muurametalo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muurametalo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos vois talon palauttaa se me tehtäis eli ei suositella muurametaloa.
Suurin ongelma oli yhteistyössä. Eli jos tuli virheitä niitä ei haluttu myöntää ja korjaaminen kesti todella kauan ja itte sai aina soitella ja hoitaa. Elementtien laadusta ym materiaaleista en osaa sanoa ku asuttu vasta niin hetken. Virheitä ja huolimattomuutta oli piirustuksis, pystytykses ja sisustukses eli vähä kaikes. Paljon tyhjiä lupauksia.

Meillä on yksikerroksinen Muurametalo, perinteinen malli, 136 neliötä.Ja tykätty on. Perustukset ovat betonia eivätkä harkkoa, alapohja tuulettuu erittäin hyvin, talo on lämmin ja valoisa. Ei ole putkimaisia käytäviä ja joka neliö on käytössä. Materiaalit erittäin hyviä; niitä samoja, joita voi itsekin ostaa esim. K-Raudasta, jos haluaa. Ei luksusta, mutta hyvä keskitasoa. Ilmanvaihto ja vesivaraaja ovat myöstoimineet koko ajan moitteettomasti, kuten pitääkin. Tapetit ja laatat pysyvät seinillä eivätkä saumat mene rutuille, kuten kuulee joskus esim. Älvsbyhusin taloissa käyvän.

Työn jälki on hyvää. Rakennusvaiheessa tuli pari kertaa huomautettavaa, mutta siihen reagoitiin saman tien ja jälki korjattiin. Kyse oli aliurakoitsijan mokasta. Me saimme ainakin joka kerran vastauksen, kun jotain kysyttiin. Joskus joutui odottamaan jonkun päivän, pahimmillaan kaksi viikkoa, mutta aina vastattiin ja asiallisesti. kun rakennustarinoita lukee ja kuuntelee tässä meidänkin naapurustossa, mielestäni tämä on todella hyvin verrattuna lähes kaikkeen muuhun rakennuttamiseen (jos ei siis itse itselleen rakenna).

Kyllä minä suosittelen. Ei tämä mikään linna ole, mutta erittäin hyvä perustalo tavalliselle lapsiperheelle. Itse vertailtiin Älbsbyhusia, Designtaloa, Vaajataloa sekä Oravaistaloa. Älvsbyhusia ei kunnan rakennustarkastaja suositellut eikä enää tehnyt mielikään, kun olimme aikamme netistä kokemuksia ja kuluttajariitoja lukeneet. Näistä muista rakennustarkastaja ei todennut mitään, mutta valvoja ei halunnut kuulla puhuttavankaan Designtalosta. Myös tuttavan kokemukset siitä olivat heikot. Jäljelle jääneistä sitten Muurametalo sisustusmateriaaleiltaan ja pohjaratkaisultaan ja sitä kautta hinta-laatusuhteeltaan oli ainakin meille järkevin ja paras valinta. Eli kannattaa ottaa hyvin selvää ja vertailla.

Kyllä ovat pahasti hukassa asiakaspalvelun suhteen. Kun jotain kysyy, niin lupaavat kyllä selvittää, mutta mitään ei kuulu. Aina ei myyjä edes saavu paikalle, vaikka tapaaminen on sovittu.

Talossa ei mitään vikaa ole, jos sattuu hyvä sisustusporukka, meillä ei ollut sitä tuuria! Asiakaspalvelu on ala-arvoista, itse saa kaiken perää kysellä ja useampaan kertaan, siltikään ei välttämättä vastausta tule. Korjauksia ovat nihkeitä tekemään!

Luulen tuon asiakaspalvelun tason vaihtelevan tosi paljon paikkakunnittain. Tuttavat rakensivat honkarakenteen (?) omakotitalon Etelä-Suomeen, ja olivat todella tyytyväisiä. Suositteli sitä firmaa sitten veljelleen, joka asui Kajaanissa. Ja siitä ei koitunut mitään muuta kuin ongelmia ongelmien perään.

Voi olla, että ei koske Muurametaloja, mutta tuli vain mieleeni. Onhan pankkejakin joka paikkakunnalla, mutta vaikkapa Nordean konttoreissa voi saada hyvin erilaista palvelua riippuen paikkakunnasta.

Kiertäisin firman kaukaa. Yritys parhaillaan velkasaneerauksessa. Jos firma menee nurin, niin jäät ongelmien kanssa yksin ja saat vastuut talosta pitkälle tulevaisuuteen. Itse ostin talon ennen velkasaneerausta ja firma pyyhki pöydän puhtaaksi vanhoista velvoitteistaan saneerausohjelmassaan. Samoin käy, jos firma ajautuu konkurssiin.

Kiertäisin firman kaukaa. Yritys parhaillaan velkasaneerauksessa. Jos firma menee nurin, niin jäät ongelmien kanssa yksin ja saat vastuut talosta pitkälle tulevaisuuteen. Itse ostin talon ennen velkasaneerausta ja firma pyyhki pöydän puhtaaksi vanhoista velvoitteistaan saneerausohjelmassaan. Samoin käy, jos firma ajautuu konkurssiin.
Mistäs lähtien tuotevastuutakuu on katkennut väliaikaisen velkojen uudelleen järjestelyn eli velkasaneerauksen vuoksi?
Jos noin olisi niin eikös talofirmojen kannattaisi uittaa 10 vuoden takuut kölin alta vaikka viiden vuoden välein käyttämällä yhtiö saneerauksessa.

Moi palstalaiset!
Meillä muutto pian. Olen ollut tyytyväinen toimitukseen. Kiitettävää arvosanaa en voi antaa kokonaisuudesta, koska viime hetken muutokset olivat vähän työläitä. Toki vikaa itsessäkin, mutta mainostavat kyllä toteuttavan myös yksilöllisiä toiveita. Alkuun olimme hyvinkin tyytyväisiä perusvarusteluun, mutta kun takkoja tutkittiin niin haluttiinkin takka leivinuunilla.
Tuo saneeraus ei ole vaikuttanut millään tavalla. Tai ehkä niin että toimitusaika saatiin vähän nopeammin muuramelta kuin muilta oltaisiin saatu. Tuosta uudesta lämpimästä alapohjasta sain runsaasti kehuja rakennustekniikkaan tutustuneelta tuttavalta. Olihan se kaikessa alumiinisessa ulkoasussaan vaikuttava näky, kun perustukset avattiin pressuista ja talopaketti tuli rekoilla paikalle. Yhdessä päivässä oli liitokset tehty.
Voin suositella rakennustapaa muillekin. Lopultahan se on siitä kiinni miellyttääkö pohjaratkaisu. Meille löytyi tosi hyvä pienin muutoksin.
Terkuin
Ilkka uuden talon portailta!!

Moi palstalaiset!
Meillä muutto pian. Olen ollut tyytyväinen toimitukseen. Kiitettävää arvosanaa en voi antaa kokonaisuudesta, koska viime hetken muutokset olivat vähän työläitä. Toki vikaa itsessäkin, mutta mainostavat kyllä toteuttavan myös yksilöllisiä toiveita. Alkuun olimme hyvinkin tyytyväisiä perusvarusteluun, mutta kun takkoja tutkittiin niin haluttiinkin takka leivinuunilla.
Tuo saneeraus ei ole vaikuttanut millään tavalla. Tai ehkä niin että toimitusaika saatiin vähän nopeammin muuramelta kuin muilta oltaisiin saatu. Tuosta uudesta lämpimästä alapohjasta sain runsaasti kehuja rakennustekniikkaan tutustuneelta tuttavalta. Olihan se kaikessa alumiinisessa ulkoasussaan vaikuttava näky, kun perustukset avattiin pressuista ja talopaketti tuli rekoilla paikalle. Yhdessä päivässä oli liitokset tehty.
Voin suositella rakennustapaa muillekin. Lopultahan se on siitä kiinni miellyttääkö pohjaratkaisu. Meille löytyi tosi hyvä pienin muutoksin.
Terkuin
Ilkka uuden talon portailta!!
Täällä on näköjään keskustelu virinnyt uudestaan muurametaloista kun on johtaja siellä vaihtunut. Itse en ole suurempaa ulostuloa heiltä nähnyt, mutta jonkun verran on juttuja alkanut kuulumaan. Olen töissä rautakaupassa. Rakennutin itse muurametalon kaaaauan sitten ja olen tykännyt. Voi olla edessä muutto toiselle paikkakunnalle ja harkitsen samaisen talon tekemistä uudelleen. Mitä olette mieltä? Vähän kuin kävisi lomalla samassa kohteessa peräkkäin. Maailma jää ehkä näkemättä, mutta ei tule ainakaan pettymystä

Mutta sehän on saneerauksessa eikä konkurssiuhan alla. Velkojat ovat yhdessä omistajien kanssa löytäneet mallin joka on velkojille sopinut. Heillähän siinä on ollut päätäntävalta. Ei ymmärtääkseni ole mitään ongelmaa tilata heiltäkin jos talomalleista tykkää

Mutta sehän on saneerauksessa eikä konkurssiuhan alla. Velkojat ovat yhdessä omistajien kanssa löytäneet mallin joka on velkojille sopinut. Heillähän siinä on ollut päätäntävalta. Ei ymmärtääkseni ole mitään ongelmaa tilata heiltäkin jos talomalleista tykkää
Juuri näin. Konkurssi ja velkasaneeraus on kuin yö ja päivä. Saneeraukseen pääsee talousvaikeuksien ollessa lieviä. Velkojat näkevät saataviensa palautuvan.
Ei mitään ongelmaa toimia firman kanssa joka saneerauksessa.

Yhteistyössä