Mustasukkainen - syystäkö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellamaaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ellamaaria,sinun nais2ystäväsi2 flirttailee avoimesti miehesi kanssa ja sinä et saisi siitä tehdä numeroa,vai?
Minun mielestäni voisit kyllä n.s. ystävällesi asiasta huomautta,että et pidä hänen flirtistään sinun miestäsi kohtaan,koska se osoittaa ettei hän arvosta teidän suhdettanne paskaakaan.
Sattuu olemaan kokemusta tällaisesta ystävästä,halusin olla suurpiirteinen,kunnes he olivat sängyssä,kyllä siinäkin sitten"ystävä"selitteli ja hän on todellakin entinen ystävä.
Hän halusi aina kaikki miehet lopulta saada itseensä ihastumaan,sehän on sairaus,huomionhakuisuus,ei ole itsetuntoa ja sitten täytyy peilata onko pidetty,flirttaamalla kaikkien kakslahkeisten kanssa.
Anna kenkää ystävällesi vaan,ei hän ole ystävyyden arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja on huomionhakuinen:
Ellamaaria,sinun nais2ystäväsi2 flirttailee avoimesti miehesi kanssa ja sinä et saisi siitä tehdä numeroa,vai?
Minun mielestäni voisit kyllä n.s. ystävällesi asiasta huomautta,että et pidä hänen flirtistään sinun miestäsi kohtaan,koska se osoittaa ettei hän arvosta teidän suhdettanne paskaakaan.
Sattuu olemaan kokemusta tällaisesta ystävästä,halusin olla suurpiirteinen,kunnes he olivat sängyssä,kyllä siinäkin sitten"ystävä"selitteli ja hän on todellakin entinen ystävä.
Hän halusi aina kaikki miehet lopulta saada itseensä ihastumaan,sehän on sairaus,huomionhakuisuus,ei ole itsetuntoa ja sitten täytyy peilata onko pidetty,flirttaamalla kaikkien kakslahkeisten kanssa.

On kokemusta samasta. Tiedän monia naisia, joiden yksinkertaisesti on saatava mies kuin mies. Ystävyydestä ei niin väliä - ystävyydellä on vain välinearvo. Siitä päästään taas aiheeseen: narsismi. On tavallisempaa kuin väitetään ja tutkimustulokset osittavat tai sitten heitä liikkuu tietynlaisissa piireissä tilastoja enemmän.

Luulenpa, että ystävättäresi on narsisti, nauttii huomiosta ja valloittamisesta. Hänelle sattui miehessäsi hyvä peli itselleen. Voi olla, että miehelläsi samanlainen valloittamisen halu. Toisaalta on hyvä muistaa, että kuka tahansa nauttii toisten positiivisesta huomiosta ja yhteisitä hauskoista jutuista. Varmaan niin tekisit itsekin.

Mistä syntyy mustasukkaisuuden tunne? Tunnet varmaan itsesi ohitetuksi, et saa riittävästi huomiota. Toisaalta läheisten keskinäisen flirtin havaitseminen voi lamaannuttaa. Mitä enemmän toisesta välittää, sitä pikemmin lamaantuu, menee sanattomaksi. Se ei helpota tilannetta. Mutta koko jutun ydin on siinä, että olet ilmeisesti tekemisissä narsistien kanssa. Sellaiset henkilöt saavat toisen mielen hämmennyksiin. Voi olla tarkoituskin hämmentää, alistaa, aiheuttaa ristiriitaisia tunteita. Jos oikeasti alkaa tuntua, ettet tiedä, missä mennään ja mitä mies sinulle puhuu, ja vaikka hän vakuuttaa, ei synny aitoa luottamusta, niin kannattaa sinun lopettaa suhde ajoissa.

Voi nimittäin käydä niinkin, että jäät roikkumaan suhteeseen, joka vain tuottaa tuskaa, perustuu valheisiin, vakuutteluihin ja hyväksikäyttöön. Kannattaa lukea netistä narsismin kuvauksia suhteita aloittaessaan. Voi oivaltaa paljon ja merkityksellistä. Se voi auttaa näkemään ja ymmärtämään paremmin kokonaisuutta ja omia epämääräisiä tuntemuksia.

On juttelemista ja sitten on juttelemista. Ei ole oikein korrektia alkaa nyhjäämään kaverin poika-tai tyttöystävän kanssa koko illaksi. Se herättää pahaa verta, ja se on epäkohteliasta seurueen muita jäseniä ja omaa partneria kohtaan. Ja on aivan varmaa ettei miehesi sinulle myönnä että oikeassa olet, kylläpä siinä viisari värähti kun tuon kaverisi näin.

Tunneasioissa etenkin naisilla on hyvin herkkä vaisto aistimaan mitä ilmassa liikkuu, varsinkin oman partnerin suhteen. Uskon että näit ja kuulit jotain tavallisuudesta poikkeavaa kemiaa kaverisi ja poikaystäväsi välillä. Sitä taas on mahdoton sanoa tässä vaiheessa mitä siitä seuraa. Kiinnostus voi jatkua tai sitten hiipua omia aikojaan. Mutta et ole hullu etkä lapsellinen, kuten jotkut besserwisserit tuossa edellä yrittivät sinulle väittää. Katsele miten juttu kehittyy, jos mitenkään, ja ota asia puheeksi jos tuollainen meno jatkuu.

Miltähän miehestäsi muuten tuntuisi, jos sinä vuorostaan istuisit koko illan juttelemassa intensiivisesti jonkun hänen kaverinsa kanssa etkä olisi miestäsi huomaavinasikaan? Sitähän voi tietysti kokeilla, jos tilaisuus sattuu kohdalle.

On tyypillistä että seurusteleva, ja varsinkin vastikään seurustelun alkanut mies katselee naisia, eikä osaa käyttäytyä seurueessa parempaa puoliskoaan kunnioittavalla tavalla. Se on ehkä osaamattomuutta, ajattelemattomuutta, mutta sen voi tulkita myös siten ettei mies ole tarpeeksi paneutunut suhteen onnistumiseen, vaan on edelleen haku päällä ja innostuu herkästi uusista tuttavuuksista. Monihan on varmasti kokenut "true-loven" eli sen että KUKAAN ei tunnu miltään, vain "hänen" kanssaan on kiva jutella...eli ...jos juttua piisaa muiden kanssa niin rakkauskokemuksen voimakkuus / kokemisen tapa ei ainakaan vastaa odotettua..paitsi toki vakiintuneemmissa parisuhteissa joissa kaikki on jo sanottu. On myös tyypillistä että kauan seurustellut ja naiseensa siksi kyllästynyt mies katsoo naisia illanviettotilanteissa. Jännittävää illanviettoa joillekin miehille on se, kun oma nainen on ihan siinä vieressä ja "kielletty panetus" kolahtaa munaskuihin. Useimmat urokset kuvittelevat jopa liikaa omasta hämäystaidostaan, ja luulevat että vaimo ei huomaa mitään, jos vain muistaa välillä tarkistaa että vaimo istuu edelleen samalla paikalla ja lasi on täynnä.

Olen joskus ollut joskus itse myös "se PAHA nainen", jonka kanssa jonkun hengettömän varpusen upea urho on alkanut juttelemaan illanviettotilanteessa. Olen aina välittömästi tajunnut seksuaalisen jännitteen tilanteessa, vaikka olen toki saattanut kysyttäessä muuta väittää. Kukaan mies ei turhia rupattele naiselle, jolle ei ole joko seksuaalista tai ammatillista käyttöä, varsinkin jos oma siippa istuu vieressä.

Vastaavasti olen myös toisinaan saanut katsoa vierestä, kun elämäni rakkaus on etsinyt tylsään elämäänsä mielenkiintoa juttelemalla minua kauniimpien naisten/naisen kanssa baarissa. Ja tottakai sama pätee; seksiä seksiä, ja mieluiten vieraan kanssa.
En osaa ottaa yleispätevää kantaa koko asiaan, mietin vain että mihin nainen yleensäkään tarvitsee miestä?

Seuraksi, toveriksi, purkinvaajaksi ja lampunvaihtajaksi?

Eikö tärkeämpää ole ystävät ja harrastukset, elämän ilo ja raikkaus. Ei anneta miehen pilata sitä kaikkea. jos mies elämämme pilaa, niin syy on kuitenkin oma. Mitäs annoit pilata.

Ja millainen mies ei petä...? ja millainen on tosirakkaus? Ei minkäänlainen..kaikki pettää, ja kaikki naiset pettää, sillat pettää ja peräreikä pettää. On vain olosuhteet, mielentila, mielenlaatu ja syyt ja seuraukset. Oppia ikä kaikki.

kukaan normaali ystävä tekisi toiselle sellaista, että nappaisi härskisti toisen "uuden" miesystävän samassa tilassa edes sivummalle ja intensiiviseen keskusteluun. Siis ei kukaan normaali tekisi niin. Siksi alustavasti "varoisin" kyseisen naisen seuraa, jos se aina-vaan tekee samoin, kuin mitä alkuperäinen on tarkoittanut.

Jos meidän tuttavapiiriin tulisi eronneelle henkilölle uusi pari, niin ilman muuta me ottaisimme hänet keskusteluun mukaan, mutta niin, että kaikki olisimme porukassa. Tämä luo turvallisen ystävyyssuhteen kaikkien välille, eikä luo kireyttä kenenkään välille..

Alkuperäinen kirjoittaja on huomionhakuinen:

Sama tilanne oli itselläni, kerran annoin anteeksi ja melkein toisenkin.
Nykyisen mieheni kun tapasin ja juttu meni vakavaksi, kerroin suoraan ajatukseni ystävälleni ja annoin sen "ystävyys-suhteen" mennä enkä päivääkään ole valintaani katunut.
Kyse ei siis ollut siitä, että olisin epäillyt omaa miestäni, vaan siitä etten halunnut pilata tätä juttua edes mahdollistamalla sitä tilannetta että "ystäväni" yrittää jotain mikä jää mieleeni eikä sieltä hevillä pois lähde.
Joskus täytyy vaan olla hyvä itselleen ja hankkiutua eroon ihmissuheista jotka tuovat suurimmaksi osin vain pahaa mieltä.
Tsemppiä tulevaisuuteen!

Olen antanut asioiden tasaantua ja päätynyt tällä hetkellä toimivimpaan ratkaisuun. Tapailen ystävääni yksin. En siis ole lainkaan järjestämässä pitoja kotiimme, koska juuri nyt asia on minulle aika herkkä ja haluan lujittaa parisuhdettani.

Vietämme mieheni kanssa yhteisiä vapaailtoja kaksin, tapaamme molemmat omia ystäviämme yksin ja vierailemme tiettyjen ystävien luona yhdessä. Turha tässä on itselleen pahaa mieltä ehdoin tahdoin tuottaa.

ikävää, että ette pysty tapaamaan ystäviä yhdessä. itse olen samoilla linjoilla muutaman muun vastanneen kanssa - nimittäin että pillastuit turhasta. esimerkki: olen sitoutunut parisuhteeseen upean miehen kanssa. hän on hyvännäköinen (ainakin minusta :)) ja todella seurallinen. hänellä on tuttavia ja aktiviteetteja vaikka muille jakaa, ja käydessään poikien kanssa baarissa hän usein tutustuu uusiin ihmisiin ja on välittömästi heidän kanssaan kaverit. hänellä on myös naispuolisia ystäviä. en silti näe syytä kitua mustasukkaisuudessa. hän nyt vain on sellainen, ja hänen seurallisuutesa on yksi luonteenpiirre, johon hänessä alunperin rakastuin. jos hän juttelee jonkun naisen kanssa, ok, saatan välillä suutahtaa, mutta yleensä järki tulee väliin ja sanoo, että se nyt vain on hänen tapaistaan. pian hän tuleekin takaisin minun luokseni ja näyttää kyllä koko jengille, kenestä hän on oikeasti kiinnostunut. minä itse asiassa olen paljon pidättyväisempi julkisten hellyydenosoitusten suhteen.

toisaalta poikaystäväni paras kaveri on aivan mahtava tyyppi. olemme samalla alalla ja olemme jopa ryhtyneet suunnittelemaan yhteistä työprojektia, sillä meillä synkkaa todella hyvin. pidämme usein pitkiä aivoriihiä ja olemme joskus puhuneet toistemme päälle parikin tuntia, kun olemme oikein innostuneet keskustelemaan, väittelemään tai ideoimaan jotakin asiaa. onko miesystäväni mustasukkainen minusta? no ei todellakaan, eikä siihen olisi edes mitään syytä. minä olen rakastunut häneen, ja hänen kaverinsa on puolestaan kiinnostunut aivan eri naisesta, yhteisestä ystävästä.

muutenkin minun kaveripiirini on aika sekalainen. kerran, en muista enää miksi, jouduin laskemaan, kuinka monta miestä ja kuinka monta naista lähimpään kaveripiiriini kuuluu, ja jouduin valehtelematta miettimään kysymystä. en osaa ajatella kavereitani miehinä ja naisina, vaan he ovat ketä ovat. miesten ja naisten välillä voi siis toden totta olla platonista ystävyyttä ja jopa lämmintä toveruutta ilman että siihen liittyy seksiä, flirttiä tai muita taka-ajatuksia. unohtaisit sinäkin sen pienen eron ja ryhtyisit nauttimaan ihmissuhteista, ei mies- tai naissuhteista...

Ellamaaria, et ole ollenkaan hullu etkä turhasta pillastunut. Uskon nimittäin sinua, kirjoitit hyvin.

Tässä on tapahtunut hienoista ylilyöntiä nyt ensinnäkin ystävättäresi taholta. Mielestäni hänen käytöksensä on tyhmää. Hän on huomannut yhtäkkiä uuden miehen - sinun kaverisi - ja kokeillut kepillä jäätä. Kun vastakaikua on tullut, hän on lähtenyt viemään sitä eteenpäin. Näin monetkin naiset käyttäytyvät, mutta ystävättäreltäsi on jäänyt nyt huomaamatta se sääntö, että toisen miehiin ei kajota. EI edes näin "viattomalta" tuntuvalla tavalla.

Puhua, nauraa ja jutella voi, mutta meillä kaikilla on olemassa se tietty raja, jonka yli ei astuta. Se ei tietenkään näy missään, mutta olemassa se on. Koska huomasit tämän tilanteen ja se aiheutti sinulle kiusallisen olon, se merkitsee sitä, että raja on ylitetty. Juttelemisella ja juttelemisella on eronsa.

Kyllä miehesi on aivan selvästi viehättynyt tästä naisesta. Ne, jotka neuvovat, että "usko miestäsi, kun hän sanoo rakastavansa vain sinua," ovat tietysti periaatteessa oikeassa, mutta eihän asia niin yksinkertainen ole. Ja kukapa mies nyt menisi tuossa tilanteessa sanomaan, että on ihastunut johonkin toiseen naiseen? No ei tasan yksikään, vaikka olisikin ihastunut.

Myös miehesi on käyttäynyt väärin. Kun ollaan yhdessä liikenteessä, silloin ollaan yhdessä. Varsinkaan ei juututa kenenkään vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa liian tiiviiseen "jutusteluun", koska se joka tapauksessa loukkaa sitä omaa seuralaista.

Tilanne on tässä vaiheessa vaikea. Ns. kissan pöydälle nostaminenkin vain tekisi jutusta turhan ison. Paras tapa olisi varmaan vain se, että jatkat kaikkea niin kuin ennenkin. Missään tapauksessa ei kannata lähteä pitämään näitä kahta erossa toisistaan.

Jatkan vielä. Siis tarkoitan, että mikään väkisin erottaminen ei kannata, se tekee jutusta vain turhan näkyvän ja keinotekoisen. Anna asioitten mennä omalla painollaan. Mutta totta kai kannattaa suojella itseään, eli jos ei tunnu hyvältä lähteä samassa seurassa viihteelle, älkää lähtekö. Mitäpä sitä turhaan itseään kiusaamaan.

Outoa tuollainen ystävän käytös. Kavereiden miehet jätetään rauhaan ja jos vielä tiedetään oman ystävän olevan mustasukkaista sorttia, niin silloin ei edes kaverillinen flirtti sovi kuvioon. Mielellään jäyheä suhtautuminen eli välttää liiallista hymyilyä tai silmiin katsomista jutustellessa, ettei tule väärinymmärryksiä. Pahinta on loukata omaa ystävää omalla käytöksellä ja vieläpä tiedostaen tilanteen!

Alkuperäinen kirjoittaja oih ja voih:
Outoa tuollainen ystävän käytös. Kavereiden miehet jätetään rauhaan ja jos vielä tiedetään oman ystävän olevan mustasukkaista sorttia, niin silloin ei edes kaverillinen flirtti sovi kuvioon. Mielellään jäyheä suhtautuminen eli välttää liiallista hymyilyä tai silmiin katsomista jutustellessa, ettei tule väärinymmärryksiä. Pahinta on loukata omaa ystävää omalla käytöksellä ja vieläpä tiedostaen tilanteen!

voi hyvänen aika, ettäkö oikein kavereiden pitäisi istua uuden mies/naisystävän läsnäollessa tuppisuuna, hymyilemättä ja katsomatta silmiin! kyllä siinä uusi mies/nainen tunteekin olonsa tervetulleeksi... minun kaveripiireissäni jokainen uusi tyyppi otetaan avoimesti ja rennosti vastaan, kysellään kuulumiset ja elämäntilanteet ja jutellaan niin kuin kaverille ainakin.
jos minun miesystäväni kaverit olisivat istua mököttäneet kuvailemallasi tavalla, olisin kyllä ollut melko loukkaantunut ja kokenut, että seuraani ei kaivata. samoin olisin närkästynyt, jos omat kaverini ottaisivat uuden miesystäväni (tai hitto vieköön, vaikka naisystävän, jos sellaisen joskus intoutuisin hankkimaan) vastaan em. tavalla.
hankkikaa itsetunto!

No varmaan jokainen normaaliälyinen ymmärtää, ettei tarvitse olla kuin myrkyn niellyt. Tarkoitin lähinnä sellaista liiallista silmiin tuijottelua ja suoraan MIEHELLE hymyilyä. Siis sellaista käytöstä, että se lipoo jo flirtin rajoilla. Otapa huomioon asiayhteys ja mieti sitten millaista käytöstä voi tulkita sopivaksi tai sopimattomaksi. Järjen käyttö sallittua!

Ihan nauratti, kun mietin et kaverit vaan istuis tuijotellen vuoroin seiniä vuoroin pöytää ja murahtelis kypsänä, kun toinen tuo miehensä näytille XD

En taas ymmärrä näitä vastauksia.. Kyseessä siis kaksi varattua ihmistä, jotka keskustelevat keskenään yhteisessä illanvietossa. Ja ihan nauravatkin. Ja istuvat vierekkäin. Onpa hurjaa. Kyllä minun kaveripiirissäni ihmiset saavat keskustella keskenään, intensiivisestikin, ilman mitään mustasukkaisuusdraamoja. Jos heillä nyt sattuu olemaan samanlaiset kiinnostuksen kohteet tms, niin niistäkö ei saa puhua? I
Itse olisin vain tyytyväinen jos mieheni ja ystäväni tulisivat hyvin juttuun keskenään. On taas tosi kapeakatseista alkaa syyttelemään kumpaakaan flirttailusta tai iskemisestä. Ap:n huono itsetunto tässä taitaa vaan olla kyseessä..

Oikein on että Ellamaria 'jätti' ystävänsä, sillä ei ole savua ilman tulta. Todennäköisesti jotain oli kehkeytymässä niiden kahden välille, mutta tilaisuuksien loputtua juttu loppui siihen. HYVÄ! Jokaisen naisen/miehen tulee ajatella vain omaa onnellisuuttaan. Eikö Sanassakin sanota: Rakasta lähimäistäsi niinkuin ITSEÄSI. Tulkitsen sen niin että ensin olen minä itse sitten vasta ne muut...

Yhteistyössä