Muurahaisia astianpesukoneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mies avasi äsken astarin, siellä siis likaisia astioita. Ja astarin pohjalla vilistä muurahaisia, ehkä toistakymmentä eli ei nyt mitään pesällistä sentään.

Miten helvetissä ne on sinne päässeet? Vai luukun ollessa raollaan lampsineet. Meillä on satunnaisesti sisällä jonkun verran muurahaisia. Siis niin että kerralla näkyy 1-6 murkkua eikä mitenkään ongelmaksi asti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se on sitten vesivahinko teilläkin.

Ai onko muurahaiset astianpesukoneessa merkki vesivahingosta vai miksi niin päättelet? Olen puhunut joskus kosteusmittaajan kanssa ja se sanoi, että muurahaiset ei ole merkki vesivahingosta eikä varsinkaan, jos niitä ei ole koko pesää.

Alkuperäinen kirjoittaja alkup.:
Se on sitten vesivahinko teilläkin.

Ai onko muurahaiset astianpesukoneessa merkki vesivahingosta vai miksi niin päättelet? Olen puhunut joskus kosteusmittaajan kanssa ja se sanoi, että muurahaiset ei ole merkki vesivahingosta eikä varsinkaan, jos niitä ei ole koko pesää.

No tilaapa kosteusmittaus, niin saat varman tiedon. Ja kattokaa alapohja kans.

Täysin terveeseen taloon ei muurahaisia yleensä ikinä tule. Korkeintaan jos asutte ihan maanrajassa.

Tällä alueella on paljon muurahaisia ja ne on riesana naapureilla olleet sekä sisällä että ulkona. Minä ekan kerran viime kesänä häädin niitä pois kukkapenkistämme ja sen jälkeen niitä on näkynyt satunnaisesti myös sisällä.

Minä puhuin kerran asiasta kosteusmittaajan kanssa ja hän sanoi, että muurahaiset on ihan normaali ilmiö eikä merkki kosteusvauriosta. Sokeritoukat voi isona joukkona olla merkki siitä, mutta joidenkin muurahaisten takia ei tarvitse kuulemma epäillä yhtään.

Tarkoittanette varmaankin mauriaisia? (mustia ja pieniä muurahaisen näköisiä?) Meilläkin niitä on keväisin pilvin pimein...enkä todellakaan ole koskaan kuullutkaan, että liittyisivät kosteuteen millään lailla. Vaan tietynlaisessa maa-aineksessa ne viihtyvät paremmin kuin toisessa. Meillä on talon alla varmaan tolkuton kasa mauriaisia! Viime kesänä oli ällöä kun ne muuttuivat lentomauriaisiksi ja niitä oli piha mustanaan pannuhuoneen oven kulmalla!

Nyt alkaa ilmat lämpiämään sen verran, että niitä hakeutuu sisätiloihin- sokerit ja kaikki makeat on pidettävä visusti suljetussa purkeissa!!!

Meillä on sama ongelma kuin ap:llä, eli muurahaisia löytyi astianpesukoneesta pohjalta, kun avasin sen. Tietääkö kukaan, millä ne saisi pois? Voiko laittaa muurahaismyrkkyä astianpesukoneeseen, vai turmeltuuko koko kone siitä tms?

Kyllä ne henkensä heittää, kun koneen laittaa päälle. Meiläkin vietetään oikein koko perheen murhatalkoita aina keväisin, kun ne pikkuprkeleet taas vilisee nurkissa. Tänä keväänä vietetään koko taloyhtiön voimin murhatalkoita, kun yritetään myrkyttää ne koko tontilta. Toivotaan että myrkyt tepsii edes hetkeksi.

Yhteistyössä