sinne sekä jotkut muut tapahtumat joita teemme....sekä ruokaakin siellä vilkkuu välillä.

Minulla ei montaa lukijaa ole ja se ei haittaa vaikka pidänkin paljon siitä, että heitä on ja he minulle laittavat kommenttia. Se ei kuitenkaan pääasia siellä ole.

Kaikkein mieluiten tykkään kuvata niitä mun tekeleitä ja muita juttuja ja tapahtumia mitä milloinkin matkanvarrelle tulee.

• Tykkää
Reactions: Virvaliekki
floppipo
Itse aloin pitää blogia pääasiallisesti siksi, että yli puolentuhannen kilometrin päässä asuvat sukulaiset saavat ajan tasalla lukea perheemme kuulumisia. Aina ollaan oltu huonoja soittelemaan. Onpa sinne sitten jokunen tuntematonkin tullut lukijaksi eikä se oikeastaan haittaa.

Julkisena päiväkirjana ajattelen sen myös.

"a p"
En tajua miksei saisi pitää julkista päiväkirjaa tai blogia sukulaisille.

Musta tuntuu, että AP:ta harmittaa, kun itseltä ei löydy blogia :)
Harmittaa, kun itseltä ei löydy blogia? :D Tuota... Äkkiäkös sellaisen pistäsi pystyyn, jos haluaisi. Mutta en halua. En ole mikään narsisti. Soittelen ja tapaan ihmisten kanssa, joille haluan jakaa asioita elämästäni ja vastavuoroisesti olen kiinnostunut heidän asioistaan (tämä viimeksi mainittu blogeista puuttuu ja sopiikin siksi niin hyvin narsistisille ihmisille).

floppipo
[QUOTE="a p";26210338]Harmittaa, kun itseltä ei löydy blogia? :D Tuota... Äkkiäkös sellaisen pistäsi pystyyn, jos haluaisi. Mutta en halua. En ole mikään narsisti. Soittelen ja tapaan ihmisten kanssa, joille haluan jakaa asioita elämästäni ja vastavuoroisesti olen kiinnostunut heidän asioistaan (tämä viimeksi mainittu blogeista puuttuu ja sopiikin siksi niin hyvin narsistisille ihmisille).[/QUOTE]

Niin :)

En minäkään ole narsisti. :)

floppipo
Ap ei vaan itse tajua millainen itse on, kun luokittelee kaikki blogin pitäjät narsisteiksi. Kyllä täytyy silti jotain vikaa omassakin päässä olla, jos on todellisuudentaju noin hatara :)

Booty harmaana
[QUOTE="a p";26210338]Harmittaa, kun itseltä ei löydy blogia? :D Tuota... Äkkiäkös sellaisen pistäsi pystyyn, jos haluaisi. Mutta en halua. En ole mikään narsisti. Soittelen ja tapaan ihmisten kanssa, joille haluan jakaa asioita elämästäni ja vastavuoroisesti olen kiinnostunut heidän asioistaan (tämä viimeksi mainittu blogeista puuttuu ja sopiikin siksi niin hyvin narsistisille ihmisille).[/QUOTE]

Tämä riippuu kovin taas monesta seikasta. Vastavuoroisuus tapahtuu vierailemalla toisen blogissa jutustelemassa ja omassa blogissa kommentoimisella.

"a p"
Korjaan: blogin pitäjät eivät varmastikaan suurin osa ole NARSISTEJA, mutta kaikista heistä löytyy NARSISTISIA piirteitä, jotka tulevat esiin oman elämän kiiltokuvamaisena esittelynä.

Ja kaikista naurettavimpia ovat nuo selitykset, joista kaikki ovat kumottavissa. Mutta kyllähän se olisi noloa myöntää todelliset motiivit :D

[QUOTE="a p";26210375]Korjaan: blogin pitäjät eivät varmastikaan suurin osa ole NARSISTEJA, mutta kaikista heistä löytyy NARSISTISIA piirteitä, jotka tulevat esiin oman elämän kiiltokuvamaisena esittelynä.

Ja kaikista naurettavimpia ovat nuo selitykset, joista kaikki ovat kumottavissa. Mutta kyllähän se olisi noloa myöntää todelliset motiivit :D[/QUOTE]
En huomannut sun kumoavan yhtäkään asiaa, toki omassa päässäsi. LUKKO JA AVAIN AURINKOON, PEILI! SUT ON KUMOTTU OOT ITE. :xmas::LOL:

Kai tämä koko ketju oli vitsi? Olihan? :D

"huoh"
[QUOTE="a p";26210375]Korjaan: blogin pitäjät eivät varmastikaan suurin osa ole NARSISTEJA, mutta kaikista heistä löytyy NARSISTISIA piirteitä, jotka tulevat esiin oman elämän kiiltokuvamaisena esittelynä.

Ja kaikista naurettavimpia ovat nuo selitykset, joista kaikki ovat kumottavissa. Mutta kyllähän se olisi noloa myöntää todelliset motiivit :D[/QUOTE]

Narsistiset piirteet on meissä kaikissa ihan joka ainoassa ihmisessä. Jos taas lyödään kyseinen leima otsan niin siihen tarvitaan jo lääkäriä.

Yhteistyössä