Muut raittiin jussin viettäneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sisu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sisu

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
20 985
2
36
Te, jotka siis ette ole raskaana, niin onko teillä periaate, miksi ette ota? Vai muuten vaan ei maistu?
Tyrkytetäänkö teille silti viinaksia?

Mua hieman nyppi jussina, kun oltiin isolla porukalla, ja yks tyyppi vähän väliä mulle tarjosi millon ryyppyä pullosta, millon kaljatölkkiä :/ Ei riittäny, kun sanoin monta kertaa nätisti, että ei kiitos, silti aina vaan, että etkö nyt ottais. <saa toki tarjota, ei siinä mitään, mutta jatkuva tuputtaminen, ja juomattomuuden taivastelu rupesi tympii.

No me oltiin ihan perheen kesken, että sen takia raittiina :) Mutta eihän ihmiset sitä ymmärrä jos joku ei juo, tyrkyttää ja tyrkyttää ja sit suuttuvat ku ei maistu :D

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
vähän väliä mulle tarjosi millon ryyppyä pullosta, millon kaljatölkkiä :/ Ei riittäny, kun sanoin monta kertaa nätisti, että ei kiitos, silti aina vaan, että etkö nyt ottais. <saa toki tarjota, ei siinä mitään, mutta jatkuva tuputtaminen, ja juomattomuuden taivastelu rupesi tympii.

Wellcome to Finland!

Tällaistahab se on ollut jo vuosikymmeniä.

Tästä Suomi tunnetaan maailmalla.

Viinasta.

Iahn sama kuin venäjän kanssa.

Sovjet Örvel Finland

Kuulostaa tutulta! En mäkään juo, en ole humalassa ollut kahteen ja puoleen vuoteen. Ei vaan nappase. Voisin ajatella juovani yhen tai kaks, mutta uskomatonta mutta totta, ei ole mitään alkoholipitoista josta niin paljon tykkäisin, ennemmin sit vaikka limua :D Kyllä lähipiiri on jo alkanu tottua mutta silti joskus joutuu just noihin tilanteisiin, joissa vaan yritetään tyrkyttää monen monta kertaa.

olin pojan kanssa kahdestaan kotona ja silloin en juo mitään.. noin yleensäkkin juon nykyisin todella harvoin.. ehkä 4 kertaa vuodessa :D
mun ei tee mieli, kun olen aloittanut nuorena niin 20v oli baarit jo hyvin nähtyjä, ei jaksa kiinnostaa.. ja yhdessä vaiheessa se lipes ihan totaalisesti.. oli joka vapaapäivä humalassa.. ja niitä oli 16pvä/kk joten nykytilanne on ihan hyvä :D

Aha, onko se tuollaista vielä 2000-luvullakin. :(
Muistan vaan joskus kymmeniä, ellei satoja vuosia sitten, kun olin jossain liikenteessä, niin tietyillä ihmisillä oli kova angsti toisten juomisesta. Luulin, että tuo asia olisi jo muuttunut, mutta ei sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
En mä juo muulloinkaan, kun en tykkää olla humalassa. Joskus joku tyrkyttää, mutta kieltäydyn kohteliaasti.

En minäkään juo enää ollenkaan. Kavereiden kans vietetään säännöllisesti inside-bileitä, ja sillon alussa tytöt kyllä tyrkytti joka mutkassa, mut viimeksi (huhtikuussa ) kukaan ei enää edes tarjonnu, kai ne on luovuttanu mun suhteen...
Mut tää juhannuksenviettoporukka vähän oli kyllä tympeetä :( Ei muuten, mutta tän tyrkyttämisen takia, kun se oli ihan jatkuvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hanna:
miksi ryypätä jussina,senkö takia kun kaikki muutkin tekee niin?En ymmärrä ideaa..

Ei, tätä en ajanu takaa. Mä en ota muutenkaan millonkaan, ihan vaan esimerkkinä oli tää juhannus nyt tässä.

vastaus sun kysymykseen rivien välistä,ei vain tehnyt mieli juoda.Ei mitään vakaumusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Örvel of Finland:
vähän väliä mulle tarjosi millon ryyppyä pullosta, millon kaljatölkkiä :/ Ei riittäny, kun sanoin monta kertaa nätisti, että ei kiitos, silti aina vaan, että etkö nyt ottais. <saa toki tarjota, ei siinä mitään, mutta jatkuva tuputtaminen, ja juomattomuuden taivastelu rupesi tympii.

Wellcome to Finland!

Tällaistahab se on ollut jo vuosikymmeniä.

Tästä Suomi tunnetaan maailmalla.

Viinasta.

Iahn sama kuin venäjän kanssa.

Sovjet Örvel Finland

Just näin. Lähipiiri on jo -onneksi!- alkanu tottua siihen etten ota (kännit viimeeks jussina-07). Yhden saatan ottaa silloin tällöin, siis noin kerran vuodessa.

Ei, tätä en ajanu takaa. Mä en ota muutenkaan millonkaan, ihan vaan esimerkkinä oli tää juhannus nyt tässä.

saako sun mies ryypätä?

en ryypännyt kun olin töissä. en ois ryypännyt muutenkaan. olin monen monta vuotta juomatta, nykyään otan kohtuudella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

saako sun mies ryypätä?

en ryypännyt kun olin töissä. en ois ryypännyt muutenkaan. olin monen monta vuotta juomatta, nykyään otan kohtuudella.

:D Saa, mun mies saa ryypätä. Harvoin se kännejä juo.

Paikassa jossa vietin juhannusta minulle tarjottiin/ehdoteltiin vaikka mitä: olutta, viiniä, siideriä, lonkkua,vodkaa jne. Sanoin vain että ei kiitos, ei maistu. (näin on aina kun käyn ks. paikassa, tarjotaan mutten ota) En loukkaannu ehdottelusta. Ehkä heistä tuntuu että pitää tarjota joka kerta kun he itse ottavat juotavaa, ettei vieraasta tunnu ettei hänelle tarjota.. you know?! :)

ei ole mitään vakaumuksia, juon juuri silloin kuin itseä sattuu huvittamaan, ja se on aika harvoin. työputki jos on päällä niin en juo pisaraakaan, mutta ei ole koskaan vielä huvittanutkaan.

Mie en juo ollenkaan alkoholia ja luojan kiitos vihdoin jokainen uskoo sen jo, paitsi appiukko tarkistelee säännöllisin väliajoin noin kerran vuodessa. Mutta jotenkin se on ihmisille todella vaikeata uskoa, etten mie juo.
Jopa juoppoisäni on hyväksynyt näin reilun kolmenkymmenen vuoden päätteeksi, että tytär on luopio :D Olen siis aina ollut absolutisti.

Yhteistyössä