"Mutku terkka ja naapurikin sanoi, et tää syntyis ennen laskettua.. yhyyy!"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
toista odottaessa terkka povas että menee yli kuten ekakin. Eipä mennyt vaan tyttö napsahti ulos 2päivää ennen LA. Soitti se terkka synnytyssaliinkin (kännykkään) kun en mennyt sovittuna aikana vastaanotolle :D Itse uumoilin että voisikin tulla ajoissa mut sehän idea ammuttiin alas aina vastaanotoilla.

ei kaikkea tarvi ottaa vakavasti ;) tulevat kun ovat valmiit tulemaan!

Hih. Oli kyllä hauska ketju. Mulle terkka vihjailee koko ajan että varmasti menee yli, mutta mistäs se sen tietää meneekö yli vai ei. Sehän voi syntyä vaiks tänään. Mut joo ja sit kysellää kokoajan että joko tuntuu sille että syntyis jo. No kyllähän se tuntuu mutta vauvaa ei vaan näy vaikka miltä tuntuis. Voiku siellä toosas tosiaan lukis se toimituspäivä!

Niinpä! Onneksi itse tajuat hävetä ;)

Tää on kyl kumma täällä et tarvii tulla omasta mielestään ei kiinnostaviin ketjuihin itkemään sitä, kuinka aloitus on turha :D Ei oo meinaan pakko avata kaikkia ketjuja..Mua ainakin kiinnosti kun oon törmänny vähän samaan ilmiöön ja itse pidin kovin kummallisena sitä, että nuori sijaisena ollut terveydenhoitaja alkoi mulle veikkausta tekemään, vaikka itse olen hyvin voiva ja suhtaudun asiaan niin et "syntyy kun syntyy, turha sitä on miettiä etukäteen" ja sen olin tuonut keskustelussa esille.

Mun mielestä on ihmeellistä lietsoa meihin odottaviin sitä ihmeen jännittämistä ja paniikkia, jota tuntuu nyt kaikki toitottavan näillä viikoilla "joko tuntuu siltä et syntyy kohta" (öö mistä sen tuntee tai tietää varsinkin kun esikoinen tulossa), "kyllä toi maha on jo alhaalla", "on toi maha kyl vielä ylhäällä", "synnyttäminen on kyllä yhtä tuskaa, pelottaako jo?" (Ai voiks tästä nyt perääntyä vielä? Auttaako jotain jos pelottaisi?), "Kyllä ne sit käynnistää kun menee yli" (niin siis tässä tosiaan on vielä reilu 2viikkoa laskettuun et jos nyt kuitenkin kaikki ihan vain rauhotuttaisiin ja odoteltais rauhassa ja katsotaan sit miten käy :D)

Kaikesta sitä ihmiset panikoituu ja alkaa jännittämään. Parempi vaan pitää nokka kiinni kokonaan, ettei vaan mammalla tuu paskat pöksyyn kun vähän heittää ilmoille small talkia.

[QUOTE="vieras";28896259]Kaikesta sitä ihmiset panikoituu ja alkaa jännittämään. Parempi vaan pitää nokka kiinni kokonaan, ettei vaan mammalla tuu paskat pöksyyn kun vähän heittää ilmoille small talkia.[/QUOTE]

Parasta on se, kun aletaan esittämään totuuksina asioita mitä itselle on käynyt. "Vaikka sun eka menikin kymmenen viikkoa yli, niin seuraava tulee kyllä kaks viikkoa ennen laskettua, niin mullekin kävi" :D
Onneksi toisella kierroksella nuo osaa ottaa kuten kuuluukin; tyhjänä hölisemisenä.

Parasta on se, kun aletaan esittämään totuuksina asioita mitä itselle on käynyt. "Vaikka sun eka menikin kymmenen viikkoa yli, niin seuraava tulee kyllä kaks viikkoa ennen laskettua, niin mullekin kävi" :D
Onneksi toisella kierroksella nuo osaa ottaa kuten kuuluukin; tyhjänä hölisemisenä.

No enpä ole tuollaisia kuullut, ja kyllä jo ekalla kierroksella ihan olisin osannut ottaa moiset hölynpölynä :D ei se eka raskaus nyt sentään aivoja kuolleta, tietääkseni.

Mulle kyllä ihan sairaalan lääkäri sanoi että uhkaava ennenaikaisen vaara, todennäköisesti syntyy pian, muttei ole syntynyt. Nyt kun viikot alkaa olla pidemmällä, kyllä siinä vähän pettymyskin käy, kun on varautunut lapsen tuloon ja meneekin sitten paljon pidemmälle. Sitä on koko ajan odotusvalmiudessa että koska käynnistyy. Neuvolan terkkari tuskin mitään sanoo synnytysajasta. Eihän ne edes tutki mitään. Neuvolan lääkäri tietää nyt vähän paremmin, mutta niillä mitään ultrauslaitteita edes ole kuten sairaalassa.

[QUOTE="vieras";28896259]Kaikesta sitä ihmiset panikoituu ja alkaa jännittämään. Parempi vaan pitää nokka kiinni kokonaan, ettei vaan mammalla tuu paskat pöksyyn kun vähän heittää ilmoille small talkia.[/QUOTE]

Joo no enpä onneksi ole itse alkanut panikoitumaan tai jännittämään, mutta sen verran kyl tuntuu ihmisillä olevan tarve heittää aika yllättävääkin "small talkia" että en kyllä yhtään ihmettele sitä, että heikommilla tulee ne paskat pöksyyn. Joillain ei tunnu olevan mitään rajaa sille "small talkille" vaan on ihan ok kuulluttaa oman välilihan repeämiset jne. aivan kun nyt kun itsellä on synnytys edessä haluaisit kuulla muiden synnytystarinat... Itse käsitän "small talkin" hieman eri asiana..

mä petyin kun lapsi ei tullukaan LA. :D :D ihan olin varma että se on se toimitusaika! nooh, toisen lapsen aikaan oliki sitten jo "viisaampi"; ettei se LA tarkoita juurikaan mitään ;)

Joo no enpä onneksi ole itse alkanut panikoitumaan tai jännittämään, mutta sen verran kyl tuntuu ihmisillä olevan tarve heittää aika yllättävääkin "small talkia" että en kyllä yhtään ihmettele sitä, että heikommilla tulee ne paskat pöksyyn. Joillain ei tunnu olevan mitään rajaa sille "small talkille" vaan on ihan ok kuulluttaa oman välilihan repeämiset jne. aivan kun nyt kun itsellä on synnytys edessä haluaisit kuulla muiden synnytystarinat... Itse käsitän "small talkin" hieman eri asiana..

"joko tuntuu siltä et syntyy kohta" "kyllä toi maha on jo alhaalla", "on toi maha kyl vielä ylhäällä", "pelottaako jo?" "Kyllä ne sit käynnistää kun menee yli"

nämä laskisin small talkiksi. moisia muita synnytystarinoita välilihan repeämisen mässäilyillä en ole ennen synnytystä kuullut, päinvastoin.

Minulle esikoisesta neuvolan terveydenhoitaja tuumi kohdunsuuta tunnustellessaan rv 35 (ja meillä sen tekee tosiaan terveydenhoitaja kun terveet synnyttäjät ei raskausaikana lääkärille pääse) että melko kypsältä tuntuu ensisynnyttäjän viikkoihin nähden, ja aikaisti pikkuisen viimeistä synnytystapaultraa, joka oli varattuna rv 37+3. Itselläni ei ihmeemmin ollut tuohon sanottavaa, ensimmäinen kun oli niin en tiennyt miltä niillä viikoilla olisi pitänyt tuntua... Ihan hyvä että aikaisti vähän ultraa, sillä rv 37+3 olin jo synnyttämässä. Eihän se tietenkään mikään ennustus ollut ja olisi voinut hyvinkin mennä toisinkin, mutta jotain näkemystä tuolla terveydenhoitajalla kuitenkin tuntui asiaan olevan.

On monta kyllä niitäkin tuttuja, joita on varoiteltu ennenaikaisesta synnyksestä, mutta onkin sitten mennyt laskettuun aikaan tai yli. Mutta ei se minusta silti ole mikään syy suhtautua asiaan välinpitämättömästi, ja ymmärrän kyllä jos tulee sitten vähän pettymyksenä kun synnytykseen on tavallaan varautunut jo vähän aikaisemmin... Eihän ne viimeiset viikot mitään herkkua yleensä ole. En silti ole kenenkään kuullut ottaneen lääkärien sanomisia mitenkään varmoina lupauksina.

[QUOTE="vieras";28896354]Mulle kyllä ihan sairaalan lääkäri sanoi että uhkaava ennenaikaisen vaara, todennäköisesti syntyy pian[/QUOTE]

No tuo nyt on vain järkevää varoittelua. Jos on tosissaan vaara, että lapsi saattaisi syntyä keskosena, niin tokihan lääkärien pitää siitä varoitella.

Mutta sitä en edelleenkään ymmärrä, että huvikseen ilman mitään sen kummempia syitä aletaan spekuloida, että tämä varmaan syntyy silloin ja silloin.

[QUOTE="Vieras";28896602]En silti ole kenenkään kuullut ottaneen lääkärien sanomisia mitenkään varmoina lupauksina.[/QUOTE]

Et ehkä sinä ole, mutta mä olen ollut tosi yllättynyt, kun asiasta keskustellessa saan kuulla argumentteina semmosia, että "mutku se lääkäri sanoi näin ja näin, se tarkisti asian ultralla ja käsin ja sanoi ettei mene laskettuun aikaan saakka". Tähän väliin jotain varovaista mutinaa minulta siitä, miten aika monelle tutulle on sanottu ihan vastaavia asioita ja vauvat syntyneet 41+. "Joo mutta tää lääkäri oli kyllä niin varma, että tää tulee ennen laskettua, et mä uskon kyllä sitä". No mitäpä siihen sitten lisäämään. Oli vähän pitkät kuusi viikkoa äidillä odotella sitä syntymää. Siinä se lääkäri olis kyllä voinut asetella sanojaan vähän toisin :/

Sä oot varmaan vähän sellainen pätijä, en millään pahalla tarkoita :) Mulla on yks kaveri sellainen, että joka asiaan pitää päteä. Mua joskus ärsyttää se niin paljon, että keksin tuekseni vaikka mitä lääkärin lausuntoja, ihan vain saadakseni tyypin hiljaiseksi :ashamed: Tiiän, lapsellista.

Sä oot varmaan vähän sellainen pätijä, en millään pahalla tarkoita :) Mulla on yks kaveri sellainen, että joka asiaan pitää päteä. Mua joskus ärsyttää se niin paljon, että keksin tuekseni vaikka mitä lääkärin lausuntoja, ihan vain saadakseni tyypin hiljaiseksi :ashamed: Tiiän, lapsellista.

Ai. En tajunnut, että se onkin pätemistä, että vähän varoittelee ensikertalaista ystävää siitä, että ne lääkärit eivät ole ennustajia ja että kannattaa silti varautua siihen, että ylikin voi mennä. Kuten monella meidän ystäväpiirissä on mennytkin, vaikka on "lupailtu" mitä. Kun huomasin millä kiihkolla ystäväni näihin lääkärin lupauksiin suhtautui, peräännyin ja aloin myötäillä, että "voihan se toki syntyäkin pian" ja "toivottavasti lääkärin puheet pitävät paikkansa, että pääsette pian pientä ihailemaan" ja muuta tsemppaavaa ja myötäilevää. En siis todellakaan jäänyt pätemään ja jankkaamaan asialla.

Alkuperäinen kirjoittaja en ymmärrä..;28895905:
Kolahtiko? :)

En vaan tajua miten aikuiset, oletettavasti järkevät ihmiset, joilla ei ole sen suurempia taipumuksia käydä ennustajilla muutenkaan, menettävät järkensä, kun kyse on synnytyksen käynnistymisajankohdasta..

Samaan kastiin menee toki ne, jotka hölmistynyt ilme naamallaan klikkaavat auki kaikki mahdolliset sähköpostilinkit ja syöttävät tilitietonsa Etelä-Afrikkaan, koska viestin mukaan ovat voittaneet miljoona puntaa.

Missä maalaisjärki??
Aamen. Tätä palstaa kun lukee niin välillä menee usko ihmiskuntaan, niin käsittämättömiä taulapäitä täällä pyörii. Jos olisin nainen niin häpeäisin koko sukupuoleni puolesta. Ikävä kyllä ne joille älyn lahjoja ei ole suotu ovat saaneet suvunjatkamiseen vastaavasti aivan liian hyvät lahjat joilla pääsevät tuottamaan ja kasvattamaan lisää tolloja tähän maailmaan.

Itselläni lääkärit ennustelivat, että yli menee ja reilusti lasketun ajan, koska paikat olivat niin kiinni viimeisessä ultrassa. Sitten olikin pieni järkytys, kun lapsivedet menivät 40+0 ja lapsi syntyi seuraavana päivänä. Mie kun olin varautunut tekemään vaikka mitä jouluunkin liittyvää ja hoitopöydänkin tavarat olivat vielä paketeissa. Mukava oli niitä laittaa esille siinä vaiheessa, kun lapsen kanssa tultiin kotiin. Tuo opetti, että ei näemmä pidä uskoa kovin paljon noihin lääkäreiden puheisiin, koska koskaan ei tiedä miten käy.

Yhteistyössä