Muumimukeihin hurahtaneita?

Siis ihan käsittämätöntä. Mä sain meidän vanhasta mukista 140e!! Ja olisin saanut varmaan enemmänkin jos olisin jaksanut vängätä hinnasta. Joka aamu siitä on juotu kahvia eikä tiedetty arvoa kun anoppi mainitsi että "tää on muuten aikas arvokas nykyään".

Miten te jaksatte kerätä jotain mukeja ja pitää niitä jossain lasikaapissa? Tuntu hirveältä tietää se kupin arvo enkä "uskaltanut" enää siitä juoda, joten helpotti kun möi pois :D
 
Faelivrin
Mulla taitaa olla 14 muumimukia kaapissa. En ole niitä vanhoja keräillyt, että kaikki nuo on ihan lähi vuosina kaupasta ostettu, mutta osa on jo sellaisia, joita ei enää kaupoista saa. Kaikki mukit on kyllä silti ihan normaalissa käytössä. Mun ei koskaan pitänyt niitä itselleni hankkia, mutta sitten sain synttärilahjaksi yhden mukin ja siitähän se sitten lähti.. Nyt on jo lautasiakin. :)
 
Joku vuosi sitten myin muutamat arvokkaat mukit. Parista mukista sai yli viisisataa, käsittämätöntä. Meillä niistä juodaan kahvia ja en osaa ajatella niiden arvonnousua. Nämä mukit oli jostain syystä jemmattu ylähyllylle ja unohdettu. Hinnat vaan tuntuu nousevan koko ajan.
 
Mulla taitaa olla 14 muumimukia kaapissa. En ole niitä vanhoja keräillyt, että kaikki nuo on ihan lähi vuosina kaupasta ostettu, mutta osa on jo sellaisia, joita ei enää kaupoista saa. Kaikki mukit on kyllä silti ihan normaalissa käytössä. Mun ei koskaan pitänyt niitä itselleni hankkia, mutta sitten sain synttärilahjaksi yhden mukin ja siitähän se sitten lähti.. Nyt on jo lautasiakin. :)
Mun äiti noita keräsi enkä ikinä vaan käsittänyt sitä. Laitoin ihan "vitsillä" myyntiin torille sen mukin ja hirveästi yhteydenottoja. :D Mies raukka menetti aamukahvikuppinsa..
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
Joku vuosi sitten myin muutamat arvokkaat mukit. Parista mukista sai yli viisisataa, käsittämätöntä. Meillä niistä juodaan kahvia ja en osaa ajatella niiden arvonnousua. Nämä mukit oli jostain syystä jemmattu ylähyllylle ja unohdettu. Hinnat vaan tuntuu nousevan koko ajan.
No jep. Eikä mun ollut mitään järkeä sitä säästää kun ei siitä kukaan enää uskalla juoda kun tietää sen arvon, enkä halua pitää sitä jossain vitriinikaapissakaan.. :D
 
....
Mies meinas antaa mulle sen ruskean nipsu mukin kun se ei kuulemma tee sillä mitään... Mä sitte tyhmänä menin kertomaan että se on arvokas... en sit saanukaan sitä :D
 
Mutta näinhän se menee. Toisen roska on toisen aarre. Huutiksessa olen käynyt aika tiukkoja skaboja kirjoista ja Bamse-vaatteista. Haluamaani kirjaa olen joskus yrittänyt huutaa vuoden eri huudoissa kilpaillen ennen kuin napsahtaa kohdalle. Tiettyjen huutajien tullessa mukaan, tietää että peli on menetetty. Ovat valmiita hutamaan ihan mitä vaan.
 
minä,
Siis ihan käsittämätöntä. Mä sain meidän vanhasta mukista 140e!! Ja olisin saanut varmaan enemmänkin jos olisin jaksanut vängätä hinnasta. Joka aamu siitä on juotu kahvia eikä tiedetty arvoa kun anoppi mainitsi että "tää on muuten aikas arvokas nykyään".

Miten te jaksatte kerätä jotain mukeja ja pitää niitä jossain lasikaapissa? Tuntu hirveältä tietää se kupin arvo enkä "uskaltanut" enää siitä juoda, joten helpotti kun möi pois :D
Olkaa tarkkana ettei mene liian halvalla.
Hurja taisto muumimukista - kauppahinnaksi 3 550 euroa
Hurja taisto muumimukista - kauppahinnaksi 3 550 euroa | Sisustus | Iltalehti.fi
 
Ja tuskin tuo kauppa toteutuu. Huutaja oli hupihuutaja ja myyjä kokemattomuuttaan ei ollut rajannut tunnistautumattomia ulkopuolelle eikä laittanut huutajille pisterajaa.

Mukin pitää olla siis käyttämätön ja tarra kiinni ollakseen todella arvokas. 90-luvun mukeissa tarroja ei tietääkseni ole, mutta ne menee muutenkin. Opin tämän, sillä omistani olin irroittanut tarrat, joten ihan täyttä hintaa en niistä saanut.
 
Mulla ei ollut tarroja ja muki oli 20 vuotta vanha. Ei tullut mieleenkään että jotkut säilyttää tarrat niissä :S

Mutta joo kattelin tässä noita mun viittä mukia (tullut lahjoina) eikä mikään enää ole myynnissä joten ehkä mä siirrän ne tuonne varastoon kasvattamaan arvoaan... :D
 

Yhteistyössä