Mustan värin "palauttaminen" vaatteisiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miuhau
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miuhau

Vieras
Onko kellään kokemusta esim. tosta Back to black -värinapista? (Vai onko se nappi?)

Toimiiko hyvin - eli muuttuuko kulahtanut musta "uudemman" näköiseksi?
Kestääkö tulos pesua?
Värjääkö kauheasti konetta, tai ihoa tai muita vaatteita kostuessaan?

Ja vielä jos on tietoa: löytyykö ko. tuote ihan tavan marketeista, ja paljonko mahtaa maksaa?

Tack.

Nyt en tiedä moisesta napista mitään, olen vaan värjännyt vaatteet mustalla värillä uudelleen. Se kestää pesua, ja kone ei värjäydy. Ihoa ei värjää: ainakaan kun noudattaa värjäysohjetta.
Mä olen tuon värin ostanut kangaskaupasta, mutta kai niitä muuallakin on, ja hintaa yhdellä paketilla on noin kympin verran muistaakseni. Punnitse ensin ne vaatteet, mitä olet ajatellut värjätä, niin tiedät montako paketia tarvitset.
Muita kuluja tulee vielä suolasta.

Toimisko tää linkki, tässä tietoa: http://www.transmeri.fi/index.phtml?s=239

Itel kokemusta dylonin wash & dye-värjäyspusseista. On siis väri että suolat mukana, tarttee vaan viskata pesukoneen mukaan ja noudattaa muuten noita ohjeita. 3x 40c pesuohjelma pitää näköjään ohjelman mukaan pestä: eka värjäyspussilla, toinen pyykit sisällä normaalil pesuaineella ja kolmas tyhjänä pesuaineella. Tuo jäljellä oleva pussi näyttää maksaneen muutama vuos sit 8e, eli 10e luokkaa on. Ja värjää puuvillaa 1kg verran täysin mustaksi.

Ei värjännyt konetta. Värjätyt vaatteet ei värjänneet muita (toki pessyt tummat keskenään edelleen) ja nuo mitkä nyt ei pesussa oo käyneet (on raapimapuussa kiinni) näyttää pitäneen ihan hyvin värinsä tämän pari vuotta, vaikka ovat ihan suorassa auringonvalossa välillä.

Oon siis värjännyt yhen kirkkaansinisen hupparin (niin että siit tuli murrettu sininen koska ei ollu täysin puuvillaa) ja kasan farkkukankaita tuota raapimapuuta varten ja mielestäni jotain muutakin mutta en muista enää mitä. Meillä siis kissa raapii mielummin farkkua kuin tuota varsinaista raapimapuunarua, joten vanhat farkut on päässeet hyötykäyttöön enkä jaksanu katella pelkästään sinikirjavaa raapimapuuta, joten nyt siinä on mustaa seassa :)

Yhteistyössä