mustikkapiirakka apuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :))
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:))

Vieras
tietäskö joku sellasen mustikkapiirakan ohjeen,mihin taikinaan tulee perunajauhoja?sellanen ohut pohja ja ne mustikat vähän uppoo sinne taikinaan..yritin googlata,mut en löytäny..kiitos jos joku tietäs tän:))

mun ohje on

4 munaa
3dl sokeria
vaahdoksi

6dl vehnäjauhoja
2tl leivinjauhetta
2tl vanilliinisokeria
sekota

200g rasvaa sulaksi

rasva vaahdon joukkoon ja vuorotellen jauhot sekä 2dl maitoa

toi maito/jauho määrä riippuu aina vähän mistä jauhoistaki vissiin, mut suunnilleen.

oon sit tehny tuon saman gluteenittomana eli luotaisesti gluteenitonta jauhoa ja perunajauhoa laittanu. eihän se ihan yhtä hyvä ole, mutta tuoreeltaan ihan ok.

muuta ohjetta mulla ei sulle ole, mutta pistän tämän tähän nyt, jos sattuu ettet vastauksia saa =)

4 munaa
3 dl sokeria
100 g voita tai margariinia
4 dl vehnäjauhoja
3½ rkl perunajauhoja

Täyte:
n. 600 g mustikoita ( ja sokeria)
TAI 6-7 dl mustikkahilloa

1. Laita uuni kuumenemaan 200 astetta
2. Sulata rasva mikrossa tai hellalla kattilassa
3. Vaahdota munat ja sokeri. Huomaa, että vaahdon pitää olla oikeasti vaahtoa, valkoista, ja sellaista, että kun piirrät vatkaimilla taikinasta kahdeksikon, se jää hetkeksi vaahdon päälle.
4. Sekoita jäähtynyt rasva vaahtoon. Älä käytä enää sähkövatkainta, vaan sekoita tästä lähtien taikinaa nuolijalla tai puulastalla.
5. Sekoita vehnäjauhot, leivinjauhe ja perunajauho toisiinsa erillisessä astiassa.
6. Lisää jauhoseos siivilän läpi vähän kerrallaan varovasti sekoittaen.
7. Levitä taikina uuninpellille leivinpaperin päälle.
8. Peitä pohja mustikoilla (ja mausta sokerilla). Huomaa, että jos käytät kaupan pakastealtaan mustikoita, niihin on jo lisätty sokeri.
9. Paista noin 30-40 minuuttia.

Yhteistyössä