Muurametalot kotiranta T-88 , olisiko jollain tuollaista taloa?

  • Viestiketjun aloittaja "raksa"
  • Ensimmäinen viesti
Ovi ulos olohuoneesta onnistuu kyllä. Lisähintaa en muista. Olen samaa mieltä tuon 88 olohuoneen pienuudesta. Käytiin talonäyttelyissä silloin aikanaan, ja olen kyllä tosi tyytyväinen että valittiin 121-3 juurikin olohuoneen vuoksi. Tässäkään ei ole mikään älyttömän suuri olkkari.
 
[QUOTE="tööt";23689663]Mitä kaikkea joutui tekemään itse? Menikö joka ilta raksalla vai kävittekö tontilla vain harvemmin?[/QUOTE]

Ennen sokkelin valua meni tietty aikaa kun tontti raivattiin ja pohjat tehtiin itse. Sen jälkeen seuraava oma homma oli muuttosiivous. Ei kyllä maltettu pysyä poissa vaan käytiin päivittäin vilkaisemassa töiden etenemistä. Sitten muuton jälkeen tietty pihatyöt ja talon maalaus yms. Talon maalausta voi kylläkin yrittää tinkiä samaan hintaan, niin että maalaavat tehtaalla elementit valmiiksi, tätä en silloin itse hokannu. :)
 
[QUOTE="klik";23689752]Kuuluiko sälekaihtimet pakettiin? Vaatekaappien/vaatehuoneiden sisusteet? Verhotangot ?[/QUOTE]

ei kuulunu sälekaihtimet, lisähinnasta sai, vaatekaapeissa hyllyt ja tangot, meillä pakettiin lisättiin vaatehuone eteiseen, ja siihen teetimme itse myöhemmin sopivat hyllyt.

Muurametalojen kanssa kaikki lisäykset yms. onnistu hyvin.
 
ihmettelee
Mitä sillä isolla olohuoneella oikeesti tekee? Eikö se ole hyvä kun sinne mahtuu sohva ,nojatuoli ja tv-taso ...? Ja tossa tupakeittiö,eikö se ole yhdessä aika iso?
 
"rakentaja"
Minäkin kirjoittelen tänne, meillä on alkanut tuon Kotirannan rakennus justiinsa. On totta, ettei se ole mikään ISO talo, mutta ei pienikään. Olemme käyneet katsomassa valmiita kyseisen mallisia taloja pari kappaletta ja siitä huolimatta haluttiin rakentaa tämä :) Olen samaa mieltä, että tupakeittiö ei ole suuren suuri (noin 33 neliötä muistaakseni), mutta olen nähnyt pienempiäkin. Ehkä Apsi deisin kuvat eivät nyt ihan tehneet oikeutta talolle, kuvakulmatkin vaikuttaa asiaan ja toki sisustus. Mutta siis juu, isosta talosta ei ole kyse.
Me otettiin myös yläkertavarauksella, eli teemme sen itse, koska mies saa sukulaisensa kautta rakennustarvikkeita halvemmalla. Toisaalta emme myöskään nyt kahdestaan (vielä toistaiseksi) tarvitse enempää tilaa, mutta toki yläkerran teko aloitetaan pian.
Otimme keittiöistä sen toisen vaihtoehdon (tällä hetkellä nettisivuilla taitaa olla 4 vaihtoehtoa, eli sen kakkosen), en muista mitä sen lisähinta oli, ehkä tonnin..? tai vähemmän. Lisäksi otimme erilaisen, isomman takan kuin mikä tuohon kuuluisi, maksoi pari tonnia enemmän. Eteiseen otimme kaapin, jossa on peiliovet, lisähintaa about 800e. Lattiaan otettiin lisähintainen laminaatti, hintaa 600 lisää. Meille tulee jossain vaiheessa maalämpö, eli laitettiin lattialämmitysputket valmiiksi, mutta toistaiseksi alamme siis lämmittää sähköllä. Tuo putkien/varauksen laittaminen 2000e. Sitten keittiön kaapistoihin valittiin lisähintaisia alumiinikehyslasiovia, hintaa parisataa. Lisähintaiset vetimet pari sataa euroa. Mitäs vielä...verhotangot, sälekaihtimet, hyttysverkot tms. eivät kuulu hintaan. Eli siinähän tuo taisi olla. Tontti maksoi parikyttonnia (hiukan kaupungin ulkopuolelta). En tiedä siis paljonko koko homma tulee maksamaan, kun ei ole vielä laskuja tullut maatöistä jne....:D
Mutta siis makuasiat on makuasioita. Kaikki eivät koe tarvitsevansa hirvittävän avaria tiloja, joten mun mielestä on tyhmää lähteä haukkumaan toisten valintoja. Ja kuka sen sanoo, että siinä talossa on pakko koko loppuelämänsä viettää...:) Ja onhan talossa yläkerran kanssa kuitenkin 128 neliötä, eli ei se nyt ihan pienimmästäkään päästä ole. Onhan ihmisillä paljon sadankin neliön taloja. Tietenkin se tekee sitä pienuuden tunnetta, kun on tilat kahdessa kerroksessa, mutta sekin on makuasia. Itse halusin ehdottomasti yläkerran.
Kodinhoitohuone on ainut, mistä en ole alusta asti tykännyt. On todella vähän mitään "tasotilaa", ainoastaan sellanen pieni pätkä. Se on kyllä miinus tuossa.
Joku kyseli sitä ovea olkkarista ulos, sen tosiaan saa, olikohan hinta tyyliin 500e. Emme itse sitä ottaneet, mutta sitä tarjottiin. On tietysti jälkikäteen hankalampi tehdä.
 
"rakentaja"
Ainiin ja otettiin myös kaikki ovet sellaista peiliovimallia eikä sitä "laakaovea" vai mikä se onkaan se ihan tasaisen tylsä ovi. ja tuolla eteisen peilikaappiovella tarkoitin siis sellaista liukuovihommaa, jossa peilit.
Lisäksi myös saunaan otettiin erilainen ovi, ovien hintoja en muista...joitakin satasia. Että kyllähän sille talolle hintaa tulee ihan hyvin lisää noilla valinnoilla. Jos ottaisi ihan sillä mikä kuuluu hintaan, tulis ehkä minun makuuni ainakin liian pelkistetyn oloinen. Muurametaloilla on kuitenkin aika hyvin vaihtoehtoja. Ennen tätä harkittiin Kastellin samantyyppistä taloa, mutta niillä oli paljon vähemmän vaihtoehtoja ja talo olisi tullut maksamaan paljon enemmän...
 
"rakentaja"
Linkitän tähän vielä erään nettiblogin, jota seurailin. He rakensivat samanlaisen talon ja tuolla löytyy paljon kuvia eri vaiheista. http://riihiharju.vuodatus.net/
 
"rakentaja"
Heh, ja VIELÄ sen verran, että tosiaan sisustusvalinnoilla voi aika paljon vaikuttaa myös siihen, miten "tunkkaiselta" talo näyttää. Kannattaa esim. valita vaaleat lattiat, antaa heti lisätilan tuntua...
 

Yhteistyössä