Musta timantti sormuksessa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Onko kellään mustaa timanttia sormuksessa?
Jos jollain on,niin millainen sormus,mistä ostettu ja hintoja? :)

:wave: Huhuu,eiks kellään ole mustaa timanttia sormuksessa tai joissain muussa korussa?

ei ole - tosin eipä ole ollut syytä ostaa timangeja muutamaan vuoteen... (sain timanttisormuksen per lapsi, sen jälkeen olen kieltäytynyt koruista, ne on kamalan epäekologisia ja epäeettisiä. Mut tää on mun oma valinta.)

Se musta "timantti" näyttää muovilta, ei timantilta. Mitä se oikeasti on, lasiako? Timantti ei ole mustaa, se on varmaa. Kemiallisesti värilliset jalokivet on timanttia jossa on epäpuhtautta joka aiheuttaa värin. En millään käsitä, mikä voisi aihetuttaa timanttiin mustan värin. Eli todella epäilen sen "timanttiutta". Ei siitä ainakaan pidä maksaa kovin paljoa...

Ei se siis minustakaan pöllömmän näköinen ole, sopisi miehelle.

Timantti on alkujaan hiiltä (luonnollisesti) ja mitä mustempi se on, sitä huonolaatuisempi timantti kyseessä. Musta timantti on siis timanttipiireissä se edullisimmasta päästä oleva. Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin kultaseppään ja tiedustella lisää. :)

[QUOTE="vieras";23646336]ei ole - tosin eipä ole ollut syytä ostaa timangeja muutamaan vuoteen... (sain timanttisormuksen per lapsi, sen jälkeen olen kieltäytynyt koruista, ne on kamalan epäekologisia ja epäeettisiä. Mut tää on mun oma valinta.)

Se musta "timantti" näyttää muovilta, ei timantilta. Mitä se oikeasti on, lasiako? Timantti ei ole mustaa, se on varmaa. Kemiallisesti värilliset jalokivet on timanttia jossa on epäpuhtautta joka aiheuttaa värin. En millään käsitä, mikä voisi aihetuttaa timanttiin mustan värin. Eli todella epäilen sen "timanttiutta". Ei siitä ainakaan pidä maksaa kovin paljoa...

Ei se siis minustakaan pöllömmän näköinen ole, sopisi miehelle.[/QUOTE]
Miusta musta timantti on mielenkiintoinen ja ihan kaunis kivi sormuksessa,ei miusta näytä muoviselta.Mustasta timantista en oikein ole tietoja löytänyt,mutta on kai sekä värjättyjä että luonollisen värisiä mustia timantteja ja se on myyjien ilmoitettava.Olis ollu kiva kuula muiden kokemuksia.Mies ostaa miulle joka vuosi hääpäiväksi sormuksen.Näin kyllä netissä pelkästään kivien hintoja lähtien 4e kpl- 500e kpl mutta ihan sormuksien hintoja ei löytynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Kultasepän miniä;23646356:
Timantti on alkujaan hiiltä (luonnollisesti) ja mitä mustempi se on, sitä huonolaatuisempi timantti kyseessä. Musta timantti on siis timanttipiireissä se edullisimmasta päästä oleva. Kannattaa ottaa yhteyttä johonkin kultaseppään ja tiedustella lisää. :)
Niin,tänä iltana lueskelin vähän tietoja timanteista,alkoi nimenomaan mustat timantit kiinostaa.:)
Kiitos tiedoista,ehkäpä jossain vaiheessa kyselen kultasepältä tietoja.:)

Miusta musta timantti on mielenkiintoinen ja ihan kaunis kivi sormuksessa,ei miusta näytä muoviselta.Mustasta timantista en oikein ole tietoja löytänyt,mutta on kai sekä värjättyjä että luonollisen värisiä mustia timantteja ja se on myyjien ilmoitettava.Olis ollu kiva kuula muiden kokemuksia.Mies ostaa miulle joka vuosi hääpäiväksi sormuksen.Näin kyllä netissä pelkästään kivien hintoja lähtien 4e kpl- 500e kpl mutta ihan sormuksien hintoja ei löytynyt.

Mä oon niin herkkis, että sen Unkarin kaivoslieteonnettomuuden jälkeen ei oo jalometallit kiinnostaneet näin "turhan päiten" eli koruina. Jalometalleilla on toki paikkansa esim. elektroniikassa. Ja timantit useinmiten kaivetaan lapsi- tai orjatyövoimalla.

No, ei mun takia.

Mä ostan miehelle hääpäivänä aina työkaluja, tänä vuonna saa moottorisahan. mä saanen shampanjaa tai jotain kallista viiniä.

[QUOTE="vieras";23646375]Mä oon niin herkkis, että sen Unkarin kaivoslieteonnettomuuden jälkeen ei oo jalometallit kiinnostaneet näin "turhan päiten" eli koruina. Jalometalleilla on toki paikkansa esim. elektroniikassa. Ja timantit useinmiten kaivetaan lapsi- tai orjatyövoimalla.

No, ei mun takia.

Mä ostan miehelle hääpäivänä aina työkaluja, tänä vuonna saa moottorisahan. mä saanen shampanjaa tai jotain kallista viiniä.[/QUOTE]
No tietääkseni mustia timatteja löytyy myös suomesta,joten tuskin ainakaan nuita kotimaisia timantteja ei ole lapsi- tai orjatyövoimalla kaivettu.:)
Mies halusi perinteen hääpäivän sormuksen ostamisesta joka vuosi,joten sormus ja hyvää kuohuviiniä miulle ja miehelle ostan jonkin korun,riipuksen tai sormuksen,jotain mistä hän pitää.:)

No tietääkseni mustia timatteja löytyy myös suomesta,joten tuskin ainakaan nuita kotimaisia timantteja ei ole lapsi- tai orjatyövoimalla kaivettu.:)
Mies halusi perinteen hääpäivän sormuksen ostamisesta joka vuosi,joten sormus ja hyvää kuohuviiniä miulle ja miehelle ostan jonkin korun,riipuksen tai sormuksen,jotain mistä hän pitää.:)

Löytyy Suomesta? No sitten en ihan taatusti ole timanttia vaan mustaa kiveä.

Mikä - kuten sanoin - on ihan hyvän näköistä korussa! Mua vaan ottaa päähän, että sanotaan timantiksi jotain, mikä ei todellakaan ole. Tämä ei siis ole syytös ap:ta kohtaan vaan korukauppiaita.

ette oo vissiin olleet kauaa naimisissa... Mihin sormiin aiot laittaa esim 20 tai 50 sormusta? vai onko teillä määräaikainen sopimus?

Mulla on neljä, kihla- ja vihkisormus, samassa sormessa saman sarjan "esikoisen synnyttämisestä" saatu ja oikean käden nimettömässä kuopuksentekosormus.

Mulla on tietty prinssinnakit sormina, mutta en käsitä miten saisin yhtään enempi mahtumaan. Vierekkäisissä en halua pitää (naarmuuntuu ja sattuu törkeästi jos joku puristaa kättä tai itse puristaa jotain ja nahka jää väliin), pikkusormessa ja etusormessa en osaa pitää kun teen kirjoitustyötä (sekä kynällä että tietokoneella, kummassakin liiat prikat häiritsee).

[QUOTE="vieras";23646393]Löytyy Suomesta? No sitten en ihan taatusti ole timanttia vaan mustaa kiveä.

Mikä - kuten sanoin - on ihan hyvän näköistä korussa! Mua vaan ottaa päähän, että sanotaan timantiksi jotain, mikä ei todellakaan ole. Tämä ei siis ole syytös ap:ta kohtaan vaan korukauppiaita.[/QUOTE]
Muistaakseni näin luvin jostain nettisivuilta,että suomestakin löytyy ja pitäisi kyllä olla timantteja,korukauppiaathan pitää ilmoittaa onko aito timantti vai esim. synteetinen timantti,taitaa tosin huijareitakin olla,jotka eivät pelaa rehellistä peliä.Pitää vaan olla tarkkana eikä ostaa mitä tahansa.:)
Juu nättihän tuo musta kivi on sormuksessa,tosin miun vihkisormuksessa on jo musta kivi,ei musta timantti kuitenkaan.:D

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="www";23646405]ette oo vissiin olleet kauaa naimisissa... Mihin sormiin aiot laittaa esim 20 tai 50 sormusta? vai onko teillä määräaikainen sopimus?

Mulla on neljä, kihla- ja vihkisormus, samassa sormessa saman sarjan "esikoisen synnyttämisestä" saatu ja oikean käden nimettömässä kuopuksentekosormus.

Mulla on tietty prinssinnakit sormina, mutta en käsitä miten saisin yhtään enempi mahtumaan. Vierekkäisissä en halua pitää (naarmuuntuu ja sattuu törkeästi jos joku puristaa kättä tai itse puristaa jotain ja nahka jää väliin), pikkusormessa ja etusormessa en osaa pitää kun teen kirjoitustyötä (sekä kynällä että tietokoneella, kummassakin liiat prikat häiritsee).[/QUOTE]
Ollaan myö oltu viis vuotta naimisissa,heinäkuussa kuusi :) eli jonkin verran on jo sormuksia kertynyt,no ei oo kyllä määräaikaista sopimusta,toivottavasti sormuksia kertyykin paljon :D
En mie pidä kaikkia sormuksia sormessa,eli jotkut sormukset on välillä rasioissa ja välillä vaihtelen sormuksia,kihla- ja vihkisormukset on ainoot,joida pidän jatkuvasti.On ainakin valinnanvaraa sormuksissa,ei ehdi kyllästyä,kun voi vaihdella.:)
Minuu ei sormukset häiritse,jos ei olis yhtään sormusta sormessa,tuntisin itseni alastomaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kultasepän miniä;23646356:
On olemassa mustia timentteja jotka on kestävämpiä kuin kirkkaat ja kiiltävät timantit, koska niissä on tavallista hiiltä mukana. Se on harvinaisempi ja vaikeammin leikattava joten sen pitäisi olla arvokkaampi.

On olemassa mustia timentteja jotka on kestävämpiä kuin kirkkaat ja kiiltävät timantit, koska niissä on tavallista hiiltä mukana. Se on harvinaisempi ja vaikeammin leikattava joten sen pitäisi olla arvokkaampi.
Totta, aidot luonnon mustat timantit on kestävämpiä ja kalliimpia,sitten on myös halvempia lämpökäsiteltyjä timantteja,jolloin timantti tummenee mustaksi käsittelyssä.

Mulla on sormuksessa 12 mustaa timanttia. Ihan normi timantteja ovat, värjättyjä vain ja eivät eroa muuten mitenkään aidoista mustista timanteista, jotka on kai aika harvinaisia. Värille ei ajan kanssa tapahdu yhtään mitään, kestävät muutenkin kuin tavalliset timantit ja itselle ainakin aivan nappivalinta valkokultaiseen sormukseen. Olivat vielä ilahdutukseksi vielä aika halpojakin ja koko komeuden sai teetettyä rapialla parilla tonnilla :)

Yhteistyössä