Musta hennatatuointi voi vaarantaa terveyden

Musta hennatatuointi voi vaarantaa terveyden
Helsinki
Julkaistu: 21.05. klo: 07:55

Mustat hennatatuoinnit voivat aiheuttaa vakavia terveysongelmia. Kuluttajaviraston mukaan mustaan hennaan lisätyt voimakkaat väriaineet voivat laukaista allergisia reaktioita ja vaurioittaa ihoa pysyvästi.

Pahimmillaan hennatatuoinnin ottaminen vaatii pikaista lääkintää ja sairaanhoitoa. Kuluttajavirasto neuvoo varmistamaan väriaineen alkuperän ennen hennatatuoinnin ottamista.

Mustia hennatatuointeja tehdään esimerkiksi turistikohteissa ja messuilla sekä festivaaleilla.
 
Eikös siitä ole jo vuosia kun ekakerran oli julkisuudessa noista hennoista aiheutuneista vakavista terveysongelmista.. Musta väripigmentti on kyllä eniten allergisoiva, hiusväreissäkin.. (ainoostaan yhen vakavan allergiakohtauksen olen kuullu hiusvärin aiheuttamana)
 
Henna
Just oon suunnitellut hennatatskan tekemistä...
Mulla on kaapissa pari vuotta vanha paketti, jonka on valmistanut Mikacos oy. Siinä lukee että Satva Henna Natural on aitoa luonnonhennaa. Eli tuota kai uskaltaa sit käyttää??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Just oon suunnitellut hennatatskan tekemistä...
Mulla on kaapissa pari vuotta vanha paketti, jonka on valmistanut Mikacos oy. Siinä lukee että Satva Henna Natural on aitoa luonnonhennaa. Eli tuota kai uskaltaa sit käyttää??
minkä väristä se on?
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Just oon suunnitellut hennatatskan tekemistä...
Mulla on kaapissa pari vuotta vanha paketti, jonka on valmistanut Mikacos oy. Siinä lukee että Satva Henna Natural on aitoa luonnonhennaa. Eli tuota kai uskaltaa sit käyttää??
juu kai mut ei vaan oo kovin hyvä laatusta toi..mä yritin kerran tehä tolla mut ei tullu hyvä.
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
joo, on just tuo paketti minkä A shadieeyah oli linkittäny
juu se ...oon kokeillut ja ei ollut tulos mun mielestä hyvä... :ashamed: ja toinen mikä ei oo hyvä merkki niin semmonen sini,kelta punainen paketti missä on kämmenen kuva..se on kans ns.sekundaa.

tosin ku on tottunu tekemään anopin laittamalla hennalla niin ei sitä osaa muutakaan käyttää enää(nytkin on se henna pysynyt tukassa 2vuotta mitä nyt kasvanu pois )..
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Onnex mulla on ihan oikee tatska :D
ihan mielenkiinnolla kysyn..mikä tekee oikeasta tatuoinnista turvallisemman kuin henna tatska?
mistä ne värit on valmistettu(ja ihan mielenkiinnolla kyselen :) )
En mä siitä tiä onko normi tatska sen turvallisempi..
Ihan luonnontuotteita kuulemma ne värit on!
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Onnex mulla on ihan oikee tatska :D
ihan mielenkiinnolla kysyn..mikä tekee oikeasta tatuoinnista turvallisemman kuin henna tatska?
mistä ne värit on valmistettu(ja ihan mielenkiinnolla kyselen :) )
En mä siitä tiä onko normi tatska sen turvallisempi..
juu eiku vaan näitä aamunpohdintoja(ilman kahvia) että kun hehkutetaan hennan vaarallisuudesta mut ei noista..

onko millanen tatska jos saa udella? (ukon mummolla 100v oli tatskat kanssa käsissä ja otsassa)
 
A shadieeyah
Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
A Shadieeyahille:
Kuinka kauan hennatatska on sulla kestäny?
Tiedätkö mitä hennaa anoppi käyttää?
no sillon ku teki siellä lomaillessa sen tatskan niin kyllä se semmosen 5viikkoa kesti ainakin.

jaa.. :ashamed: kun se ei oo mitään marketti hennaa tai paketissa vaan se irtona osti sitä...mut jotain öö..hennaa se on :ashamed:
 
maymay
oikee tatska sisältää vähän mitä sattuu,elohopeayhdisteitä, raskasmetalleja, atsoväriaineita,ei nekään turvallisia oo. mut musta hennaväri sisältää parafenyleenidiamiinia joka voi olla hengenvaarallista
 
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
Alkuperäinen kirjoittaja TaikaWiitta:
Onnex mulla on ihan oikee tatska :D
ihan mielenkiinnolla kysyn..mikä tekee oikeasta tatuoinnista turvallisemman kuin henna tatska?
mistä ne värit on valmistettu(ja ihan mielenkiinnolla kyselen :) )
En mä siitä tiä onko normi tatska sen turvallisempi..
juu eiku vaan näitä aamunpohdintoja(ilman kahvia) että kun hehkutetaan hennan vaarallisuudesta mut ei noista..

onko millanen tatska jos saa udella? (ukon mummolla 100v oli tatskat kanssa käsissä ja otsassa)
http://www.aijaa.com/v.php?i=2041482.jpg
 
lätäkönetelärannaltapäivää;P
Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
huom lisätyt väriaineet ..siinäpä se taikasana onkin..
mutta jos on luomua,luonnonmukaista niin aina parempi.
ai ko muistanki miun ihqun luomun marokossa...hitsi ko pääsisi sinne ...(vaikka häihin ;P )

 
Lapset ottivat vuosia sitten ulkomailla henna tatskat, toiselle tuli tosi paha reaktio iholle.
Lähemmäs vuosi meni että iho palautui aivan ennalleen.

Mulla ei vaan yksinkertaisesti tullut pieneen mieleenkään että jotain tuollaista voisi käydä :|
 

Yhteistyössä