Mustelma munasarjassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummasteleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummasteleva

Vieras
Kokeillaanhan toisenlaisella otsikolla, kun kukaan ei vastannut äskeiseen aloitukseeni. Siis onko kellään kokemuksia tällaisesta kuulema aivan yleisestä vaivasta? Olin tutkittavana järkyttävien mahakipujen vuoksi ja diagnoosini oli, et mun toisessa munasarjassa on verenpurkauma ja kun rakko täyttyy ja painaa sitä, niin se aiheuttaa ne kivut. Itse en ollut kuullut moisesta aiemmin, mut kipu oli kyllä suorastaan kauhea, kun jouduin odottamaan vessaan pääsyä. Itku pääsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
hematooma, veren täyttämä kysta..
Auts, kokemusta on :x

Onko se sama asia, kun lääkäri ei puhunut mulle mitään kystasta? Sanoi vaan, et siellä on jostain syystä jokin verisuoni napsahtanut poikki. Millaset oireet sinulla oli tai kuin se huomattiin?

okei elikäs kysta. no se on kyllä aika yleinen vaiva. meikälläki oli alkuraskauden aikana vähän yli 2 senttiä läpimitaltaan oleva kysta oikeessa munasarjassa ja voi helvetti että se oli kivulias! tuntu niinku joku ois yrittäny repiä munasarjoja irti |O |O |O

Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva:

Onko se sama asia, kun lääkäri ei puhunut mulle mitään kystasta? Sanoi vaan, et siellä on jostain syystä jokin verisuoni napsahtanut poikki. Millaset oireet sinulla oli tai kuin se huomattiin?

Mulla on ollut kystia, jotka lopulta pamahdellu hajalle ja sitä aluetta johon veri on valunut, on kutsuttu hematoomaksi. Hematooma= mustelma.

Johdatin ehkä harhaan.. Verisuonen katkeaminen on kai eri asia. Kipu saattaa olla samanlaista :|

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

okei elikäs kysta. no se on kyllä aika yleinen vaiva. meikälläki oli alkuraskauden aikana vähän yli 2 senttiä läpimitaltaan oleva kysta oikeessa munasarjassa ja voi helvetti että se oli kivulias! tuntu niinku joku ois yrittäny repiä munasarjoja irti |O |O |O

Enpä nyt sitten tiedä, oliko se se vai vaan verenpurkauma kuten lääkäri sanoi. Tilaisinkohan aikaa tohtorille, ettei tartteisi miettiä. Arveluttaa, kun kipu on kuitenkin aika lailla laajalla alueella. Tähän saakka alaoikealla, mutta nyt koskee jo keskellekin. Mistähän ne kystatkin tulevat? Muistelen, et joskus mulla on kyllä niitäkin todettu, mut tällasta kipua ei ole ennen tarvinnu kärsiä.

Katsottiinko tulehdusarvot? Helpottaako se siis aina vessassa käynnin jälkeen hetkeksi?

Joo, tulehdusarvot oli normaalit. Ja vessassa käynti helpottaa. Se järkyttävin kipu häviää pöntöstä alas. Muutoin vaan jomottaa ja vihloo.

Alkuperäinen kirjoittaja kummasteleva:
Katsottiinko tulehdusarvot? Helpottaako se siis aina vessassa käynnin jälkeen hetkeksi?

Joo, tulehdusarvot oli normaalit. Ja vessassa käynti helpottaa. Se järkyttävin kipu häviää pöntöstä alas. Muutoin vaan jomottaa ja vihloo.
En ole mikään lääkäri eikä tarkoitus viisastella, mutta täytyyhän toi olla joku, joka painaa rakkoa. Siis ei luulis, että pelkkä veri vaan joku "patti" eli kysta?? Mun mielipide vaan
:ashamed: