Mustasukkaisuus..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sähikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sähikäinen

Vieras
Kyllä taas ottaa päähän,taas kerran ja aina sama ongelma..
Nyt miehen ex-vaimo otti taas kerran yhteyttä ja kertoi että lapsi ei saa meillä tarpeeksi huomiota ja varsinkaan isältään kuulemma huomioi minua liikaa eikä tytärtä..Mikä on tarpeeksi?se että yhdessä harrastamme kaikkea kivaa,teemme matkoja,pelaamme pelejä,käymme elokuvissa ja pidämme häntä meillä enemmän kun on sovittu..Suon heille myös omaa aikaa jotta tytär saa kaiken huomion itseensä ( isin ainokainen) ja saa isältä sitä huomiota jota hän äitinsä mielestä meillä kaipaa..Rakkautta ja huomiota ei lapselta puutu..Mieheni puuttuu tosi paljon lapsen asioihin ja aivan varmasti suo lapselle tämän kaipaamansa huomion..
Mitä tehdä??miten saisin lapsen ymmärtämään että minä kuulun isin elämään..enkä olisi aina paha äitipuoli..Ihan viaton olehan vanhempien eroon..Äitikö tässä huomiota vain kaipaa..?

Lapsi voi todella kaivata isäänsä niin paljon, että läsnäolosi vaivaa. Niin ikävää kuin se sinulle onkin. En usko, eikä ole fiksua, heti epäillä äitiä.

Minä en usko, että voit juurikaan lapsen tunteita muuttaa. Sinä ajattelet, että et eroa aiheuttanut. Mutta sinä ajattelet aikuisen tavoin. Lapselle on aivan sama miten vanhemmat erosivat.

Hän varmasti haluaisi isän kokonaan itselleen. Ei lapsen tunteet muutu, vaikka tekisit mitä, jos ne eivät ole muuttuakseen. Minusta lapselle on annettava siihen oikeus.

En syytä lapsen äitiä,itseasiassa hän on käynyt aivan saman tilanteen läpi..Mutta luulen että hän tekee vain asiasta suuremman kun se onkaan..Emme mekään usko kaikkia juttuja jota lapsi meille kertoo äidistään..Ettei vaan kerjäisi huomiota äidiltään näillä jutuilla kun se näyttää äitiin tehoavan..Uskon että vanhemmilla niin äidillä kun isälläkin on oikeus onneen ja tunteisiinsa.Lapsen tunteita ei unohdeta mutta eikö sekin merkitse jotain että vanhemmat ovat onnellisia kun että he asuisivat yhdessä ja olisivat onnettomia..Uskon että lapsi vaistoisi sekin..Uskon että asia ottaa oman aikansa mutta loppupelissä kaikki ovat kumminkin onnellisia..Onhan muutos suuri..Voimat vaan ovat välissä aika lopussa..Minusta lapsella on oikeus myös onnellisiin vanhempiin..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 12:30 Kaunis Aamu kirjoitti:
Lapsi voi todella kaivata isäänsä niin paljon, että läsnäolosi vaivaa. Niin ikävää kuin se sinulle onkin. En usko, eikä ole fiksua, heti epäillä äitiä.

Minä en usko, että voit juurikaan lapsen tunteita muuttaa. Sinä ajattelet, että et eroa aiheuttanut. Mutta sinä ajattelet aikuisen tavoin. Lapselle on aivan sama miten vanhemmat erosivat.

Hän varmasti haluaisi isän kokonaan itselleen. Ei lapsen tunteet muutu, vaikka tekisit mitä, jos ne eivät ole muuttuakseen. Minusta lapselle on annettava siihen oikeus.

Joo taas.
Lapsella on oikeus tunteisiinsa, mutta niin on aikuisillakin.
Uusperheessä on monenlaisia tunteita pinnalla, ja niihin auttaa vain aika, aika ja aika. Lapsen pillin mukaan ei kuitenkaan tanssita, vaan lapsen on totuttava aikuisten päätöksiin. Koski ne sitten uutta kumppania tai mitä tahansa.
Ap:n kirjoituksessa juuri miehen exä oli ottanut yhteyttä eli siinä tuskin oli mistään "epäilystä" kysymys, mitä lienet epäilyllä sitten tarkoittaneenkin.
Kertoo exän kypsymättömyydestä aika tavalla, että soittelee ja analysoi miehelle saako lapsi tarpeeksi huomiota uuden kumppanin ja lapsen kertoman perusteella. Kaiken paras olisi jättää se entinen rauhaan niin välttyisi nolaamasta itse itsensä.
Lapsella on toki aina toive olla vanhemmalleen se ainoa mutta jos tarkoituksena olisi saada aina vanhempien täysi ja jakamaton huomio, ei varmaan ole syytä hankkia sisaruksiakaan tätä estämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.12.2005 klo 12:30 Kaunis Aamu kirjoitti:

On annettava oikeus mihin? Haluta isä itselleen kokonaan? Entä uuden puolison oikeus? Kai hanelläkin on oikeuksia parisuhteessa?

Haluta voi mitä vaan, jo lapsena.. Mutta kun tämä maailma on sellainen ettei täällä kaikki mene omien halujen mukaan. Siihen on paras oppia jo lapsenakin.

No vaikuttaa kyllä kovasti siltä että äiti sitä huomiota kaipaa...Voihan lapsi kertoa kokevansa itsensä hieman ulkopuoliseksi uudessa perhejärjestelyssä(ja tuskin on ainoa!) ja äiti sitten ylireagoi!!Aika auttaa...tylsää, mutta totta! :hug:

Yhteistyössä