musta-ja punaherukoita pakkanen täynnä. Mitä niistä vois tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti
Turkilmas
Nimim. uusavuton :ashamed: . Mä oon tehnyt kiisseliä niin että on ollut muita marjoja mukana. Mutta se ei oikein tahdo käydä kaupaksi. Eli jotain muuta pitäis keksiä... mutta mitä?

Tuli mieleeni että vois opetella tekemään vispipuuroa. Mutta mitä marjaa siinä sitten käytetään? Voisko noita siihen laittaa?

Vispipuuroo voi tehdä melkein mistä tahansa marjasta. Me tehdään varmaan 3 kertaa viikossa marjarahkaa (tehosekoittimella sekaisin rahkaa, banaania ja sekalaisia hedelmiä ja marjoja NAM!) Se on enemmänkin kuin itsetehtyä jogurttia.

Turkilmas
Okei, eli ainakin vispipuuroa kokeilen. Ei kait se voi mikään maailman vaikein juttu olla :snotty: . Mutta entä jotain muuta vielä? Marjoja kun on PALJON ja syksyllä tulee taas lisää :)

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja oo-nikki:
Vispipuuroo voi tehdä melkein mistä tahansa marjasta. Me tehdään varmaan 3 kertaa viikossa marjarahkaa (tehosekoittimella sekaisin rahkaa, banaania ja sekalaisia hedelmiä ja marjoja NAM!) Se on enemmänkin kuin itsetehtyä jogurttia.
Loistavaa, tämä idea otetaan kiitollisuudella vastaan :) :flower:

tee mamman marjapiirakkaa, voit laittaa sekaan muitakin marjoja niin ei tule niin hapan :) päälle vaniljavaahtoa :p

muffinsseja voisit kanssa kokeilla tai jotain sen tapaisia? ja noitahan voi kokeilla vaikka johonkin suolaiseen ruokaankin :) itse laitoin kerran karpaloita pizzaan ja vadelmia kanakastikkeeseen, tulee hyvää!!

Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jugurtin ja puuron kanssa. Rahkan kanssa.

Punaherukkanektarista olen tehnyt jäätelöä. njam kinuskikastikkeen kanssa.

Nektarit voi lantrata ihan mehuksi...
Mites tommosta nektaria sitten tehdään?

Rollolainen
jos itselläsi on syömisen vaiksue, niin lahjoita jollekin joka syö ne. Varmaan löytyy vaikka naapurista joku "köyhä" pehe joka haluaa. Äläkä änä vuonna jkerää niin paljon, jos ei tule syötyä.Meillä marja tloppui nopsaan pakkasesta, ollaan jouduttu ostamaan omat puolukat ym

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Toy story:
Mehuakin voi keittää jos mehumaija löytyy.
Meillä anoppi tekee noista marjoista mehua, eli löytyy myös nestemäisessä muodossa :D.

Eikä mulla oo mehumaijaa :/
ei tartte maija. keität vaan ja siivilöit roipeet pois. Niitä roppeita voi keittää useamamn kerra, irtoaa ylättävän paljon mehua

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Jugurtin ja puuron kanssa. Rahkan kanssa.

Punaherukkanektarista olen tehnyt jäätelöä. njam kinuskikastikkeen kanssa.

Nektarit voi lantrata ihan mehuksi...
Mites tommosta nektaria sitten tehdään?
Mä kyllä tein ihan isossa kattilassa. En omista mehumaijaa. Keitin marjat kattilassa, siivilän läpi ja pulloon pakkaseen. Taisin laittaa sokeria mukaan. En tiedä onko mehu vai nektari oikea termi, mutta lantraamatta tuota ei kyllä pysty juomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
jos itselläsi on syömisen vaiksue, niin lahjoita jollekin joka syö ne. Varmaan löytyy vaikka naapurista joku "köyhä" pehe joka haluaa. Äläkä änä vuonna jkerää niin paljon, jos ei tule syötyä.Meillä marja tloppui nopsaan pakkasesta, ollaan jouduttu ostamaan omat puolukat ym
Mut usein käy niin, että kerrankin kun on pakkanen täynnä, ei tuu oikeen käytettyä mihinkään. Ja sitten seuraavana vuonna tekee "viisaasti" eikä täytä pakastinta niillä enää kun ei aiemminkaan mennyt, niin saat kaupasta kantaa jatkuvasti, kun tulee mieliteko johonkin herkkuun :p

Yhteistyössä