Muut yh-äipät ketkä asuvat kaksiossa 1 lapsen kanssa!

Miten nukutte ja riittääkö tila? Paljon neliöitä jne.. Tässä mietin muuttoa muutamasta syystä ja löysin yhden kaksion :). Mut en oo oikein varma laitanko hakemuksen :whistle: .. Nyt asun kolmiossa siis. Säästäisin noin 60e-100e vuokrassa jos pääsisin muuttaa / muuttaisin..

Lisäys vielä. Kaipaatko itsellesi omaa huonetta?
 
blondi
Mä asun yksin mutta vastaan silti... Neliöitä 59 ja kyllä tähän lapsi mahtuisi. Hän saisi makuuhuoneen ja itse voisin nukkua olkkarissa. Tai molemmat makkarissa lapsen ollessa pieni.
 
ma
me asutaan. neliöitä on 57. lapsella oma huone (alle 2vee) ja mä ite nukun olkkarissa. ihan hyvin on tilaa. en kaipaa omaa huonetta kun en siellä muutenkaan olis vastaku ilalla, eli olkkari riittää mulle.
 
Kutistunut
Mä asuin silloin tytön kanssa kaksiossa kun äijä ei ollut kuvioissa (tai asutaan me tässä vieläkin :D )

Molempien sängyt oli makkarissa. Hyvin oli tilaa, neliöitä tässä kämpässä 56.
Eikä vielä ainakaan ole tullut semmoista oloo, että tarvis tytölle saada oma huone. Mua itse asiassa kammottaa ajatus siitä, että tuo nukkuis yönsä omassa huoneessa :ashamed:
 
me asutaan miehen ja 3v tytön kanssa kaksiossa, maaliskuussa tulossa toinen lapsi..neliöitä meil on noin 50..nukutaan kaikki makkarissa ja ihan hyvin mahtuu..vähä täytyy miettii miten nuo lastensängyt asetellaan mutta sopu sijaa antaa :)
 
vieras
Täällä! Alusta asti ollaan asuttu 60 neliöisessä kaksiossa, lapsi nyt 5 v. Ite nukun olkkarissa, makuuhuone on lapsen huone. Ihan hyvin on mahduttu. Mulla on olkkarissa 120 cm leveä sänky ja pieni yöpöytä, hyvin mahtuu lisäksi kaikki perinteiset "olkkaritavarat".
 
No jos muuttaisin niin poika saisi huoneen ja mä olkkarin. Se olis lähempänä pojan päiväkotia :) vaikka tästäkään ei ole pitkä matka sinne. Mietin että en mäkään muuten omassa huoneessa ole kuin illalla.. Hmm ja hmmmm... Pohdintaa..

Niin ja tässä asunnossa olis 60.50 neliötä :)
 
Juu
Alkuperäinen kirjoittaja Minskii:
No jos muuttaisin niin poika saisi huoneen ja mä olkkarin. Se olis lähempänä pojan päiväkotia :) vaikka tästäkään ei ole pitkä matka sinne. Mietin että en mäkään muuten omassa huoneessa ole kuin illalla.. Hmm ja hmmmm... Pohdintaa..

Niin ja tässä asunnossa olis 60.50 neliötä :)
Juu ja se 60-100 euron säästö ei oo ollenkaan huono juttu, ihan hyvä hinta siitä "oman huoneen" menetyksestä.
 
yyhoo
Mä asun KAHDEN lapsen kanssa kaksiossa, neliöitä on 54. Lapsilla yhteinen huone, itse nukun olkkarissa. Olkkariin mahtuu just sohva ja sänky. Makuuhuone on tosi piene ja siellä on vain yksi "ehjä" seinä, eli aika suunnittelua oli, että sai kaiken tarvittavan mahtumaan pojille sinne.

Hyvin mahtuu ja rahaa säästyy, me tosin asutaan aivan keskustassa, että kauempaa saataisiin kolmio samalla rahalla, mutta lapsen koulu on tuossa ihan vieressä, sen takia en halua muuttaa
 
Minkki
Just muutettiin 1v. tytön kanssa 48 neliöisesta parvekkeettomasta kaksiosta 56 neliöiseen parvekkeelliseen. Tytöllä oma huone ja mä nukun olkkarissa, enkä kaipaa omaa huonetta. Tytön isä kyllä kuvioissa mukana ja tällä hetkellä otetaan vähän etäisyyttä ja "tapaillaan" ja ollaan parisuhdeneuvontaan kyllä menossa.
 
sama täällä
Alkuperäinen kirjoittaja Minkki:
Just muutettiin 1v. tytön kanssa 48 neliöisesta parvekkeettomasta kaksiosta 56 neliöiseen parvekkeelliseen. Tytöllä oma huone ja mä nukun olkkarissa, enkä kaipaa omaa huonetta. Tytön isä kyllä kuvioissa mukana ja tällä hetkellä otetaan vähän etäisyyttä ja "tapaillaan" ja ollaan parisuhdeneuvontaan kyllä menossa.
Hei. Ajattelin vaan kommentoida että meillä on sama tilanne. siis sen suhteen että miehen kanssa ollaan erillään ja otetaan etäisyyttä. Ollaan parisuhdesovittelussa ja no, en tiedä onko se nyt yhtään mitään tai onko siitä hyötyä, ehkä.
Ollaan oltu noin puoli vuotta erillään, mietitään takaisin yhteen muuttoa sitten joskus, ehkä kesällä.
 
Mari
Minusta 60 euroa oman huoneen menetyksestä on aika vähän. Olemme nyt 80 neliön asunnossa pojan kanssa kahden. Kun oli mies eli lapsen isä neliöitä oli 60, joka oli tuskaisen vähän.

Hiukan tuntuu että tämä 80 neliötä on nyt liikaa. Mutta minua inhottaa ajatus olohuoneessa nukkumisesta. Ja kun rahasäästö on suhteellisen pieni, niin emme ole muuttaneet pienempään. Nyt se pienempikin menisi, mutta kun poika tulee murrosikään. Mitäs sitten?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
Minusta 60 euroa oman huoneen menetyksestä on aika vähän. Olemme nyt 80 neliön asunnossa pojan kanssa kahden. Kun oli mies eli lapsen isä neliöitä oli 60, joka oli tuskaisen vähän.

Hiukan tuntuu että tämä 80 neliötä on nyt liikaa. Mutta minua inhottaa ajatus olohuoneessa nukkumisesta. Ja kun rahasäästö on suhteellisen pieni, niin emme ole muuttaneet pienempään. Nyt se pienempikin menisi, mutta kun poika tulee murrosikään. Mitäs sitten?
Niin noh mä luulen että mulla on mies ja kaikkea muutakin 10 vuoden päästä.. En tiiä mikä silloin on tilanne.. Elän nyt tätä hetkeä :) Niin siis jos multa kysyit :)
 

Yhteistyössä