Muut yh-äipät ketkä asuvat kaksiossa 1 lapsen kanssa!

vieras
Mä asun 3v lapsen kanssa 51 neliön kaksiossa. Aluksi mulla oli olkkarissa 140cm sänky, mutta siirsin vuosi sitten sen makkariin... sit kun tyttö haluaa oman huoneen niin siirrän oman sängyn takaisin olkkariin :)
 
SaanaK
Me asutaan 49 neliön kaksiossa, poika vielä niin pieni ettei tarvitse omaa huonetta mutta kun sen aika koittaa niin varmasti ahdasta tulee sillä olkkariin ei mahdu edes yhenhengen sänkyä. Vuokrat on niin korkeita (itselläni asumismenot noin 510 euroa / kk) ettei isompaan ole varaa silloinkaan kun töihin menee (bruttopalkka keskuksssa noin 1200 euroa / kk = aivan p...stä).
 
Asuin joskus vähän aikaa ihan Ydinkeskustassa 2 lapsen kanssa, 56m2 kaksiossa. Meillä oli älyttömän pieni keittiö siis sellanen keittokomero mihin ei mahtunut ruokapöytää. Joten pöytä oli olkkarissa. Olkkari oli aika iso kuten myös makuuhuone. Silloin poika oli 2v. ja tyttö ihan vastasyntynyt j ratkasu siis tilapäinen ku erottiin lasten isän kanssa niin otin ekan mahdollisen kämpän. En olisi voinut kuvitella asuvani paria kk kauempaa siinä. Enkä missään nimessä voi kuvitella nukkuvani olohuoneessa :|
Ei kyllä mulle sopinut kaksio koska kaipaan paljo tilaa. Nyt meillä 80m2 kolmio missä ISO lasitettu parveke ja sauna, talo muutenki uusi enkä kyllä luopus näistä mistään hinnasta!
 
Mä asun tytön (1v 4kk) n.5o neliön kaksiossa ja hyvin mahdutaan. Nukutaan molemmat makkarissa, usein otan tytön viekkuun nukkumaan, kun se on vielä niin pieni :)

Haaveissa olisi kylläkin jonain päivänä kolmio, sitten kun tyttö on isompi. Mutta kyllä mulle sekin kelpais, että nukun sit itte olkkarissa, jos rahatilanteeseen paremmin kaksio sopii. Mut siis jos rahatilanne sallii, niin ehdottomasti haluan oman huoneen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minulla on kaksi lasta ja kaksio, tosin neliöitäkin on sata, muutoin olisin kolmioon muuttanutkin. Tilaa siis on, vaikkei omaa huonetta itsellä olekaan :)
Saanko kysyä mistä olet löytänyt 100-neliöisen kaksion? Ja millainen asunto tuo on (kerrostalo, rivitalo, ok-talo?)? Aika harvinainen yhdistelmä ja paljonko tuollaisesta neliömäärästä joutuu maksamaan vuokraa?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Minulla on kaksi lasta ja kaksio, tosin neliöitäkin on sata, muutoin olisin kolmioon muuttanutkin. Tilaa siis on, vaikkei omaa huonetta itsellä olekaan :)
Saanko kysyä mistä olet löytänyt 100-neliöisen kaksion? Ja millainen asunto tuo on (kerrostalo, rivitalo, ok-talo?)? Aika harvinainen yhdistelmä ja paljonko tuollaisesta neliömäärästä joutuu maksamaan vuokraa?
Melkoisella tuurilla ihan lehti-ilmoituksen kautta. Ei taida olla mikään noista luokituksista, lähinnä lienee ok-taloa ja vanha rakennus siis kyseessä, siksi neliöt ym ovatkin persoonalliset :) 750e ei ei ole mielestäni laisinkaan paha kolmelle henkilölle.
 

Yhteistyössä