8 vuoden parisuhde päättyi kuukausi sitten ja exällä jo nyt julkisesti uusi nainen. Ja musta tuntuu pahalta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "surullinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"surullinen"

Vieras
TIEDÄN, että niillä ei ole ollut meidän suhteen aikana vielä mitään. Juttu on alkanut n.reilu viikko meidän eron jälkeen ja kulkevat jo julkisesti yhdessä joka paikassa.
Ja on mulla oikeus tai ei, niin TUNTUU PAHALTA!
Tulee ihan sellanen katkera olo, et "ai näin vaikea meidän ero sulle oli?! Ai näin tärkeä mä sulle olin?!"
Vaikka asia ei oliskaan niin, niin siltä musta tuntuu.
Mies on vapaa tekeen elämällään mitä haluaa, mutta silti mua surettaa tää.
Noin, sainpahan jonnekin myönnettyä "ääneen" tämän asian.

Ei se tarkoita ettetkö olisi merkinnyt hänelle jotain. Varmasti olet, jossin vaiheessa. Mutta ehkä hän on jo ollut aika kauan irti teidän jutusta, niin että tunteet oli kuollut jo erossa.

Mä koin tollaisen kun erosin ensimmäisestä miehestäni (ei lapsia). Halusin yrittää. Halusin yrittää löytää sen tunteen. Halusin koska toisella oli minua kohtaa vielä tunteita. Hän ol/oni ihana ihminen, väärä mies vaan minulle. Eron jälkeen olin hyvin valmis jo nopeaa uuteen suhteeseen. Tai no en nyt sännännyt suinpäin. Vaan lähdin maailmalle töihin. Mutta muistan se että en pätkääkään entistäni kaivannut. Ensin se tuntui oudolta. Olimmehan olleet yhdessä liki 9 vuotta. Hämmennyin itsekin. Mutta sitten tajusin että olin ollut "tunteeton" jo niin kauan että ero todellakin oli se viimeinen niitti. Varmasti olisin uuteen suhteeseenkin voinnut lähtä - mutta valitsin uran luomisen maailmalla.

Eli et ole ollut arvoton. Eikä sua ole korvattu. Teillä on historia ja sinne taatusti mahtuu hetkiä joita exäsi muistaa lämmöllä. Sinä itse olet hieman eri vaiheessa vielä tunteinesi tässä kohtaa. Se tasoittuu ajanmyötä. Tsemppiä

• Tykkää
Reactions: Jehnny Tightlips
8 vuotta ja viikon jälkeen uus.. hmm... ei sun tarvitse siitä naisesta kauaa huolehtia, selkeä laastarisuhde joka kaatuu kohta omaan mahdottomuuteensa.

Tietenkin tuntuu pahalta,miten voisi olla tuntumatta? Tunnet vaan rehellisesti kaiken minkä tunnet,käsittelet parhaasi mukaan ja yrität ottaa vaan samalla askeleita eteen.

Mutta ei ne miehetkään mitään robotteja ole, et varmasti ole unohtunut vielä miehen mielestä ja teidän vuodet säilyy aina miehenkin muistissa.

Tsemppiä!

Ehkä tosiaan laastarisuhde. Miehillä vaan on kumma tapa käsitellä eroa, tosin, eipä me naisetkaan taideta sen kummempia olla. :hug:

itse koin juurkin saman muutama vuosi takaperin. ei minunkaan ukkoni mielestään pettänyt kun ei sen naisen kanssa seksiä harrastanut ennen eroa mutta minusta se on kyllä pahempaa pettämistä että alkaa tarkotuksella lähentymään jonkun kanssa "ystävänä" ja jatkaa vielä sittenkin kun ihastuu ja pikku hiljaa siirtääkin tunteensa siihen toiseen ja yhtäkkiä onkin niin helvetin helppoa erota siitä pitkäaikaisesta kumppanista jonka kanssa on perhettäkin. onhan siihen saanu siltä sympaattiselta korvaltakin tukea ja ymmärrystä että ei se vaimo sua ymmärrä, ota ero. se on sitä nykyaikaa että omaa napaa vain tuijotellaan ja mitä itse muka ansaitsee siitä viis kehen sattuu ja mitä tapahtuu. mulle oli kauhea shokki että mun mies käyttäytyi yhtäkkiä kuin maailman pahin vihollinen eikä ollutkaan enää mun puolella ja samassa veneessä niin kuin aina ennen. omaa syyllisyyden tuntoaan lepytti sillä että teki minusta maalitaulun omalle pahalle ololleen. ei riittänyt että olin vuosikausia vaivihkaisen vittuilun kohteena ja stressinpurkuvälineenä, eron jälkeen piti tehdä minusta kunnon sakokaivo kaikelle mikä hällä menee huonosti. uusi suhdeppa tietenkin sitte kukoistaa kun ei tarvikaan enää vaimoon purkaa pahaa oloa kun on se eksvaimokin..

Voi olla myös laastarisuhde. Itse en oikein ymmärrä lohtusylejä, kun en semmosia osaa kaivata menetettyäni juuri tietyn ihmisen (se laastarisuhde ei sitä korvaa), mutta joillekin se on tapa käsitellä asiaa. Ihmisellä voi myös olla tunteita useaa ihmistä kohtaan. Exä ei välttämättä ole päässyt yli erosta vaikka olisikin jo uudessa suhteessa.

:hug:
Pystyn samaistumaan niin tuohon,oma exä lähti 7vuoden jälkeen ja heti uuteen suhteeseen joka jatkuu edelleen.
Itselle tuli mieleen että mikä on sitten laastari suhteen kesto yleensä? tai miten se eroaa siitä et onko uusi jo odottamassa vai tuleeko myöhemmin. mulle moni sano kun ero tuli että exän ja tän uuden suhde tulee todennäköisesti kestämään kun se oli jo katsonut uuden mun tilalle,kukaan ei ees sanonut et ei se kastä et on vaan laastari et meneekö se sitten niin et jos uusi on jo valmiina niin kestää ehkä paremmin kuin se et tapais vasta eron jälkeen.

Mutta kyllä se helpottaa,oikeesti.Ite en uskonut siihen vaikka kaikki sitä sanoi mutta nyt huomaan et kyllä se on pikkuhiljaa helpottanut ja joka päivä lisää,vaikka siitä on jo puolitoista vuotta niin joka päivä mennään yksi askel eteenpäin. kaikki ne kliseet mitä sanotaan niin kyllä ne vaan paikkaansa pitää. Voimia!

Joo, tiedän tuntee minäkin: 15 vuoden jälkeen mies ilmoitti että se riitti sitten. Ja kun kysyy, onko hänellä toinen, vastaus on ettei kommentoi. Että en ole nähnyt toisen kanssa, mutta miksipä sitä ei sitten sanoisi, ettei ole ketään, jollei ole ketään?

Ja pahalta tuntuu, uskomattoman pahalta. Olisin toivonut, että mieskin olisi surrut meidän eroa yksin, mutta ei :-/ Ollaan puheväleissä ja juteltu paljon ja se on selvinnyt, että mies on jo vuosia tehnyt omassa päässään eroa, puhumatta minulle mitään. Ihan hirveältä tuntuu tuokin, koska itse ajattelin todella pitkään, että meidän liitto on puhuttavissa kuntoon. Eli hän on todellakin ollut valmis uuteen suhteeseen jo paljon ennen minua. Ollaan puhuttu myös siitä, että meillä on ollut hyviä hetkiä ja yhteiset lapset eli en koe itseäni arvottomaksi. Nuo katkeruuden, surun ja mustasukkaisuuden tunteet on kuitenkin todellisia eikä niitä kannata kieltää! Aika parantaa haavat ja uusi suhde viimeistään :-)

Minulla samantyyppinen kokemus vuosien takaa. Menin täysin pois tolaltani kuultuani miehen uudesta suhteesta. Mies oli varmaan tehnyt "erotyön" mielessään paljon aiemmin kuin ilmoitti aikeistaan. Koin sen todella epäreiluksi. Varsinkin, kun hän ei ikinä kertonut eron syytä tai muutenkaan kommentoinut mitään. Nyt tuosta on aikaa jo 15 vuotta ja olen uusissa naimisissa. Silti, vieläkin haluaisin tietää syyt tunteiden haalenemiseen ja eroon. Ihminen kaipaa ymmärrystä oman elämänsä tapahtumille.

Toisenlainen näkökulma.
Tein eroa mielessäni noin 2vuotta ennen kuin sitten ilmoitin miehelle että ei tässä ole enää vaihtoehtoja. Yritin tuona aikana puhua miehen kanssa siitä, ettei suhteemme ollut hyvä. Hän ei suostunut keskustelemaan.
Kun sitten olin päätöksestäni kertonut miehelle ajattelin ettei piiiitkään aikaan mitään uutta miestä kuvioihin tule, mutta niinhän siinä kävi että pari viikkoa meni ja tapasin täysin sattumalta miehen, joka tuntui alusta asti kliseisti sanottuna siltä oikealta.
Nyt olen onnellinen tuon miehen kanssa, jonka silloin tapasin. Minulla ei ollut exää kohtaan mitään tunteita ollut pitkään aikaan ennen eroa, sen osoittaa sekin että en tuntenut yhtään mitään vaikka hän romahti täysin kun sanoin että laitan avioeropaperit menemään.
Elämä voi heittää. Sitä saattaa tavata sen suuren rakkauden, elämän kumppaninsa, kun sitä vähiten odottaa.

:hug:
Pystyn samaistumaan niin tuohon,oma exä lähti 7vuoden jälkeen ja heti uuteen suhteeseen joka jatkuu edelleen.
Itselle tuli mieleen että mikä on sitten laastari suhteen kesto yleensä? tai miten se eroaa siitä et onko uusi jo odottamassa vai tuleeko myöhemmin. mulle moni sano kun ero tuli että exän ja tän uuden suhde tulee todennäköisesti kestämään kun se oli jo katsonut uuden mun tilalle,kukaan ei ees sanonut et ei se kastä et on vaan laastari et meneekö se sitten niin et jos uusi on jo valmiina niin kestää ehkä paremmin kuin se et tapais vasta eron jälkeen.

Eihän sellainen, joka on itse pitkän harkinnan jälkeen kumppaninsa jättänyt, tarvitse laastaria. Silloin tunteet exää kohtaan on usein kadonneet jo ennen eroa, joten uuden suhteen voi aloittaa puhtaalta pöydältä. Laastarisuhteet on petettyjä ja jätettyjä varten. Ja muuten, myös exää voidaan sitten käyttää laastarina, sitä kannattaa varoa. Häntä koipien välissä paluuta yrittävä mies tai nainen saattaakin vaan olla hakemassa turvaa ja paikkaamassa sydänsurujaan, kun uusi rakas jätti.

Mutta voi laastarisuhteetkin kestää ja muut suhteet kaatua, vaikka tietysti parempi alkuasetelma on suhteilla, joihin molemmat osapuolet lähtee ilman käsittelemättömiä menneisyyden tunnelatauksia.

Yhteistyössä