Musta tuntuu että meidän lapsesta tulee lellipentu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun vihdoin 6 vuoden jälkeen saadaan lapsi, niin musta tuntuu ettei pystytä siltä mitään kieltämään.
Meidän koirakin on lellipentu.

Onko kellään muilla lellipentuja?

Öö, teidän koirakin on "lellipentu"? Mitä mahtanet tarkoittaa tällä? Meidänkin lapsesta tulee varmaan jonkun silmissä lellipentu, mutta tärkeintä on että opettaa hänelle nöyryyttä ja kiitollisuutta vastapainoksi kaikelle sille, mitä hän saa tavaroiden ja lelujan muodossa. Itsellesi teet kiusaa, jos annat kaiken.. Muuten et selviä edes kauppareissusta ilman 20 euron lisämenoa lelujen takia. "Mää haluan, anna nyt mun ostaa.."

Et ole ainoa jonka lapsi on lellitty. Meillä on vain yksi lapsi ja perheemme isä antaa lapsellemme kaiken mitä hän vaan keksii pyytää. Minä taas olen se '' Pahis'' ja tyhmä vanhempi, mutta kun pikkuhiljaa opettaa lapselle että se ei saakkaan kaikkea niin sitten se helpottuu. Tsemppiä!

No meidän koiralla on kori täynnä leluja, kurapuku ja toppapuku ja tossut, saa paljon huomiota, hyvä käytös palkitaan aina (huonoon ei reagoida).

Ollaan jo ostettu osa vauvantarvikkeista, kaikki uutena. Ainoastaan vaatteet saatu käytettynä.
Mä olen itse köyhästä 4 lapsen yh-perheestä, eikä meillä ollut aina edes rahaa ruokaan, saati vaatteisiin. En yritä sitä paikata ostelemalla omalle lapselle kaikkea, mutta jotenkin pelkään että se menee siihen. Olen koko aikuisikäni ostellut itselleni aina uusia vaatteita ja sitä mitä mieli tekee, kun kerran on varaa.

Minusta lasta saa hemmotella. Ei kai ne tavarat sitä lasta pilaa, jos muuten kasvatus on ok? Ajattelen, että vain harvalla on nykyisin rumat/vanhat vaatteet. Taitaa olla normaalimpaa olla hyvinpuettu... Omassa lapsuudessa kuljin itsetehdyissä vaatteissa. Jäkikäteen ajatellen olisi ollut mukavampi sulautua joukkoon ja kulkea seppälän muotivaatteissa kuten muutkin tytöt!

Yhteistyössä