Mustasukkaisuus omasta lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "outoa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"outoa"

Vieras
Musta on alkanut tuntua nololta, kun miehen siskon tyttö (pian 2v.) tuntuu tulevan aina kylässä ollessa mun syliini ja tuo kirjoja luettavaksi yms. Eihän siinä muuten mitään, mutta tämän lapsen isä näyttää olevan asiasta jotenkin mustasukkainen ja kutsuu lapsen monesti luoksensa mun sylistä tai sitten heittää jotain tyyliin "ai ei iskän syli kelpaa". En erityisemmin edes pyydä tyttöä koskaan luokseni, mutta osaan kyllä jutella lasten kanssa ja kaipa se tyttö sitten jostain syystä minusta tykkää. Usein tulee sohvalla just mun viereeni temppuilemaan ja halimaan. Jotenkin tuntuu toisaalta tyhmältä torjuakaan tyttöä, että isä voisi ottaa lapsen omaan syliinsä. En ole edes lapsen kummi (mieheni on), joten kai hän jotenkin katsoo, ettei mun tarvitsisi olla niin paljon heidän lapsensa kanssa. Tosi typerä tilanne, etenkin kun mulla on aika paljon kokemusta lasten hoidosta (vaikkei omia vielä olekaan) ja vietetään aika paljon aikaa miehen siskon perheen kanssa. Pitää vissiin kohta alkaa välttelemään tyttöä ettei isä loukkaannu... :O

Eikä tarvitse vältellä tyttöä eikä ainakaan missään nimessä torjua, kyllähän sen nyt itsekin ymmärrät... Voithan heittää jotain leikillisesti takaisin, ettei se haittaa ja kivaahan se vain on olla varasylinä välillä tms.

meillä taas veljen tyttö (vajaa 2v.) tulee aina mielellään minu syliin, tai jos kaatuu niin itkee minulle ja pitää puhaltaa. tosin vanhemmat ei onneksi ole mustasukkaisia.
suosittelen samaa kuin Ooo, eli sanot vanhempien kuullen että kiva kun muutkin lapset viihtyvät sylissä ym. voi tosiaan johtua siitä että isä luulee sinua häiritsevän lapsen syliin tuleminen. jotku aikuiset eivät pidä siitä että vieraat lapset tulevat syliin :(

Jotenkin en ole osannut tulkita isän käytöstä ollenkaan niin, että hän pelkäisi minun olevan vaivaantunut. En ole ainakaan mielestäni aikaisemmin käyttäytynyt niin, vaan pikemminkin olen oikeasti halunnut ottaa lapsen syliin ja kuunnellut juttuja. Musta tuntuu jotenkin, että isä on mustasukkainen siitä, että voin osata hoitaa lasta, vaikka omia ei olekaan...joistain kommenteista käynyt tämä myös ilmi. Ehkä siinä on vaan sitä pätemisen tarvetta ja kun huomaakin, että muutkin osaavat, niin ei tiedä mitä tekisi....

Mä olen iloinen joka kerta, kun kyläpaikasta löytyy lapselle mieluinen varasyli. Mä saan kyllä ihan riittävästi ihokontaktia muutenkin :) Eli mun mielestä aika outo suhtautuminen tuolla lapsen isällä.

Niin se piti sanoa, että kyseinen isä on aika paljon töissä ja siis poissa kotoa, joten voisikohan johtua siitä tuo mustasukkaisuus. Tyttö ei edes vielä sano ollenkaan sanaa "isi" vaan aina huutelee vain äitiä...sekin tuntuu olevan aika kova pala...

minusta ei ole hyvä jos vanhemmat ovat mustasukkaisia lapsesta. etenkin isä jonka tehtävä on lapsen elämässä luoda turvallisuutta . mies jolla on tällaisia oireita ei ole useinkaan henkisesti ok.

Joo eipä kannata alkaa lasta välttelemään tuollaisen takia, sillä siinä saattaa lapsikin kärsiä. Jos asia vaivaa itseä, ja jos ei ole kovin läheinen tämän mustasukkaisen henkilön kanssa, niin ehkä voisi sitten läheisemmän, eli tässä tapauksessa lapsen äidin kanssa puhua asiasta. Kysyä, että onko hän huomannut tällaista ja kehottaa ottamaan asia puheeksi. Mustasukkaisuuden tunne on inhottava ja se voi pahentua, joten siihen olisi hyvä puuttua varhaisessa vaiheessa.

Yhteistyössä