Mustapäitä ja hajua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ällöttävä aihe. Mutta mulla ongelma. Mustapäitä tulee aina nenään. Puhdistelen aina ihon hyvin. Ihonpuhdistusgeeliä. Mustapäitä torjuvaa ainetta. Kasvovettä. Lisäksi jos kynsillä vedän nenänvartta pitkin (silleen, et ne ihohuokoset puhdistuu) niin se iho haisee. Vai haiseeko vaan se rasva joka tulee ihohuokosista? Mitä mä teen ton nenän kanssa. Ja tämä ongelma on siis vaan nenässä (lisäksi vähän leuassa samaa vikaa).

Kertokaa! :)

[QUOTE="vieras";27377006]Oletko varma etteivät ne ole kätesi/kynnenalusesi jotka haisevat? En ole kuullut, että mustapäät haisisivat.[/QUOTE]

Olen varma. Mä olen tosi tarkka puhtauden suhteen. Siksi mua hämää tää juttu...

Rasvaa (tai öljyä, olisi paras) paremmin, älä käytä alkoholia tai hajusteita tai silikoneja sisältäviä ihonhoitotuotteita. Salisyylihappoa sisältävää mietoa pesuainetta.

[QUOTE="Anne";27377042]Rasvaa (tai öljyä, olisi paras) paremmin, älä käytä alkoholia tai hajusteita tai silikoneja sisältäviä ihonhoitotuotteita. Salisyylihappoa sisältävää mietoa pesuainetta.[/QUOTE]

Mikä pesuaine sisältää salisyylihappoa? :)

[QUOTE="vieras";27377072]Mikä pesuaine sisältää salisyylihappoa? :)[/QUOTE]

En ole ihan varma. Itse käytän tällä hetkellä sinkkiä sisältävää Avonin puhdistusvaahtoa ja salisyylihappoa erikseen sellaisena nestemäisenä kuorintana. Pikaisen etsinnän jälkeen ainakin Neutrogena apteekista, salisyylihappo vähentää rasvoittumista (>mustapäät).

Kyllä se tali haisee. Ainakin mulla. Mulla on reilusti tukkeutuneita ihohuokosia leuassa. Ollut "aina". Kosmetologilla käyn säännöllisesti puhdistuksessa ja kotihoito tuotteet pitäisi olla ok. N. kerran kuukaudessa puristelen niitä itse kosmetologin ohjeiden mukaan ja voi että se "tuotos" haisee..

Tali haisee, tai minusta se tuoksuu oudon makealle, ei siis pahalle. Mulla tulee selkään iso kova patti, ilmeisesti talirauhanen joka aina tukkeutuu. Sieltä tulee paksua kovaa matoa metritolkulla ja aina haistelen sitä kun tuoksuu niin hyvälle :)

Yhteistyössä